חג המים

לבילוי משפחתי בשבועותבאיגוד ערים כנרת מציעים שלושה מסלולי טיול משפחתיים בחיק הטבע בשביל סובב כנרת“, ליד מקורות מים וסביב הכנרת המלאה

יהודייה, מגרסה וזאכימסלול טיול קסום במקורות המים, “שביל סובב כנרת

מסלול קסום, כולל מקורות מים, תצפיות קסומות וחוויה ייחודית על שפת הכנרת.

איך מגיעיםאת הרכב, יש להחנות בדרך העפר, בצמוד לגשר אריק. בצד הצפוןמזרחי של הגשר, יורדים לעבר הכנרת ומכאן, מתחיל המסלול. צועדים על השביל האדום כ– 200 מטרים ופונים שמאלה, לעבר סימון שביל ירוק, בצמוד לשמורת הבטחה, שמקיפה את שפכי הנחלים של הירדן והגולן לכנרת.

תיאור המסלול: צועדים לכיוון מזרח, כשמימין שמורה ומשמאל שטחי חקלאות בהם מגדלים מנגו, עד שמגיעים לחורשת איקליפטוס. אחריה, פונים שמאלה, בצמוד לערוץ קצר על הדרך הירוקה, בין השטחים החקלאיים, חולפים על פני סבך קנים, פונים ימינה ומגיעים לערוץ נחל זורם בעומק כ-30 סמהזאכי. ממשיכים עוד כ-100 מטרים קדימה ושם ממתין מקור מים נוסףנחל יהודייה. לאחר חציית היהודייה, פונים ימינה לעבר שביל סובב כנרת, צועדים על סימון השביל כ-500 מטר לעבר עיקול חד שמאלה ולאחר מכן ימינה, כקמ קדימה, פונים ימינה לעבר מטע תמרים ולאחר מכן, הצעידה הנה לכיוון מזרח בצמוד לגבול השמורה.

צועדים בסמוך לגדר, בין השמורה למטעים, לעבר חורשת זיתים בה ניתן להאזין לפכפוך מי המגרסה, שפך דליות. כאן ניתן לסיים את המסלול בפנייה שמאלה לעבר המגרסה, או לחלופין לפנות ימינה ולהמשיך בשביל סובב כנרת, בצמוד למטע הזיתים, צמוד לצינור השאיבה, חולפים על פני שער בקר ופונים לפי הסימון על עמוד החשמל שמאלה. לאחר 500 מטר, עוברים על פני מתקן שאיבה, צועדים כקילומטר נוסף עד למלון הנופשכינרונכנסים לבוסתן שפותח ומתוחזק על ידי קבוצות מתנדבים הפועלות בשביל סובב כנרת“. בקצה הבוסתן, ניצבת אנדרטת גוליבר וחוףכינר“, נקודת הסיום של המסלול.

אורך המסלול: 9 קמ, ניתן לקצר ל-5 קמ ולסיים בתחילת מסלול מגרסה

המסלול חשוף לשמש ובחלקו, הליכה בתוך המים

לאורך המסלול, אין היכן למלא מים. יש להצטייד בכמות מספקת של מים לשתייה שיספיקו לאורך כל הטיול

רמת קושי: בינונית, מתאים למיטיבי לכת. חלק מהמסלול כולל צעידה בתוך המים

מכפר נחום לטבחה

מסלול לאורך רצועת חוף קסומה בצפון הכנרת, מפל נסתר שנוצר מבאר ארטזית שוצפת ותצפית מרהיבה על הכנרת.

איך מגיעיםמחנים את הרכב בחניון חוף כפר נחום, 3.5 קמ מצומת כפר נחום מזרחה, נקודת הסיום היא בעין איוב. מומלץ לארגן רכב איסוף שימתין ברחבת החנייה, בכניסה לפילגרהאוס.

יש לנקוט משנה זהירות במעבר בכבישים.

תיאור המסלולמתחילים בסמוך לחוף כפר נחום והולכים מערבה אל בין הכנרת למטעי המנגו והזיתים. לאחר כ-1,000 מטר, מגיעים למבנה בזלת חסר גג וממשיכים ללכת עם השביל, שמוביל אל חצי אי עם תצפית מרהיבה אל הכנרת. הולכים לצד מטע הזיתים ובקצהו כבר שומעים את שצף המים הנופלים במפל הנסתר, ישירות אל הכנרת. מגיעים אל עין איוב והמפל הנסתר ונהנים מתצפית ונוף עוצר נשימה. המפל השוצף הוא תוצאה של קידוח של תהל משנות ה-60′, כחלק מהמאמץ של המוביל הארצי למניעת נביעת המעיינות המלוחים בכנרת. הבאר ארטזית, כלומר: פורצת בכוחות עצמה בלחץ המים, ללא משאבה. כיוון שנתגלה שהמים הם בעלי מליחות נמוכה, הם זורמים בחופשיות אל הכנרת.

משפת הכנרת, עולות מדרגות אל כביש 87. בדרך למעלה אל הכביש, מבחינים משמאל במבנה עגול – “באר איוב“. זוהי בעצם בריכת הרמה שנבנתה מעל עין איוב. המעיין הנובע בין קירות הבריכה ממלא אותה ומאפשר השקיית שדות סמוכיםבסיום המדרגות, פונים שמאלה והולכים עוד כ-200 מטר לרחבת החנייה בכניסה לפלגרהאוס, שם יחכה הרכב במידה שחניתם שם ואם לא, מהמפל חוזרים חזרה לתחילת המסלול.

אורך המסלול: 2 קמ

רמת קושיבינונית

מגשר אריק לכפר נחום

מסלול בין חורשות איקליפטוסים, ערוצי נחלים, היסטוריה ויופייה של הכנרת המלאה.

הטיול עובר בין חורשות איקליפטוסים ועצי זית, ערוצי נחלים ומבני אבן עתיקים מהתקופה העותמאנית. לאורכו של השביל, נהנים מפינות חמד מוצלות ושקטות בחיק הטבע.

איך מגיעיםמתחילים את הטיול בכביש 87, כביש צפון הכנרת. לבאים מכיוון מערב, פונים לפני גשר אריק דרומה, לשפך הירדן, מחנים את הרכב בין האיקליפטוסים, סמוך לנקודת הסיום של שיט הקיאקיםאבוקיאק“. יש צורך ברכב נוסף שיחכה בסוף המסלול, בגן הלאומי כפר נחום.

תיאור המסלולמחורשת האיקליפטוס שעל הירדן, צועדים מערבה בשביל סלול היטב, בתחילה, על שפת הירדן ובהמשך, על שפת הכנרת. הולכים מערבה, כשמשמאלהנופי הכנרת. כעבור כ-2 קמ, מבחינים בערוץ נחל אור, הזורם כל השנה בזכות מעיין עין עייש, הנובע בין כביש 87 לכנרת ובסמוך, מגלים את אתר תל עייש, יישוב קדום שהתקיים מתקופת הברזל ועד התקופה העותמאנית. לאורך השביל, עוברים דרך חוף מפרץ אמנון היפהפה וחוףספירית“. לאחר כחצי קילומטר, חוצים את נחל כורזים בשביל צר ומסיימים את המסלול בגן הלאומי כפר נחום.

אורך המסלול: כ– 4.5 קמ

למעוניינים במסלול קצר של 2 קמ, ניתן להגיע עד לעיינות עייש ולהחנות את הרכב הנוסף בחוף מפרץ אמנון

רמת קושי: קלה

שביל סובב כנרתהנו אחד מהפרויקטים המרכזיים של איגוד ערים כנרת. השביל חובק את הכנרת, אורכו כ-65 קילומטרים, הוא מקיף 85% מחופי הכנרת ומאפשר מעבר חופשי לחופים באמצעות שביל טיילות, נוח ונגיש, לטיול רגלי ללא תשלום, בשביל מסומן, עם נופים ופינות חמד נסתרות