חברת “ביקורופא” זכתה במכרז להפעלת המוקד הרפואי בקצרין

במכרז שפורסם להפעלת מוקד רפואי בקצרין, על ידי המועצות בגולן, בשיתוף קופות החולים ומשרד הבריאות, זכתה חברת “ביקורופא”. התחלת הפעלה של המוקד תהיה בתוך שלושה וחצי חודשים בקירוב


אם הכול יתנהל כמתוכנן, ייפתח בעוד שלושה וחצי חודשים מוקד רפואי בקצרין. זאת, לאחר שהשבוע נקבע כי החברה שזכתה במכרז להפעלת המוקד היא חברת “ביקורופא”. המכרז פורסם לפני מספר חודשים, כשסוכמו העניינים בין כל הגורמים השותפים לו: המועצה המקומית קצרין, המועצה האזורית גולן, קופות החולים ומשרד הבריאות.

התקציב להפעלת המוקד, כ-2 מיליון ש”ח בשנה, יגיע מהגורמים הנ”ל, כשהחלוקה היא שמשרד הבריאות יישא בשליש מההוצאות, קופות החולים – שליש, והמועצות, קצרין וגולן – שליש. על פי זה, ההוצאה של כל אחת מהמועצות תעמוד על 325 אלף שקלים בשנה.

המוקד החדש ימוקם במקלט שמתחת לבניין של קופת חולים כללית. חברת “ביקורופא” כבר החלה בהליכים לקראת הפעלתו. המוקד יכלול גם מכון רנטגן ועמדת גיבוס, כך שיוכל לתת מענה לפציעות ושברים, אם הם לא מסובכים מדי.

על פי מתכונת ההפעלה המתוכננת, המוקד יפעל בכל יום, משבע בערב ועד שבע בבוקר. בחמש השעות הראשונות, כלומר, עד 12 בלילה, יהיו במקום, רופא, אחות וטכנאי רנטגן. החל מ-12 בלילה ועד שבע בבוקר, תהיה נוכחת רק האחות, אך הרופא יהיה כונן בביתו. ניתן יהיה להזעיק אותו והוא יגיע למקום תוך רבע שעה לכל היותר. המוקד יפעל גם בסופי שבוע וחגים, אך עדיין לא נקבעה המתכונת הסופית של העבודה במוקד במועדים אלה.

מנכ”לית המועצה המקומית קצרין, לילך גבע, מסבירה את השיקולים שהביאו לגיבוש מתכונת ההפעלה: “על פי הבדיקות שעשינו במקומות אחרים בארץ, שבהם פועל מוקד רפואי, התברר שאחרי 12 בלילה כמעט שאין פניות, לכן אין הצדקה להחזקת רופא למשך כל הלילה והוחלט שהוא יהיה כונן בביתו”.

משרד הבריאות וקופות החולים שותפים ליוזמה ועושים זאת לא רק משום שהם מעוניינים להיטיב עם תושבי הפריפריה, אלא גם משום שזה כדאי עבורם מבחינה כלכלית.

“כיום על כל שטות צריך לנסוע לחדר מיון”, מוסיפה גבע. “העלות של טיפול בחדר מיון גבוהה בהרבה מזו של המוקד הרפואי, לכן קופות החולים ומשרד הבריאות מוכנים להשקיע, כי בסופו של דבר זה יחסוך להם לא מעט כסף”.

עבור תושבי הגולן הקמת המוקד היא בשורה חשובה. במקום לנסוע לצפת, או לפוריה, אפשר להגיע לקצרין ולהיבדק. הניסיון שהצטבר במוקדים מהסוג הזה ברחבי הארץ מראה שרק 8% מהפונים למוקדים הרפואיים מועברים לחדר מיון בבית החולים. כל השאר מטופלים במקום ומשוחררים לביתם. בגולן צריך לקחת בחשבון גם את מאות אלפי המטיילים והנופשים, שמגיעים לגולן מדי שנה. פציעות קלות במסלולי הטיולים הן עניין שבשגרה והמוקד הרפואי יוכל לתת מענה הולם, בייחוד לאור העובדה שהוא יכלול גם מכון רנטגן ועמדת גיבוס.

עבור תושבי הגולן הקמת המוקד היא בשורה חשובה. במקום לנסוע לצפת, או לפוריה, אפשר להגיע לקצרין ולהיבדק. הניסיון שהצטבר במוקדים מהסוג הזה ברחבי הארץ מראה שרק 8% מהפונים למוקדים הרפואיים מועברים לחדר מיון בבית החולים. כל השאר מטופלים במקום ומשוחררים לביתם

סגן ראש המועצה האזורית גולן, ד”ר ירון דגן, רופא במקצועו, היה שותף לגיבוש מתכונת ההפעלה של המוקד החדש והוא מדגיש את ההישג בהכללת מכון הרנטגן במוקד הרפואי.

“אין זה דבר מובן מאליו”, אומר ד”ר דגן. “בדרך כלל, מכון רנטגן אמור לשרת אוכלוסייה של 50 אלף נפש ופה בגולן הוא ישרת בערך חצי מהמספר הזה. ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, עשה כאן מאמץ מיוחד מול שר הבריאות, יעקב ליצמן והצליח לשכנע אותו שצריך לחרוג מהנוהל עבור תושבי הפריפריה.

“תחום נוסף שיכול לחסוך הרבה טרחה מתושבי הגולן הוא כל מה שקשור למחלות לב. כיום, כשיש לתושב עם רקע של בעיות קרדיולוגיות, איזושהי תעוקה, או תחושה לא טובה, הוא לא יכול לקחת סיכון והוא חייב להגיע לחדר מיון. כשהמוקד הרפואי יתחיל לפעול, אותו תושב יוכל להגיע למוקד הרפואי ולעבור בדיקת א.ק.ג. ובדיקת טרופונין. אלו שתי הבדיקות הראשוניות שנותנות אינדיקציה למצב ועל פי התוצאות, הרופא במוקד יוכל להחליט אם יש או אין צורך בפינוי לבית החולים”.

מבחינת המועצות בגולן, הקמת המוקד הרפואי היא הישג חשוב, בעיקר על רקע מה שאירע בתחום הזה בקריית שמונה. שם היה בזמנו חדר מיון קדמי, שהופעל על ידי בית חולים “זיו” ונסגר מחוסר תקציב. מאז, מנסים בקריית שמונה להקים מוקד רפואי ועד כה המאמצים לא צלחו, משום שעיריית קריית שמונה, במצבה הכספי הקשה, לא יכולה להקצות את חלקה בשותפות להקמת המוקד ושר הבריאות לא מוכן לוותר בעניין הזה.

“אנחנו מודעים למה שקורה עם המוקד בקריית שמונה”, אומרת לילך גבע. “זה רק ממחיש שהקמה של מוקד רפואי כזה, היא לא דבר פשוט והצלחנו להשיג זאת בזכות התנהלות כספית שקולה וחסכונית ופעולה נמרצת מול משרד הבריאות וקופות החולים”.


 

חברת “ביקורופא”

חברת “ביקורופא” – שירותי רפואה ראשונית דחופה לכלל האוכלוסייה. חברת “ביקורופא” בע”מ היא חברה פרטית שהוקמה בשנת 1993 ומעניקה זה כ-18 שנים שירותי רפואה ראשונית דחופה לכלל אוכלוסיית המדינה במרכז ובפריפריה, מנהרייה ועד אילת. “ביקורופא” מפעילה 30 מרפאות בפריסה ארצית, מעניקה שירותי רופא עד הבית ומספקת שירותי רפואה הן למגזר המוסדי, לרבות קופות החולים, חברות הביטוח וצה”ל והן למגזר הפרטי, כולל חברות וארגונים גדולים. “ביקורופא” מעסיקה כ-600 עובדים, בהם קרוב ל-350 אנשי רפואה (רופאים

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?