חיים לוי – אורח לשבת חוגגים את המשפחה

חיים לוי – אורח לשבת חוגגים את המשפחה

שש שנים בגולן ועדיין לא נרגע מהנוף ומהשקיעות. מנהל את חדר האוכל ב”כינר” ואת “מנוחה ושמחה” שרים אצלם ב-4 גרסאות ועד הסוף. האורח שלי לשבת הוא חיים לוי


קצת על עצמך:

“איש משפחה, בעל אוהב לרינה – מורה לשעבר וכיום אמנית ויוצרת. אבא לחמישה ילדים מדהימים – הושעיה, נויה, יהודה, אחיה ומתתיהו”.

עיסוק:

“מנהל את חדר האוכל במלון ‘כינר’, שעל שפת הכנרת”.

מגורים:

“בקצרין, לאחר מגורים של שנתיים בחיספין. רינה היא בת חיספין. החלטנו להשתקע בגולן ועברנו לקצרין, עיר קטנה וכיפית, עם מגוון מדהים של אנשים מכל הסוגים, בה כל אחד מהילדים מצא לעצמו חברה מתאימה. ביתנו שוקק חיים. חברים נכנסים ויוצאים ומה יותר כיף, כשכפועל יוצא של ההמולה – החברה הטובה של הבת נויה מחליטה להיכנס למשפחה ולהתחתן עם בננו החייל, הבכור, הושעיה, החתונה בקרוב…”,

איפה נולדת וגדלת? 

“נולדתי וגדלתי בעיר נצרת עילית. בתיכון למדתי במדרשיית ‘נעם’ ואחר כך, בישיבת ההסדר בשדמות מחולה”.

איך נראה יום שישי שלך?

“מרבית ימי השישי עוברים עליי בעבודה, בהכנות לקראת האירוח במלון ‘כינר’. לא פשוט לדאוג למאות אורחים. כל אורח עם בקשותיו וצרכיו ואני משתדל שכל אורח יקבל את ההרגשה שהוא יחיד ומיוחד. ככה זה ברוב השבתות. אבל במיעוט השבתות, כשאנחנו בבית, אז חוגגים את המשפחה ובגדול. אוהב לבשל לשבת. רינה ואני זה צוות מנצח ואחרי 20 שנה, יודעים לעבוד ביחד במטבח, מבלי לדרוך אחד לשני על הרגליים”.

מה כוללת ארוחת השבת שלכם?

“אצלנו, שבת בבית זאת חגיגה. העבודה במלון גורמת לנו, כמשפחה, להעריך את ההזדמנות לשבת ביחד והופכת כל שבת למשמעותית ביותר. הארוחה המרכזית היא בבוקר. לאחר שחוזרים מבית הכנסת ומקדשים, מתחילים כולם ביחד להכין מגוון סלטים חיים, שמפתיעים כל אורח. מוזמנים לנסות רימון עם נענע קצוצה וקוביות קטנטנות של בצל לבן.

“בכל שבת, מקפיד להכין את החמין, שלבקשת המשתתפים הוא צמחוני ולמרות זאת, טעים ועשיר. הארוחה חייבת להכיל את מגוון הדיאטות… ללא גלוטן וצמחוני ולמרות זאת, היא שמחה ומזינה. הארוחה נמשכת עד שעות הצהריים ומהווה הזדמנות נדירה לשבת ביחד וליהנות מכל בני המשפחה. בסוף הארוחה, הילדים מחכים למגשי הפירות המעוצבים שאני אוהב להכין לכבודם”.

איך נראה שולחן השבת שלכם?

“הרבה שירי שבת הכוללים ארבע ורסיות של ‘מנוחה ושמחה’. לא מוותרים על אף אחת ועד הסוף! ממשיכים בניגונים חסידיים וכלה בפיוטים מבית אבא. על השירה המשותפת, אנחנו לא מוותרים גם כשנמצאים בשבתות בעבודה במלון ותמיד, מוצאים זמן לשבת ביחד ולשיר שירי שבת. השירה מהווה אטרקציה לאורחים ובעיקר לתיירים, שעוצרים ומקשיבים לשירת שבת יהודית”.

ספרים/עיתונים בשבת?

“עיתונים נוכחים, אבל ספר טוב זאת חובה, במיוחד בשבתות הארוכות. ספרי מתח וריגול, מד”ב ופנטזיה. אוהב לזפזפ בין 2-3 ספרים במקביל.

מה לא יודעים עליי?

“לאחר נישואינו, עבדתי כשש שנים ברפת חלב. אהבתי לקום מוקדם בבוקר לחליבות. להיכנס למכון החליבה כשחשוך ולאחר שעתיים, לצאת ולראות את הזריחה. לעתים, האכלתי את העגלים הרכים ולעתים, נסעתי על ה’סלפ’ הענק והאכלתי את כל הבהמות… מתגעגע לימים האלו ובעיקר לעובדה שגם אם הפרות לא נהנות מהתפריט, או מהאווירה, הן לפחות לא מתלוננות”.

מאכל אהוב במיוחד?

“דג סלמון של רינה, ברוטב פסטו ועגבניות שרי ולא נפספס גם את סיר הגונדי הפרסי, שאימא שלי, רומניה כשרה למהדרין, למדה מסבתי היקרה להכין”.

בשעות הפנאי, מה עושה?

“בשעות הפנאי המעטות, אוהב לבשל ולאפות. לנסות מתכונים חדשים ולשפר את הקיימים. לפני שנתיים, אף למדתי ב’כפיות’, אצל גלית כהן האלופה, קורס קונדיטוריה ומדי פעם, מפנק את המשפחה בעוגות וקינוחים טעימים”.

מה אתה הכי אוהב בגולן?

“לאחר כשש שנות מגורים בגולן, עדיין לא מצליח להתרגל לנוף. מתרגש כל בוקר מחדש מהדרך לעבודה ובסוף היום, מחכה להגיע לקטע הכביש המדהים בעליות מצומת יהודייה, בו משתקפת בכל מראות הרכב הכנרת בתפארתה ואם תוסיפו לזה את השקיעה, אז בכלל זה מושלם”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?