חירות בסימן אור הישועה

להקת “אור הישועה” היא הפרויקט המרכזי שמוביל בימים אלו שחר נדב ממושב קשת. שחר רכש את ההשראות המוזיקליות בג’מייקה ובניו אורלינס, ואת לימודיו הוא משלים בימים אלו במכללת צפת. על רגאיי, בלוז וקאנטרי, שמחה וחזרה בתשובה


 

שחר נדב גדל בחולון בבית חילוני לגמרי אך כבר מהילדות התחבר למוסיקה ושר במקהלת “פרחי חולון” שאפילו הופיעה ברדיו ובטלוויזיה. אחרי שטייל הרבה בעולם, החליט לחזור בשלב מסוים בתשובה וכיום הוא חי בקשת עם אישתו ושבעת ילדיו ומנגן בלהקת “אור הישועה”.
את ההשראות המוזיקליות שלו רכש במהלך טיוליו בעולם – מג’מייקה נשאר לו הרגאיי ובניו אורלינס הכיר לעומק את הבלוז והקאנטרי. בגיל 23 החל ללמוד בכוחות עצמו לנגן על גיטרה ואת הלימודים הרשמיים לתואר ראשון במוסיקה, התחיל בקליפורניה שם למד שנתיים וחצי במוסד הנקרא “גרוסמונט קולג'” בסן דיאגו.

שנה וחצי לפני סיום הלימודים, החליטה המשפחה לעשות עלייה ולימודיו נקטעו. בימים אלו, הוא זוכה להשלים ולסיים את התואר במכללת צפת ונרגש לגלות רבדים חדשים במוזיקה שפתאום מקבלים רקע תיאורטי: “פתאום הכל מתחבר ומקבל משמעות אחרת כשאתה לומד את הדברים לעומק וזה מדהים בעיניי.”

הפרויקט המרכזי שמוביל בימים אלו שחר, הוא להקת “אור הישועה” שכוללת חמישה חברים: “נגן הבס, משה סקולניק מקצרין שעלה מקנדה לפני שנה עם אישתו וחמשת ילדיו, נגן הגיטרה החשמלית יגל שוורץ שגר בנוב, המתופף רמי צמח מיבניאל שמשתף איתי פעולה כבר הרבה שנים, לב שהוא מורה ונגן כינור מטבריה, ואני מתפקד כסולן. החיבור החל כשנפגשתי פעם עם משה מאחר ובתו לומדת בקשת. בין מוסיקאים יש איזו כימיה מיידית, אז ישבנו לנגן ביחד ושאר החברים שאותם כבר הכרתי הצטרפו מיד כי לכולנו יש פחות או יותר אותו טעם במוסיקה.”

איזו מוזיקה אתם מנגנים והאם מדובר גם בחומרים מקוריים?

“אנחנו מנגנים כל מיני סגנונות, מאחר ואני בעל תשובה שהיה פעם ראסטהמן וטיילתי בדרום אמריקה, בג’מייקה ובצפון אמריקה נחשפתי הרבה לרגאיי ובלוז. בהופעות שלנו, אנחנו מיישמים את זה בלהקה עם תיבלון יהודי וחסידי כיוון שלאחרונה הביקוש לסגנונות נוספים הולך וגדל, אז מתאים לנו להרחיב את הרפרטואר ככל האפשר. התגבשנו בעיקר כדי להופיע, אך לחלקנו יש דברים שכתבנו בנפרד. אני למשל, כבר הוצאתי שני אלבומים כחבר באקו”ם ואנו מחכים להשראה שתחבר את היצירות שלנו ביחד ברגע שנרגיש שאנחנו מספיק מוכנים לכך.”

 כיצד נקבע שמה של הלהקה?

“בביטוי ‘אור הישועה’, הכוונה היא שדרך האור של המוסיקה אפשר להגיע למקומות רוחניים גבוהים, לישועה פרטית ואפילו כללית. בהקשר הזה, יש משפט בתהילים: ‘כי בשמחה תצאו ובשלום תובלון’, כלומר ע”י השמחה, האדם יכול לצאת מכל הצרות, הקשיים והבעיות שחווים בעולם הגשמי והזמני הזה, כי כל העולם הוא למעשה פיקציה. לכן כדאי להיות בשמחה תמיד.”

האם בעלי תשובה כמו שולי רנד ואביתר בנאי שמצליחים גם בקרב חילונים מהווים השראה עבורכם?

“אביתר, שולי ועוד אחרים בהחלט גורמים לכל בעל תשובה להרגיש שאפשר לחבר את חייך הקודמים לחייך המוסיקליים העכשוויים ואף יותר לקחת את הכל למקום יותר רוחני וגבוה. אין הכרח להתנתק מכל מה שהיית לפני כן, כדי להתקרב לדת ואלוהים – החוכמה היא להמשיך להשתמש במתנות שקיבלת מהאל ולייעל אותן כדי לשמח אחרים.”

מהו חג החירות עבורך?

“חירות מבחינתי, היא ההשלמה עם הבריאה. ריבונו של עולם נתן מקום לכל אחד מאיתנו להיות חלק ממנה ולהשתדל לקבל את העולם כמו שהוא, כי יש מי שמנהיג את הכל וזוהי החירות האמיתית. הידיעה מה נמצא מעליך ומה התכלית שלך בעולם, כך לעניות דעתי מתגשמת החירות במיטבה.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?