שקט! האמנון מתרבה

5000 דונם בכנרת, באזור הבטיחה, ייאסרו לדיג למשך 60 יום, כדי לאפשר לדגי האמנון להתרבות. איסור הדייג ייכנס לתוקפו ב- 3 באפריל וימשך עד ל-1 ביוני. רשות הכנרת: יתקיים פיקוח של 24 שעות ביממה, מהים ומהיבשה


5,000 דונם בכנרת, באזור הבטיחה, ייסגרו לדיג למשך חודשיים, זאת על מנת להגן על דגי האמנון הנמצאים בעונת ההטלה. השטח בצפון הכנרת הנו אזור הרבייה העיקרי של דג אמנון הגליל (מושט), מאזור מפרץ אמנון עד לאזור חוף כנרת של רשות הכנרת.

בעונה זו של השנה, מתחממים מי הכנרת ודגי האמנון מתקרבים לקו החוף, על מנת להטיל את ביציהם. אזור הבטיחה המתאפיין במים רדודים וצמחייה רבה, מהווה מקום אידאלי ומוגן להטלת ביצי האמנון. עם זאת, יחד עם הדגים הרבים המתרכזים באזור נוח זה לרבייה, מגיעים גם דייגים לא חוקיים, המנצלים את ההזדמנות תוך הפרת התקנה האוסרת על הדיג.

מי שאמונים על משימת הפיקוח והאכיפה של תקנת הדיג הם אגף הדיג, באמצעות פקחי יחידת הפיצו”ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רשות המים, פקחי רשות הכנרת ופקחי רשות הטבע והגנים והשיטור הימי.

המשנה למנכ”ל רשות הכנרת, פנחס גרין, אומר כי איסור הדיג באזור זה בתקופת ההטלה נועד לעודד את רביית האמנונים, להגן על אוכלוסייתם בכנרת ולסייע בכך על שמירת האיזון הרצוי, לשמירת המערכת האקולוגית של הכנרת: “אמנון הגליל, בהיותו דג שניזון גם מאצות, מהווה גורם חיובי במארג המזון ומסייע בשמירת המערכת האקולוגית בכנרת”.

עוד מוסיף גרין, כי במהלך 60 הימים, בהם חל איסור הדיג, האזור הסגור מסומן על ידי אגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בקו מצופים גדולים וזוהרים ושילוט ברור.

“איסור הדיג נועד לשמור על המערכת האקולוגית באגם ובאמצעותה, על איכות המים בכנרת. עם זאת, האיסור פועל גם לטובת הדייגים והמשך פרנסתם בעתיד. איסור הדיג בבטיחה הנו רק חלק מניהול וראייה כוללת של ממשק הדיג בכנרת, המתקיים לאורך השנה ושותפים לו רשות הכנרת, אגף הדיג, רשות המים, המעבדה לחקר הכנרת, הדייגים וגורמים נוספים”.

מנהל אגף פיקוח ואכיפה ברשות הכנרת, משה הר ציון: “מדי שנה, מוטלים קנסות ומוחרם ציוד לעשרות דייגים המפרים את התקנה, חלקם דייגים חובבים, שהגיעו לדוג בכנרת ללא ידיעה על איסור הדיג, אך עיקר הקנסות מושטים על דייגים מקצועיים, העוברים במודע על החוק.

“השנה יתקיים פיקוח על הדיג באזור הסגור במשך 24 שעות ביממה, גם מהים וגם מהיבשה. בכל שנה, אנו מאתרים דייגים מקצועיים המגיעים בדרך כלל בחסות החשיכה ומסתירים את הרשתות בצמחייה. דייגים אלו פועלים במודע ובניגוד לאיסור הדיג בתקופה זו ובכך גם פוגעים במו ידיהם בפרנסתם. אותם עבריינים מטופלים על ידי פקחי אגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, המחרימים את ציוד הדיג שלהם, סירות, רשתות ומנועים. בנוסף, מאותרים גם דייגי חכה חובבנים, אך גם כאלו הדגים עם רשתות, חלקם מודעים לתקנה וחלקם לא. אני מקווה כי השנה יהיו פחות עברייני חוק, בכדי שאוכלוסיית הדגים תשוקם ותשוב למצבה הקודם”.

 

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?