יום. סתם יום

לא צריכים יום מיוחד ליום אהבה, ליום המשפחה, ליום האישה. אפשר סתם לבחור יום, לבד, או עם המשפחה, לצאת לכל הירוק הזה אחרי הגשם ולנשום. תרופה לנשמה

אני יוצאת מהבית בבוקר, מוקסמת מכל הירוק שמסביב. פרות רועות בדרך, החרמון מביט אליי לבן ויפה ושמח, כמו כלה ביום חופתה… מחכה לאורחים הרבים שיבואו לשמוח בשמחתו. כל כך כיף לראות את החנייה של מפל עיט, עמוסה במכוניות ואוטובוסים של מטיילים, שבאים לראות אותו זורם. כל השנה יש שם אולי זרזיפון של מים, אבל אחרי הגשמים המבורכים שירדו עלינו, הוא זורם במלא עוצמתו. פעם בכמה ימים, אני עוצרת לבדוק שהוא עדיין זורם, מנגינת המים הזורמים עושה לי טוב בנשמה.

תמיד הייתי אישה של קיץ, אוהבת את השמש שזורחת עליי, חולצות קצרות, ים וכפכפים. השנה, החלטתי שאני אוהבת גם את החורף… הגיע הזמן לעשות איזה שינוי קטן. אבל רגע, לא את כל הימים של החורף. את אלו שהגולן מעורפל בהם וקשה לנהוג ויש רוחות חזקות מלחיצות וחשש שתכף הבית יעוף, את הימים האלה אני עדיין לא ממש אוהבת. אבל את הימים שהגשם יורד בלי הפסקה ואחריהם מגיע יום שהשמים כחולים וזרימות בשולי הכביש והנחלים והמפלים שוצפים והמאגרים גולשים, הכול ירוק ומרבדי פרחים צהובים על מרבדי הירוק הבוהק, את ימי החורף האלו אני אוהבת כל כך ואפילו מתרגשת רק מלתאר את כל היופי הזה.

קוסמטיקה מזיתים

אז יום אחרי כמה ימי גשם, יצאנו לנשום את כל הטוב הזה. איזו תרופה נהדרת זו לנשמה. ממליצה בחום של תנור עצים, אין צורך במרשם רופא, רק לקחת חצי יום לבד, או עם המשפחה. במקרה, בדיוק בשבוע שעבר, צוין יום המשפחה – סיבה לטיול משפחתי. עצרנו במפל עיט, הצטלמנו כמובן, קפצנו לקנות קצת שמן זית מבית הבד של הגולן, כי אי אפשר בלי משהו לקנות גם… אנחנו אוהבים את שמן הזית של הגולן, כל פעם טועמים במקום אחר. מהבית, למדתי לצרוך שמן זית. אימא שלי אומרת ששמן זית זה אור לעיניים, בריאות לגוף ויופי לפָּנים. הופתעתי לגלות שיש מוצרי קוסמטיקה משמן זית ואפילו חומרי ניקוי, בבית הבד של הגולן. אני כל פעם מגלה מחדש שאני לא מכירה מספיק את כל הטוב שיש לגולן להציע לי. קנינו כמה תכשירים לפנים ולשיער, שמן זית כמובן ונהאד, מבוקעתא, אישה נהדרת שאוהבת לבשל ולפגוש אנשים, אירחה אותנו בבית הבד, בפיתות דרוזיות נפלאות, עם שמן זית וזעתר, תוצרת הגולן. הילדים היו מאושרים מהאירוח האותנטי. זה תמיד משמח אותי שהילדים שלנו מתחברים לאוכל האתני ואוהבים לטעום ולנסות.

משם, המשכנו לצפון הגולן. עשינו כמה תצפיות נוף, הגענו עד למפל סער, שזרם במלוא עוצמתו ואסור לפספס אותו השנה. “מה רבו מעשיך ה'”, פתאום, משום מקום, התלהבה הקטנה. הצטלמנו, נהנינו מהנופים ושמחנו מחצי יום של כיף. לא צריכים יום מיוחד ליום אהבה, ליום המשפחה, ליום האישה. בכל הזדמנות קטנה, אנחנו עושים חגיגה. חגיגת חורף יפה, חגיגות קטנות של כיף ואהבה למשפחה ולגולן היפה, הירוק והזורם שלנו, שעושה לנו הרבה טוב ושמח בנשמה.