חוף חדש בכנרת בין “גופרה” ל”חלוקים”

הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון ואיגוד ערים כנרת יחלו בפרויקט פינוי מוקשים בשטח של 200 דונם בכנרת.  עלות הפרויקט מוערכת בכשישה מיליון ש”ח


הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון (רלפ”מ), איגוד ערים כנרת, רשות הכנרת והמועצות האזוריות גולן ועמק הירדן יחלו בחודש אפריל (לאחר חול המועד פסח) בפרויקט לפינוי מוקשים. האזור המיועד הוא המקטע שבין חוף “גופרה” לחוף “חלוקים”. רצועת החוף שבה יתבצעו העבודות משתרעת על פני 200 דונם של מדרון הררי, הגולש מערבה, מכביש 90 ועד קו המים. עלות הפרויקט מוערכת בכשישה מיליון ש”ח, במימון מלא של משרד הביטחון. עם השלמת הפרויקט, תונגש רצועת חוף חדשה ונרחבת, באזור שהיה עד כה חסום ומגודר.

בימים הקרובים, משלימים הצוותים המקצועיים של הרשות לפינוי מוקשים את ניתוח הקרקע ומיפוי השטח, המשתרע בדיוק על קו הגבול המוניציפלי של שתי המועצות האזוריות גולן ועמק הירדן. במקטע זה צפויה פעילות מורכבת, בשל ירידת מפלס האגם הלאומי במרוצת השנים, היסחפות הקרקע וריבוי צמחייה. חשוב לציין, כי בראשית העבודות, יפעלו הצוותים לגיזום הצמחייה במקום ורק לאחר מכן, תחל פעולת החפירות, הניטור והוצאת המוקשים.

על פי ההערכות, המוקשים בשטח זה הונחו על ידי הצבא הסורי עד לשנות ה-60′. בין סוגי המוקשים בשטח זה: מוקשים מתכתיים, מוקשים על-מתכתיים, מוקשים נגד אדם ומוקשים נגד טנקים.

 יו”ר איגוד ערים כנרת וראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה: “כשאנו מציינים יובל לחידוש ההתיישבות היהודית בגולן, ושבעים לעצמאות מדינת ישראל, אין סמלי יותר מהפיכת שטח ממוקש, לחוף תיירותי שימשוך אליו עשרות אלפי מטיילים”

יו”ר איגוד ערים כנרת וראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה: “כשאנו מציינים יובל לחידוש ההתיישבות היהודית בגולן, ושבעים לעצמאות מדינת ישראל, אין סמלי יותר מהפיכת שטח ממוקש, לחוף תיירותי שימשוך אליו עשרות אלפי מטיילים. כמשאב לאומי, הכנרת מהווה את אחד מאתרי התיירות היותר מבוקשים בארץ, ואנו פועלים להנגיש אותה לציבור, לדאוג לניקיונה ולתחזוקתה, לפתח את דרכי הגישה ולפתוח עוד ועוד חופים, שבעבר היו סגורים, לרווחת אזרחי ישראל”.

מנכ”ל המועצה האזורית עמק הירדן, דודו פרץ, שהשתתף בסיור עם הצוותים המקצועיים אמר: “המועצה הצטרפה ברצון רב ליוזמה, מתוך הכרה בחשיבות הגדולה של המבצע, הן מבחינת ביטחונם ושלומם של תושבי האזור וכמובן, מתוך הכרה בחשיבותם של חופי הכנרת עבור אנשי האזור והמטייל הישראלי. ביחד עם שותפינו, נעשה הכול על מנת שהמבצע יעבור בהצלחה ובשלום”.

הפרויקט צפוי להימשך כארבעה חודשים, במהלכם לא תתאפשר כניסת אזרחים לשטח, לרבות ל”תצפית נוקייב”, הממוקמת במרכז הפעילות. עם זאת, תימשך פעילות רגילה בשאר החופים הסובבים את הכנרת.

 

בתמונה: השטח שיפונה ממוקשים

צילום: “ניב שירותי צילום ומדידה”

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?