יום עיון לועדות עזרה הדדית

עזרה הדדית

מרכז חוסן, במועצה האזורית גולן, קיים יום עיון לוועדות לעזרה הדדית היישוביות. תפקידן של הוועדות לתת מענה לפרט בקהילה הזקוק לסיוע


מרכז חוסן, באגף הייעוץ והטיפול, במועצה האזורית גולן, קיים לפני כשבוע יום עיון לוועדות לעזרה הדדית בגולן. יום העיון הוא חלק ממהלך של עידוד היישובים לפעול באמצעות ועדות לעזרה הדדית, כשהעו”ס מלווה את הוועדה בהיבטים מקצועיים לאורך הדרך.

ועדות לעזרה הדדית מורכבות מ-3-5 אנשים ביישוב. הוועדה נבחרת בהצבעה או על פי בחירה של הנהגת הקהילה. בחלק מהיישובים, זו יוזמה וולונטרית של התושבים. הוועדה יוצרת תשתית המאפשרת חיי קהילה של סולידריות ועזרה הדדית.

תפקידן של הוועדות לתת מענה לפרט בקהילה הזקוק לסיוע. חברי הוועדה מסתייעים בגורמים מקצועיים ומוסדות הקהילה, על פי צורך. כל הפניות לוועדה הן חסויות והטיפול בנושא הוא דיסקרטי ונעשה אך ורק בהסכמת האדם מקבל העזרה.

מנהלת מרכז חוסן, ליאת יורב: “תחומי העיסוק של הוועדה הם סיוע בשעת משבר. הוועדות מסייעות ליולדות, לחולים, תמיכה בזמן שבעה ולאחריה, תיווך בנושאים כלכליים ועוד.

“כתוצאה מפעולות אלו, הוועדה לעזרה הדדית למעשה מגבירה את תחושת השייכות בקרב התושבים לקהילתם ואת תחושת הביטחון החברתי שלהם. אני מבקשת להודות לזהבה נבון, שמסייעת בכל ההיבטים הארגוניים להקמת ושימור הוועדה”.

מנהלת מרכז חוסן, ליאת יורב: “תחומי העיסוק של הוועדה הם סיוע בשעת משבר. הוועדה למעשה מגבירה את תחושת השייכות בקרב התושבים לקהילתם ואת תחושת הביטחון החברתי שלהם”

מנהלת אגף הייעוץ והטיפול, אביטל פלכטמן, פתחה את המפגש בסקירה של הגופים והפרויקטים הקיימים באגף ובאזור, על מנת שחברי הוועדות יוכלו להתחבר לשירותים הקיימים. מרכז תעסוקה גולן הוצג על ידי ליאור רוכמן, במטרה להכיר ולהנגיש את השירות.

רונית תל ורד, יועצת ארגונית, קיימה הרצאה ושיח על חשיבות הפרואקטיביות של הוועדה לעזרה הדדית ומעניין לראות כמה היבטים משמעותיים בחשיבות הפנייה לתושבים בכדי להביא למודעות את קיומה של וועדה מסוג זה.
בהמשך הערב, הציגה רונית האס את מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, בקריית שמונה. המרכז קיים מזה 15 שנים ונותן שירותי סיוע טלפוני (1202), ליווי בהליך הפלילי וחינוך והסברה ברחבי האזור הצפוני של מדינת ישראל.

בנוסף הוצג פרויקט “ממונות פגיעה מינית בקהילה”, הפרויקט משותף לאגף הייעוץ והטיפול ומרכז הסיוע. מטרת הפרויקט: הכשרת נשים מתוך הקהילה, כבעלות יכולת וידע בתחום של אלימות מינית, בכדי לאפשר כתובת רלוונטית מתוך הקהילה, במקרה של פגיעה מינית. זאת, על מנת לייצר תחושת מוגנות בקהילה ובנוסף, להעלות את הנושא של אלימות מינית למודעות התושבים ובכך, בתקווה, לצמצם את תופעת האלימות המינית בקהילה ובכלל. הקורס יועבר על ידי  צוות מרכז הסיוע, בשיתוף עם נציגה מתוך המועצה ומטרתו היא היכרות והכשרה לתפקיד הממונה. בימים אלו, יצא פרסום להנהגות הקהילה.

ליאת יורב: “תודה לכל הוועדות לעזרה הדדית בגולן, אִישׁ אֶת־ רֵעֵהוּ יַעְזֹרוּ וּלְאָחִיו יֹאמַר חֲזָֽק”, (ישעיהו מ”א, ו’).

 

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?