ילדה מאלוני הבשן הוכשה על ידי נחש

הדר לוי, בת ה-7, הגיעה במצב קשה למרכז הרפואי “פדה-פוריה”, לאחר שהוכשה על ידי נחש סמוך לביתה, ברמת הגולן


בשביעי של פסח, פונתה במסוק, למרכז הרפואי “פדה- פוריה”, ילדה בת 7, שהוכשה על ידי נחש, בחורשה סמוך לביתה, באלוני הבשן. מנהל יחידת טיפול נמרץ ילדים, ד”ר אמיר בר,  ציין: “הדר הגיעה למחלקה לרפואה דחופה כשהיא מעורפלת הכרה. היא טופלה באנטי ונום של נחש צפע ולאחרי כשעה, שבה להכרה והועברה להמשך טיפול אצלנו, ביחידת טיפול נמרץ ילדים.

“פיזור הארס בגוף יכול לגרום לפגיעה רב-מערכתית מסכנת חיים. לשמחתנו, זה לא היה המקרה. התפתחה החמרה מקומית באזור ההכשה, ברגל ימין נוצרה בצקת קשה כתוצאה מארס הנחש, שגרם לפגיעה ברקמות וליציאת נוזלים מכלי הדם. זהו מצב מסוכן שעלול היה לגרום לנמק, שבמקרים קשים אף מחייב ניתוח. בשל החשש להתפתחות מצב כזה, היא קיבלה ביחידה לטיפול נמרץ מנה נוספת של אנטי ונום. בהמשך, היינו במעקב רפואי צמוד כדי לוודא שלא מתפתח נמק ברגל. בימים הבאים, לשמחתנו, מצבה שהיה קשה, הלך והשתפר. הבצקת החלה לרדת והילדה ערנית ופעילה ויכולה לרדת מהמיטה”.

טל לוי, אמה של הדר סיפרה: “היינו ליד הבית, אנחנו גרים בטבע. פתאום, הדר דרכה עם נעלי ספורט על סלע. הכול קרה תוך שניות. היא צרחה חזק ואמרה שראתה משהו זוחל. בעלי שהיה לידה הרים אותה מהר וראינו סימנים של ההכשה מעל הקרסול הימני שלה. מיד הבנו שזו הכשה של נחש וידענו שצריך להגיע מהר לבת החולים. צוות ניידת מד”א ביישוב טיפלו בה, פינו אותנו באמבולנס לקצרין ומשם, במסוק לפוריה”.

ד”ר בר אמר כי הטיפול הצליח הודות לפינוי המהיר והטיפול הראשוני של מד”א בשטח: “אם הפינוי היה מתעכב, זה בהחלט יכול היה להתדרדר למצב של סכנת חיים” .

מנהל מחלקת הילדים, ד”ר סעיד אבו זיד: “אנחנו לקראת הקיץ וחשוב להזכיר לציבור להיות ערני לסכנה של הכשות נחש. בכל מקרה של הכשה, להקפיד על מינימום תנועה, לא לשים חוסם עורקים, או ורידים, לא לקרר את המקום ולהגיע במהירות ובדחיפות לבית החולים”

מנהל מחלקת הילדים, ד”ר סעיד אבו זיד: “אנחנו לקראת הקיץ ועם העלייה בטמפרטורות, חשוב להזהיר את הציבור שיהיה מאוד ערני לסכנה של הכשות נחש. ההמלצה שלנו היא בכל מקרה של הכשה, להקפיד על מינימום תנועה, לא לשים חוסם עורקים, או ורידים, לא לקרר את המקום ולהגיע במהירות ובדחיפות לבית החולים. כל פעילות אחרי ההכשה, של התרגשות או תזוזה, עלולה לפזר את הארס בדם, מה שיגרום להחמרת המצב”.

הסימנים להכשת נחש חמורה המחייבת טיפול מידי הם שינוי במצב ההכרה, קוצר נשימה, בחילות, כאבי בטן והקאות. ד”ר אבו זיד מדגיש כי גם אם לא התפתחו הסימפטומים האלה, יש להגיע בדחיפות למיון, מאחר שהסימפטומים עלולים להתפתח בהמשך. המלצות אלה מתייחסות גם למקרה של עקיצת עקרב.

השבוע, הדר פגשה אותנו מחייכת ואמרה שהיא חשה בטוב. באותו יום, היא יצאה מטיפול נמרץ והועברה למחלקת ילדים. טל האימא סיכמה: “היינו מאוד בלחץ. אנחנו מרגישים שזכינו בהדר! הצוות הרפואי הציל לה את החיים. אנחנו מודים לכל הצוות שטיפל בה ועטף אותנו פה”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?