חצור מעצמת רובוטיקה

ארבעה תארים ארציים לילדי חצור בתחרויות רובוטיקה, בשבוע האחרון. ראש מועצת חצור, מיכאל קבסה: “גאווה גדולה לראות את ילדי חצור הגלילית מתפתחים ורושמים הישגים כבירים, במסגרת התכנית המקנה ערכי ליבה, כגון עבודת צוות, מצוינות, אחריות חברתית ויצירתיות”

בשנים האחרונות, חצור הגלילית ביצעה השקעה ענפה בתחום הרובוטיקה, דבר המוביל את ילדי חצור להישגים כבירים וגם מעניק להם נקודת פתיחה טובה לעתידם. במסגרת זו, התקיימו בשבוע האחרון שורה של תחרויות.

במסגרת התחרות המוקדמת של FIRST””, קבוצת הרובוטיקה של חטה”ב “אורט אברט”, בהובלת המורה אופיר כהן, ביחד עם המנטור אופיר דגבלי, זכתה בפרס החדשנות על פיתוח קובייה הונגרית חכמה. חוכמת הקובייה מתאימה לאוכלוסיית הגיל השלישי ותעודד אותם לפתור אותה ביחד עם הילדים/נכדים. הילדים חקרו ובדקו את הדרישות של אוכלוסיית היעד, נפגשו עם מומחים כמו מנהלת בית הקשיש בחצור הגלילית, הדסה זעפרני, שליוותה אותם ועזרה להם בפיתוח הרעיון ועם היזם עמית יפתח, שתרם להם מהניסיון הרב שלו. השופטים התלהבו מהרעיון, מהמחקר ומהפרזנטציה והעניקו להם את פרס החדשנות.

תלמידי בית הספר “חוני המעגל”, בהובלת המנטורית נועה מתתיהו, ממפעל “עמיעד”, זכו בפרס המכובד של “מצוינות הנדסית”, על כך שהציגו רובוט מתוכנן ביעילות, פתרון לפרויקט החדשנות שנוגע באופן תכליתי באתגר העונה ושערכי הליבה של התכנית ניכרים בכל מה שעשו.

נבחרת ביה”ס היסודי ע”ש “אברט”, בהובלת המנטורית של הקבוצה, המורה אלינור שחרור, והסטודנטיות – עדי וייס ואופיר מזוז, זכתה בפרס “פורצי הדרך”, במסגרת פרויקט הרובוטיקה הארצי, שיום השיא שלו התקיים בהיכל הספורט “רוממה”, בחיפה. פרס זה מוענק לקבוצה על כך שעברה תהליך משמעותי, המשלב את יישום ערכי הליבה לצד משמעת עצמית שהעצימה את ביטחונה העצמי של הקבוצה וקידמה משמעותית את  עבודת הצוות של חברי הקבוצה, הן במשחק הרובוט והן בפרויקט החדשנות ומהווה דוגמה של ערכי ליבה מעולים.

הרובוט הוא רק תירוץ

כמו כן, השתתפו בתחרות המוקדמות ב”רוממה” קבוצת “fll” של בנות ביה”ס “שבט סופר”, חטה”ב של “אמי”ת” והבנים של “שבט סופר”. הבנות הציגו בפרויקט החדשנות ספר עם אותיות זוהרות, שיסייע למרכיבי משקפיים לקרוא בחושך. רעיון לפרויקט זה עלה בסיוע של תלמיד מהקבוצה השנייה שמרכיב משקפיים. כאן עלתה “עבודת הצוות”  כאחד מערכי הליבה שעובדים עליהם לאורך כל הדרך, תכנות הרובוט ופרויקט החדשנות. הבנות ציינו את חסרונה של היימנוט, תלמידת ביה”ס, שנעדרת והעלו את המודעוּת למציאתה. הבנים של “שבט סופר” פיתחו אתר המלמד ילדים להכין פודקאסטים. קבוצת חטה”ב של “אמי”ת” פיתחו אתר “נגיש לקשיש”, הנותן כלים להנגשה טכנולוגית של המכשיר הנייד לגיל השלישי. 

במועצת חצור, הודו ושיבחו את אסף אחיפז, מנהל הפרויקט היישובי, מנהלי בתי הספר – חנן, כרמית ורינת, על התמיכה, המנטוריות – נועה מתיתיהו ואלינור, צוות אגף החינוך, המתנ”ס ומשה ירדן מנכ”ל “מדיסים”, שתומך בפרויקט היישובי. 

ראש המועצה, מיכאל קבסה: “גאווה גדולה לראות את ילדי חצור הגלילית מתפתחים ורושמים הישגים כבירים מסוג זה, במסגרת התכנית המקנה ערכי ליבה, כגון עבודת צוות, מצוינות, אחריות חברתית, יצירתיות ועוד. הרובוט הוא רק תירוץ. הילדים שלנו רושמים הישגים מרשימים וזו התקדמות משמחת. התוצאות הן ביטוי לשקדנות וההתמדה של משתתפי התכנית, לצד המנטורים. נמשיך להעצים, עם השותפים שלנו, את פרויקט הרובוטיקה, לצד כלים נוספים בתחומי הסייבר והחדשנות, על מנת שלילדי חצור הגלילית תהיה את נקודת הפתיחה הטובה ביותר לחיים. אני מלא הערכה לכל העוסקים במלאכה – יישר כוח”.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?