חמסה וחמישה – טורניר להשבת אורון שאול

טורניר הקט-רגל המסורתי “חמסה וחמישה” יוקדש השנה להשבתו של סמ”ר אורון שאול שנפל במבצע “צוק איתן” ומקום קבורתו לא נודע. באירוע הספורט הקיצי מתחרות זו בזו כשמונה קבוצות של בוגרים, עובדי מפעלים, חיילים ואנשי עסקים בקצרין


ביום 20.7.2014, כאשר אורון שאול נלקח וששת לוחמי הנגמ”ש ניספו בשג’אעיה, היה דומה כאילו המדינה כולה מבקשת: תגיד לי, איך לעצור את הדמעות?

עוד ימים ושבועות רבים לאחר מכן לא סרו עיניו הכחולות ומבטו הצלול של אורון מהמרקעים בארץ ובעולם, גם כאשר כבר שקטה הארץ מהדים אחרונים של “צוק איתן”.

מאז שהכריזו שלטונות צהל על סמ”ר שאול כי “לא נודע מקום קבורתו”, מבקשים ההורים הרצל וזהבה ומעגל המשפחה הרחבה את השבתו, בצינורות גלויים וחסויים ומברכים על כל אירוע שמחזיר את בנם אל מרכז סדר היום הציבורי הלאומי.

זו הסיבה שמתנ”ס קצרין נענה ברצון לבקשת בני משפחה רבים אשר מתגוררים בקצרין, להקדיש את טורניר הקט-רגל המסורתי “חמסה וחמישה” להשבתו של אורון שאול, בצמוד ממש ליום השנה להילקחו.

“אנחנו מברכים מכל לב על התכנית, שנעשית ביוזמת משפחת נמימי מקצרין, חשוב לנו מאוד להעלות את המודעות להשבתו, לא לשכוח אותו”, אומר השבוע האב הרצל שאול בשם בני המשפחה.

“צריך להעלות כל דבר שאפשר וכבר התקיימו אירועים קודמים שהוקדשו להשבת בננו, בהם חנוכת ‘מצפה אורון’ ליד אכסניית פורייה, קיום צעדה, מרתון טבריה והקפת הכנרת. זהבה אשתי ואני אומרים כל הזמן שאסור להניח לשכוח אותו.

“בני משפחת נמימי מקצרין, אחייניה של זהבה, יוזמי החיבור עם מתנ”ס קצרין, ביקשו שאארגן כאן קבוצה מחבריו של אורון בפורייה עלית, אשר תשתתף בטורניר בקצרין ואף אזמין את החברים מ”גולני”, את המג”ד והמח”ט של יחידתו של אורון. כן, אני מאמין שהם יגיעו, עד כה הם הגיעו לכל אירוע. זהבה, אני, ובנינו אבירם ואופק, נגיע כמובן בסיום הטורניר להענקת הגביעים והמדליות. אנחנו אף נודיע על קיום הטורניר לאמצעי התקשורת, אשר ממשיכים להגיע לאירועים שמוקדשים לו”.

המתנ”ס משלב יד עם המשפחה להשבת בנה

“חמסה וחמישה” הוא אירוע ספורט קיצי מסורתי שמתקיים בקצרין בערבי הקיץ של חודש יולי, בעיקרו טורניר קט רגל למקומות עבודה, בו מתחרות זו בזו כשמונה קבוצות של בוגרים החל מגיל 17 במשך שבועיים.

חיים אלטיט, רכז הספורט במתנ”ס קצרין, מציין כי הטורניר המסורתי “חמסה וחמישה” מתקיים כבר עשרות שנים בהובלת המתנ”ס; השנה משלב מתנ”ס קצרין יד עם המשפחה, בשותפות למאמץ להשיב את אורון שאול הביתה.

אלטיט: “האירוע מכונה ‘חמסה וחמישה’, כי אלה הרכבים של חמישה שחקנים ושוער נגד חמישה שחקנים ושוער מהקבוצה השנייה. מדובר בקבוצות בוגרים, עובדי מפעלים, קבוצות חיילים, אנשי עסקים בקצרין.

כל עסק או תחום אשר מעוניין בכך בונה לעצמו קבוצה ומעניק לה שם, כדוגמת ‘השניצליה’, ‘מי עדן’, ‘יקבי הגולן’, ‘אלמוג נכסים’ ואחרים. לרוב יש שמונה קבוצות, והטורניר נבנה בשיטת טבלת ‘כולם משחקים נגד כולם’. ‘פלייאוף עליון’ – משחקי גמר וחצי-גמר – מתקיימים בין המקום ראשון עד לרביעי.

“האירוע כולו מתקיים במגרש הכדורגל, אשר מוקטן ומסומן בהתאם למספר השחקנים, במעמד של קהל רב. זה טורניר אטרקטיבי מאוד, עושה ‘וואואו’ בתקופת הקיץ; הכיוון והכוונה שלנו הם יצירת יריבות ספורטיבית בין אנשי העסקים. המשחקים נערכים בערב, מסתייעים בתאורה הבהירה במקום ומתקבלת כאן תחושה אחרת לגמרי – של אוויר, של אווירה כיפית אליה מגיעות משפחות שלמות בקיץ. כולם יושבים בטריבונה של המגרש, צופים בהנאה, כולם מחוברים לכולם, הרי זו קהילה קטנה, לכל אחד בן משפחה ששותף בטורניר. השנה הורדתי את גיל ההשתתפות ל-17 ומעלה, על מנת לאפשר לכמה שיותר צעירים להצטרף לטורניר.

לרוב משתתפים כ- 60-80 שחקנים, המשחקים מתקיימים פעמיים בשבוע, בראשון ושלישי או בשלישי וחמישי, כי אנשים עובדים, כל קבוצה משחקת פעמיים בשבוע, מידי ערב נערכים שלושה משחקים. המשחק הראשון מתחיל בשבע, השני בשמונה, והאחרון בתשע. הטורניר, אשר יתחיל ב-12 בחודש ייולי, ימשך שלושה שבועות, עד תחילת אוגוסט, ואז מקיימים פליי-אוף עליון”.

הטורניר במעמד שופטים מהתאחדות הכדורגל

עם פנייתה של משפחת נמימי להקדיש את הטורניר להשבתו של אורון שאול, פנה אלטיט רכז הספורט אל מנהל המתנ”ס גילי פורת וזה נענה לכך ברצון, נוכח חשיבות המפעל והעיתוי סביב יום השנה.

אלטיט מוסיף כי בכוונתו אף לחדש את תחרויות טורניר הטניס שדה שהתקיימו בעבר בקצרין לזכרו של יובל גיל ז”ל, בן המקום, והוא שמח להיות עכשיו שותף לעורר את המודעות להשבתו של אורון שאול באמצעות טורניר הקט-רגל.

“חשוב לי שההורים ובני המשפחה יגיעו לחצי הגמר ולגמר”, מוסיף אלטיט, ומדגיש: “הבהרתי למשתתפים בתחרויות את החשיבות בהתנהגות הספורטיבית בעת המשחקים, ואת כיבוד את המעמד שלשמו הטורניר. לעיתים מעורבות המון אמוציות במשחקים הללו, מעט ‘אקשן’, אבל אני לא אתן להגיע לרמות של איבוד עשתונות הקיץ; אנחנו נשמור שלא יעברו את הקווים מבחינה מילולית ובהתנהגות לא ספורטיבית.”

מי יהיו השופטים?

“השופט בתחרות אבי פרץ, שופט ליגה של ההתאחדות לכדורגל מבית שאן, שופט נוסף שילווה אותו, אף הוא מבית שאן, יהיה שלמה לוי.”

ישתתפו גם קבוצות מחוץ לקצרין? 

“בעבר השתתפה קבוצה מאניעם, בשנה שעברה היתה קבוצה מעין זיוון, אני יוצא גם עם פרסום ליישובים, אנחנו מפיקים חולצות, משתדלים לתת גם ארטיקים בימים חמים כדי לצ’פר את השחקנים. באשר לעלויות – מכל משתתף נגבים 80 ש”ח, אשר ‘מכסים’ את כל ההוצאות של הטורניר, בהם גביעים, שיפוט, חולצות ועוד.”

זה כולל גם נשים? 

“אם היו מספיק נשים שאוהבות את הענף… אבל אין דרישה לכדורגל של נשים. למעשה, הן אוהבות כדורשת ויהיה טורניר לנערות ולנשים בענף זה, אשר יותר קרוב להן בהמשך.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?