חי את הגינה

נולד וגדל ברמגש, מתנדב בידידיםוביחידת החילוץ גולן ולומד קרימינולוגיה, אבל הבייבי שלו היא המשתלה שפתח בחצר. הכול מהכול. האורח שלי לשבת הוא עמיעד פוקסמן


קצת על עצמך

עמיעד פוקסמן, בן 43, נשוי לדקלה, מטפלת רגשית. הורים לארבעה. עסקתי שנים רבות בגננות ונוי, בשומר החדש‘, כחלק מפרויקט שומרי היער ובהנחיית נוער. מחובר לנושא החינוך, האדמה והצומח“.

איפה נולדת וגדלת?

נולדתי וגדלתי ברמת מגשמים“.

מגורים

מושב יונתן, כבר שלוש שנים וחצי“.

עיסוק

“‘המשתלה הניידת של פוקסמן ביונתן‘. רגע לפני הקורונה, הגשמתי חלוםעגלה עם  צמחים, שמסתובבת ביישובים, בזמן החלפת העונות, עם פרחים עונתיים. זה עונה על צורך קיים, התושבים לא צריכים לנסוע למשתלה לחפש שתילים. המשתלה מגיעה אליהם לחצר.

יצא שהתחלנו ממש עם תחילת הסגר הראשון של הקורונה, בזמן שאנשים היו בבית וחיפשו להשקיע בגינות וזה תפס מהר מאוד. היינו מגיעים ליישוב והעגלה הייתה מתרוקנת כל יום מחדש וברוך השם, זה הלך מעולה. בתקופת הסגר המלא, עברנו למשלוחים. היה מאוד לא מוצלח ולאט לאט, גדל לנו המלאי ליד הבית. אז שמנו צליה גדולה, שולחנות בחצר עם עציצים וממשתלה ניידת, הפכנו למשתלה חברתית מונגשת בחצר. אנשים מגיעים וקונים. אם אני לא נמצא, מצלמים לי מה לקחו, משאירים כסף, או משלמים בביט.

יש לנו שירות שנקראעץ עד הבית‘. אנחנו מביאים לאנשים עצים מכל הסוגים והגדלים, עד פתח הבית.

אנשים עושים גינות ירק ומחפשים שתילים והקורונה בדיעבד רק הגבירה את הצורך הזה. או שאנשים חששו שלא יהיה בחנויות, או שזה מתוך חיפוש של תעסוקה ותחביבים. כך או כך, אני מקפיד להחזיק מגוון גדול של שתילי ירקות המתאימים לעונה

בשנים האחרונות, גילתי דבר מעניין. אנשים עושים גינות ירק ומחפשים שתילים והקורונה בדיעבד רק הגבירה את הצורך הזה. לא יודע אם זה נובע מכך שאנשים חששו שלא יהיה בחנויות ולכן החליטו לשתול לעצמם בגינה, או שזה מתוך חיפוש של תעסוקה ותחביבים. כך או כך, אני מקפיד להחזיק מגוון גדול של שתילי ירקות המתאימים לעונה.

מעבר למשתלה, אני גם סטודנט לקרימינולוגיה, במכללת צפת, מדריך בהוסטל לנערים עם בעיות התמכרות לסמים ואלכוהול בטבריה, מתנדב פעיל וחבר בצוות הרפואה וההנהלה ביחידת חילוץ גולן“.

איך נראה יום שישי שלך?

יום שישי הוא יום עמוס ועכשיו, כשהוא כל כך קצר, הוא בכלל מאתגר. אני לומד בזום ביום שישי ומגיעים הרבה אנשים למשתלה בחצר ואני גם מאוד אוהב להיות במטבח, אז משתדל לשלב ביניהם. בימים חמים,, מקפידים גם ללכת לאיזה מעין, או לכנרת. הילדים מצפים למעייןשליוםשישיותמיד יש לחץ סביב מתי הולכים למעיין“.

מה אוכלים בשבת?

בערב שבת, דג סלמון בתנור, מרק עם קוסקוס וסלטים חיים. דקלה היא אלופה במטבח וממציאה הרבה מאכלים מעניינים, סלטים, ירקות, לחמי מחמצת, עוגיות מיוחדות, גרנולה על בסיס כוסמת ועוד“.

מה הכי כיפי בשבת שלך?

יקיצה טבעית בחמש וחצישש, בשקט, כשכולם עוד ישנים, עם כוס קפה ועיתון, במטבח, או על הדק בחצר, מול הנוף המדהים שנשקף מהבית שלנו“.

עם מי היית רוצה לשבת בשולחן שבת?

עם סבא שלי זל, מצד אבא. מאוד אהבתי אותו. הם גרו בבית גדול בבני ברק והעברנו שם חלק גדול מהחופשים“.

מה עושה בשעות הפנאי?

מאוד אוהב לטייל. מטיילים הרבה בשטח עם הגיפ. בחנוכה, היינו במסע בדרום. אוהב לדוג וגם הילדים נדבקו בתחביב. מתנדב בידידיםוחבר בוועדה ביישוב וכבר לא נשאר עוד זמן“.

מה אתה הכי אוהב בגולן?

את המרחבים, הטבע, המגוון האנושי. אני מאוד מחובר לגולן. כשהשתחררתי מהצבא, בדיוק היה המאבק על הגולן של 1999. הייתי פעיל מאוד בוועד יישובי הגולן, הכרתי את מגוון הרחב של תושבי הגולן ומאז, לא יכול לחשוב על עצמי במקום אחר“.

מהו החלום שלך?

ממש לאחרונה, הגשמתי את החלום העסקי עם הקמת המשתלה הניידת. אני מקווה להתרחב ולהפוך את המשתלה לקבועה ואפילו למשתלה יצרנית. יש גם חלום על בית קפה קטן במשתלה ובעזרת השם, נבנה בית בקרוב, בית ביונתן“.   

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?