חודש הקריאה מה קרה(א) בספרייה אצלנו

ספריית קצרין חגגה את חודש הקריאה בשפע של פעילויות לילדים ולמבוגרים. היו סרטים, הצגות והרצאות. יום השיא היה “יום הפוך”, בו פתחה הספרייה את שעריה בין 19:00 ל-22:00


נטלי קובול

חודש הקריאה הוא אירוע ארצי, הנתמך על ידי משרד התרבות והספורט, דרך המחלקה לספריות. בקצרין, מתקיים חודש זה בחסות מתנ”ס קצרין ועובדי הספרייה. הרי קריאה, חוויה, עניין והנאה זה אנחנו ובחודש הקריאה, פי כמה וכמה. סיימנו חודש עמוס בפעילויות לכל הגילאים וכולן סביב ספרים וקריאה. הפתיחה הייתה בהפנינג חגיגי, שבסופו ההצגה “הרפתקה בשביל הקסמים”, באולם התרבות בביצוע של תאטרון “אגדה”. הקהל הצעיר וההורים התלהבו מאד.

המבוגרים צפו בשני סרטים שלוו בהרצאה . האחד – על הסופר והמשורר, אמנון שמוש והשני – על המשורר הצ’יליאני, פבלו נרודה. כמו כן, התקיים המפגש החודשי של ה”יוצרים בעט ובקול”, באווירה חגיגית, המתאימה לחודש הקריאה. לסיום החודש, התארחה בספרייה הסופרת נועה ירון-דיין ואנדרי קם, מצוות הספרייה, הרצה על “אמנות מסופוטמיה”. הנוכחות באירועים הייתה מרשימה וכן שביעות הרצון.

אירנה אלון הפעילה את הקהל בהצגת בובות “בובימה”, כשמלווה אותה הכנרית טטיאנה ביידר. דורון דוד, מצוות הספרייה, סיפר בכישרון דרמטי ובשיתוף הילדים את הספר “חולצת האריה”, מאת אורי אורלב. יצירת סימניות בעיצוב הילדים התקיימה, בניצוחם של נטלי ואנדרי

חוויה מיוחדת הייתה החודש לילדי הגנים העולים לכיתה א’. כולם, 160 ילדים, צפו בהצגה “בת הטוחן”  וקיבלו מתנה לכבוד המעבר לבית הספר. כל ילדי הגנים, 360 ילדים, נפגשו עם סופרת הילדים האהובה, מיריק שניר ועם הזמרת (בתה של הסופרת) טל כרמי שניר. שני המפגשים היו ברמה גבוהה, מעשירים וחווייתיים. תודה מיוחדת לאמירה נחום, האחראית על הגיל הרך במחלקת החינוך והילה לוגסי, מנהלת אשכול הגנים, שסייעו בארגון שני האירועים.

בכל שנה, בחודש הקריאה, אנו מקיימים יום שיא. זהו יום שבו אנו מציינים בספרייה את חג הספרים ומודים בתעודה ומתנה למתנדבים שלנו ולקוראים המתמידים. השנה היה זה יום מיוחד – יום הפוך. תמי, ספרנית הילדים, חשבה על רעיון להפוך את הספרייה לספריית לילה. כיוון שאין זמן נכון לספרים, הרי כל שעה ביממה מתאימה לקריאה. החלטנו לפתוח את הספרייה בין השעות 19:00-22:00. לאחר טקס קצר, בו פתחנו את ספריית הלילה שלנו וחלקנו את התעודות, קיימנו כמה פינות פעילות בספרייה, במקביל לפעילות ההשאלה הרגילה.

אירנה אלון הפעילה את הקהל בהצגת בובות “בובימה”, כשמלווה אותה הכנרית טטיאנה ביידר. דורון דוד, מצוות הספרייה, סיפר בכישרון דרמטי ובשיתוף הילדים את הספר “חולצת האריה”, מאת אורי אורלב. יצירת סימניות בעיצוב הילדים התקיימה, בניצוחם של נטלי קובל, המנהלת ואנדרי קם, הספרן. טאיסיה דניאל עזרה בכל מקום בו היה צריך וצילמה תמונות מן האירוע.

כמובן, שלא שכחנו את ציון 40 שנה לעיר קצרין ותלינו על קירות הספרייה תערוכה של האירועים שהתקיימו בספרייה, משנותיה הראשונות ועד היום. התערוכה עדיין תלויה ומומלצת. התערוכה מוכיחה עד כמה הספרייה קשורה בקצרין ותושביה ולהפך. גם כשקרבה שעת הסגירה, 22:00, בשבוע לימודים רגיל, לא רצו הילדים וחלק מן ההורים לצאת מן הספרייה. הופתענו מן ההתלהבות ונוכחנו, שוב, שכל שעות היממה הן שעות נכונות לספרים.

החודש היה מוצלח מאוד. תודה רבה על שיתוף הפעולה – לצוות המתנ”ס, שהושיט יד לעזרה בכל צורך, במיוחד למאיר אמסלם, עדה סימוניץ ולירון אוחנה. מי שהשתתף בפעילויות נהנה מאוד. כולם מוזמנים ליהנות מן הספרייה והפעילויות הקשורות אליה בהמשך השנה.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?