המהפכה הטכנולוגית – איך זה עובד?

בשבוע שעבר, סקרנו את המהלך הכולל במהפכת התקשורת, היעדים והמטרותבכתבה זו, נחשוף את הביצוע בשטח


במקביל לעבודות השטח, שמבוצעות להטמעת הסיב האופטי ב-12 מיישובי הגולן, מקודמת בימים אלו, טכנולוגיה חדשנית וייחודית של סיבים אלחוטיים. זאת, הודות לשיתוף פעולה של המועצה האזורית גולן, החברה הכלכלית גולן, היישובים, קהילת הגולן בכלל וקהילת ההייטק, בפרט.

הטכנולוגיה שייכת לחברתבזק“, שהחלה בפיילוט ביישוב יונתן. מדובר בטכנולוגיית Terragraph, המאפשרת פריסת סיב אופטי בצורה אלחוטית, באמצעותו יסופק אינטרנט לכל משק בית במהירות של עד 1 גיגה. פיילוט זה מחבר בין הצורך של עובדים וחברות בעידן הנוכחי לבין התשתיות הנדרשות לכך. יתרה מזו, ניתן ליהנות מחוויית גלישה מהירה, גם למטרות פנאי ובידור.

איך עובדת הטכנולוגיה?

1. פריסה של מספר מוגבל של אנטנות ביישוב, בהתאם לגודל היישוב וכמות בתי אב, האנטנות מוצבות על גגות מבני ציבור ועמודי תאורה.

2. הצבת אנטנה על גג בית הלקוח המעוניין להתחברהתקנה מהירה ופשוטה בבית הלקוח, האורכת כשעה בלבד, ללא חפירה ופגיעה בטבע, בשגרת החיים, או בתשתיות קיימות.

זו חווית התקנה מהירה ונקייהוכמובן, בטוחה. מה עושה אותה בטוחה? זו בעצם הרחבה של טכנולוגיית הוויפיי, תוך ניצול טווחי שידור קצרים מאוד עד 200 מטר, פחות אפילו מטלפון סלולרי ובדומה לטלפון אלחוטי ביתי. טכנולוגיה זו מאושרת ועומדת בתקינה המחמירה של משרד התקשורת ומכון התקנים האירופי והישראלי.

היתרונות של Terragraph

1. פריסת סיבים באופן אלחוטי, המאפשרת אספקת אינטרנט לכל משק בית במהירות עד 1 גיגה.

2. הטכנולוגיה מאפשרת פריסת סיב בכל מקום, כולל אזורים מרוחקים ועם מיעוט לקוחות.

3. פריסת תשתית סיביםנקייהללא צורך בחפירות ביישוב ובבית הלקוח.

הפשטות והמהירות מאפשרים פריסה אלחוטית ומהווים פתרון יעיל ואיכותי בזמן מידי ועד לפריסה החוטית העתידית. כך יינתן פתרון מיטבי לכל תושב ויישוב.

הפרויקט מנוהל במועצה האזורית גולן, מלווה בהכוונה מקצועית ותוך פיקוח של חברי קהילת ההייטק הגולנית ובשיתוף עם הנהגות היישובים. ההירתמות של קהילת ההייטק והנתינה בהתנדבות למען התהליך מרשימה ומסייעת רבות בהיבט המקצועי, הטכנולוגי ובטח בהיבט הבטיחותי החשוב.

הטכנולוגיה לוקחת אותנו לקצה הקדמה הטכנולוגית, תוך יעילות מקסימלית בפריסה הירוקה והבטוחה, שמונעת פגיעה וחפירה בתוואי הקרקע“, אומר עקיבא טורנהיים, מהנדס תקשורת, מאבני איתן.

הפיילוט הוכיח את הבשלות הטכנולוגית ואת התרומה המשמעותית בחוויית המשתמש בשימוש באינטרנט.

הפתרון מתאפשר אודות לשיתוף פעולה בין שתי חברות תחת מעטפת אחת: “בזק” – מספקת את התפעול והשירות עד לבית הלקוח ו“Siklu” – חברת סטארטאפ ישראלית האחראית על ייצור הציוד. גאווה ישראלית אמתית!

היישוב יונתן, בו פועל הפיילוט בחודש האחרון, ביצע עבודת מיפוי תשתיות פיזיות והכין את עצמו לקראת התהליך בצורה מרשימה. יונתן נבחר בשל פערי תשתיות וחוסר מענה בתשתית סיבים אופטיים, בתווך זמן הקרוב. הצוות המקצועי הציג בפני ראש המועצה, חיים רוקח, מספר פתרונות מידיים. מתוך הפתרונות שהוצגו, הוחלט להתחיל בפיילוט בטכנולוגיה הזו שמהווה בשורה גדולה עם מינימום פגיעה סביבתית. הפרויקט נוצר בזכות דחיפה של כל הגורמים המעורבים ומתבצע לראשונה בצורה יישובית. ככל שהפרויקט יוגדר כהצלחה, השימוש בו יורחב ויועתק ביישובים נוספים, עד להטמעת סיבים אופטיים תתקרקעיים בכל הגולן.

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח: בנקודת זמן זו, נראה כי זו הזדמנות ומענה מידי של טכנולוגיה מתקדמת להנגשת אינטרנט מהיר, בטווח הזמן הקרוב, למשקי הבית בגולן. בליווי הצוות המקצועי, נמשיך לבחון את האפשרויות הקיימות

הפיילוט תחום בזמן ולאחר שישוקללו הנתונים של המערכת, יוחלט האם להרחיב את הפרויקט לכל היישוב, בהתאם ליציבות המהירות והאפשרות לבצע פריסה מיטבית של הטכנולוגיה.

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח: “בנקודת זמן זו, נראה כי זו הזדמנות ומענה מידי של טכנולוגיה מתקדמת להנגשת אינטרנט מהיר, בטווח הזמן הקרוב, למשקי הבית בגולן. בליווי הצוות המקצועי, נמשיך לבחון את האפשרויות הקיימות. אנחנו מתקדמים אל המטרה, לצמצום פערי התשתיות ולהנגיש שירותים לכל בית וכל תושב“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?