זו רק ההתחלה!

שנה ושמונה חודשים עברו מאז נכנס חיים רוקח ללשכת ראש המועצה האזורית גולן. סיכום? ממש לא, זו רק ההתחלה. עיקר המאמץ מופנה לחינוך: “החינוך תמיד היה ויהיה לב העשייה שלנו


ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, מסכם את שנת תשף ויחד אתה את התקופה מתחילת הכהונה ועד כה.

רוקח: “זו הייתה תקופה מאתגרת, לכל הדעות. הקמנו שני בתי ספר חדשים, בריכת השחייה בבני יהודה פועלת, יש ביקוש חסר תקדים לקליטה ביישובי הגלן, בעוד אנו מקימים יישוב חדשרמת טראמפ. החלה עבודה בפרויקט המגורונים ויש עוד הרבה עשייה מבורכת.

ניהלנו מאבק בנגיף הקורונה יחד עם הנהלות היישובים והצחי, תוך שמירה על רף שירותים גבוה והכול כאשר על המדינה עוברות שתי מערכות בחירות, ללא תקציב למדינה ולרשויות. אנו עובדים מול כל משרדי הממשלה בקידום תוכניות עבודה ארוכות טווח למען הגולן. אנו זוכים לשיתוף פעולה יוצא דופן ממשרד ראש הממשלה וממ מנכל המשרד, רונן פרץ. שנה ושמונה חודשים בתפקיד מאחוריי ובפתח, עוד תקופת עשייה מדהימה למען הגולן. שנת 2020 ותשפא הן תחילתו של עשור מדהים לגולן!”.

חיים, מהו הדבר הכי חשוב בעיינך שנעשה בשנה החולפת?

יש המון דברים משמעותיים שקרו. מתחילת הדרך, היה ברור לי שאני מעוניין לשפר ולדייק את המענים המוענקים לתושב ועשינו רבות. החל מעדכוני מבנה כוח האדם במועצה, המידע המוזרם לציבור על הנעשה במועצה וביישובים עבור בשיקום התשתיות ביישובים, הכשרת מגרשים ודרכים בהרחבות, בינוי וחידוש בבריכת בני יהודה וכלה במועדוני נוער ומועדונים לחבר ביישובים השונים וגני משחקים.

הסתיימה בנייתו שלהאבזלת‘, בפארק התעשייה, בני יהודה והתאמנו את מבנהצנוברלהעברת מחלקת התחבורה והמרכז הקהילתי גולן. עסקנו בליווי והשמת תושבים בתהליכים למציאת עבודה וליווי בעלי עסקים במציאות המשתנה ועוד ועוד.

בתי הספר החדשים – ‘מעלות הגולןוילקוט רועים‘. במהלך שנת לימודים, הצלחנו לעבור את כל השלבים, החל מרעיון, דרך אישורים, קבלת סמל מוסד, תהליך הקמת בית  הספר, יחד עם צוות הקמה שנבחר ובחירת צוותי הוראה ומנהלים

אבל אם אני נאלץ לבחור, אז בתי הספר החדשים – ‘מעלות הגולןוילקוט רועים‘. במהלך שנת לימודים, הצלחנו לעבור את כל השלבים, החל מרעיון, דרך אישורים, קבלת סמל מוסד, תהליך הקמת בית  הספר, יחד עם צוות הקמה שנבחר, בחירת צוותי הוראה ומנהלים לכל בית ספר, הבניית אגנדה חינוכית, בנייה של קהילה ביתספרית ופתיחת שנת לימודים, חרף כל מגבלות הקורונה והאירועים  בדרך. משרד החינוך ומנהלת מחוז צפון, דר אורנה שמחון, היו שותפים משמעותיים בדרך ואני מודה להם על כך. כולנו מסכימים כי הילדים הם העתיד שלנו, המחר של הגולן. אנו חייבים להשקיע בהם, בחינוך איכותי, בבתי ספר, צוותי הוראה ועזרי הוראה מתקדמים. אנו חייבים לאפשר גיוון חינוכי בכל הגולן וכך נמשיך ונעשה גם בשנים הבאות. אנו מתעלים משאבים רבים לטובת החינוך, לעתים, על חשבון תחומים אחרים.

פעלנו זמן ממושך בתקופה בה לא הייתה ממשלה ולא היה תקציב. פעלנו עם 1/12 מהתקציב והצלחנו להקים שני בתי ספר, לייצר מצב בו אנו משלימים את בתי הספר עם מערכות החינוך הבלתי פורמליות, בשיתוף המרכז הקהילתי גולן, בתי הספר והיישובים. תקצבנו את הפרויקט כי ראינו לנגד עינינו את החשיבות הרבה של יציאת ההורים לשבוע עבודה מלא.

חשוב לציין כי חרף הקורונה והאתגרים הגדולים, שנת הלימודים נפתחה כסדרה. יש עוד מה לשפר ואנו מטפלים בדברים. אנחנו אומנם בתחילתו של סגר שני, אך אנחנו עמלים על חיפוש פתרונות חלופיים, יחד עם בתי הספר, היישובים והמרכז הקהילתי גולן. החינוך תמיד היה ויהיה לב העשייה שלנו“.

דיוק השירות

מה לגבי מבנה כוח האדם במועצה? אנחנו שומעים על מינויים חדשים ושינוי מהות התפקידים. נשמח לשמוע מה קורה בפנים

רוקח: “מרגע כניסתי לתפקיד, היה ברור לי שהמטרה היא לדייק את השירות לתושב ולאפשר מתן שירות איכותי ונכון יותר, מותאם יותר לצרכי התקופה. מבנה כוח האדם במועצה, כפי שהיה לפני עשור, כבר פחות נכון היום. בחברה הכלכלית, למשל, נכנס עודד פורת כמנהל אגף התיירות. אריאל גליקמן נכנס לתפקיד מנהל אגף בינוי ותשתיות. עופר הבר אחראי על תחום היזמות, ניהול אזור התעשייה בבני יהודה ומתחמי ההאבבוואסט ובבני יהודה, בעל תפקיד שחשיבותו היא בטיפול בבעלי עסקים, בעיקר בתקופת הקורונה.

במועצה נכנס לתפקיד מנהל אגף הנדסה, מולי שפיגל. לימור הולץ נכנסה לתפקיד דוברת המועצה ויואב צלניקר, נכנס לתפקיד מנהל יחידת שטחים פתוחים ואסטרטגיה. שי יחזקאל נכנס לתפקיד מנהל היחידה לקשרי חוץ, תפקיד שיצרנו, על מנת לגייס משקעים ותורמים מחוץ לגולן ולישראל. כל נושא פינוי האשפה הוכנס תחת אחריותה של היחידה הסביבתית, שמנהל דדי גופר. אגף ההנדסה, אגף התפעול ואגף הקהילה ערכו עדכון ודיוק מבני פנימי, עם הצוות הקיים, מתוך רצון להתאים את אופן מתן השירותים לתושבים.

אנו עושים כל מאמץ לעבוד באופן המדויק והעדכני ביותר, לטובת מתן שירות לציבור. כעת, עם הקורונה, אנו נותנים שירותים באמצעים דיגיטליים בעיקר. מרבית הפגישות נערכות בזום. בגלל שאין קבלת קהל, התושבים פונים בטלפון, במייל וברשתות החברתיות

אנו עושים כל מאמץ לעבוד באופן המדויק והעדכני ביותר, לטובת מתן שירות לציבור. כעת, עם הקורונה, אנו נותנים שירותים באמצעים דיגיטליים בעיקר. מרבית הפגישות נערכות בזום. בגלל שאין קבלת קהל, התושבים פונים בטלפון, במייל וברשתות החברתיות. אנו משתדלים להנגיש את המענים לכל הציבור ועובדים בשיתוף פעולה מלא עם הנהלות הקהילות, על מנת לשמוע ממקור ראשון על הצרכים של התושבים והקהילות השונות בגולן. מידע זה מסייע לנו רבות בדיוק המענים“.

מה לגבי הדרכים והכבישים? יש לא מעט צמתים מסוכנים וגם בתוך היישובים, יש לא מעט צרכים הנוגעים לתחבורה

אנו מקדמים מולנתיבי ישראלומול  שרת התחבורה טיפול בצמתים ברחבי הגולן וביניהם צומת קצרין צפוןצנובר, רמות, יהודייה, עין זיוון ועוד צמתים רבים ומסוכנים בגולן. לאחרונה, סייר בגולן המהנדס הראשי שלנתיבי ישראל‘, קובי בר טוב. במפגש של סיום הסיור, הוצגו לו הצרכים השונים בתחום והוא הבטיח לתעדף את הטיפול בתחום זה בגולן. גם בשנה החולפת, פעלה המועצה לקדם את ביצוע התכניות לתיקונים ולשיפור הכבישים ואכן, לאחר החורף, יצא לדרך פרויקט לריבוד כבישים, שאותו כולנו ראינו ברחבי הגולן. צמתים שבוצעו בתקופה האחרונה הם צומת קצביה, נשוט, פזרה, אבני איתן ומשם, אנו ממשיכים ליתר הצמתים החשובים לטיפול.

אגף התשתיות, של החברה הכלכלית, ביצע ופיקח על הקמת תשתיות חדשות לשכונות ההרחבה ואף בתוך היישובים עצמם, במקומות בהם נדרש לתת מענה בתחומי המדרכות, הכבישים, התאורה ההיקפית, הגדרות ההיקפיות, שערים חדשים ועוד. במקביל, ‘קולחי גולןביצועו שיקום תשתיות ביוב ומים וחידוש תשתיות על פי הצורך. פעילות זו נעשתה מול ובשיתוף פעולה עם גורמי חוץ כדוגמת חברת החשמל, ‘בזק‘, רמי, משהבש וכד‘.

לאחרונה, החל אגף התשתיות בחברה הכלכלית גם לפקח על בינוי מוסדות ציבור, גנים, מעונות, מועדוני נוער, מועדונים לחבר ומגורונים. המגורונים הנו פרויקטדגל, עליו נרחיב עוד בהמשך. פרויקט המגורונים מביא יחידות דיור קטנות, קרוואנים, אל היישובים. קרוואנים אלו יאפשרו קליטת משפחות שיוכלו להתחיל לחיות ביישוב ולהיקלט, בזמן שהן בונות את ביתן ביישוב. העברת הטיפול והפיקוח בתחום הבינוי אל החכל תסייע ליישובי הגולן ולמועצה בשיפור איכות העבודה של הקבלנים, בבקרה על גורמי הביצוע בשטח, שתביא לביצוע איכותי ולהתייעלות מתמשכת“.

מתרחבים

מה עם ההרחבות והנחלות? המגרשים החדשים?

רוקח: “קצת מספרים: מבין ההרחבות שבוצעו, נציין את חיספין, שבה הוכשרו 32 מגרשים קהילתיים. בגשור, מבוצעות תשתיות ל-16 מגרשים קיבוציים. ברמת מגשימים, בוצע כביש גישה וכביש 28 נמצא בסיום ביצוע. במרום גולן, התשתיות ל-13 מגרשים קיבוציים נמצאות בביצוע. באלרום, יש 17 מגרשים, בהם מתקרבים לסיום ביצוע התשתיות. בנוב, נעשתה השלמת תשתיות שלב בלשש נחלות ו-29 מגרשים קהילתיים. ביונתן, מתקרבים לביצוע גמר תשתיות בשלב א‘, של 42 מגרשים. בקדמת צבי, נעשית כעת הכשרה של 19 מגרשים. בקלע אלון, נעשית הכשרה של 30 מגרשים ובגבעת יואב, שלב אשל התשתיות של 33 נחלות, מתקרבות לסיום ביצוע ויש עוד לא מעטהכניסה לביצוע, התקדמות הביצוע וההתחדשות הזו, המורגשת ביישובי הגולן, מרגשת.

כולנו יודעים שתושבים חדשים הם חלק ממנוע הצמיחה שלנו. נכון, נדרשת גם תעסוקה וגם פה, אנחנו פועלים לקידום הנושא. בחכל, נוסף בעל תפקיד שעוסק בייזום פרויקטים בתחומים שיאפשרו מציאת תעסוקה, או זיהוי עובדים מתחומים ייעודיים, כמו בתחום ההייטק, המחפשיםרילוקיישן‘, העברת מרכז החיים לגולן. בחכל, תמצאו גם את מרכז התעסוקה שלנו, שעוסק בהשמת עובדים, הכנה לראיונות עבודה, סדנאותשינוי כיווןוכד‘, הכול על מנת לסייע לתושבים למצוא את מקום העבודה הרצוי.

רק עם צמיחה דמוגרפית חזקה, נצליח להצעיד את הגולן קדימה. גולן גדול, עם אוכלוסייה צומחת יאפשר הבאת מיזמים גדולים, שירותי רפואה, מתחמי תעסוקה ועוד. ביצוע התשתיות, הכבישים, המדרכות והמועדונים משפר את איכות החיים של התושבים“.

מה מצב הקליטה ורמת טראמפ? האם בכלל יש ביקוש ליישוב נוסף בגולן?

הגולן תמיד היווה מוקד למשיכה, תיירותית והתיישבותית. הסגר בחורף גרם לרבים החיים בערים הגדולות, לחשוב על שינוי מיקום מגורים. ה-100 או 500 המטר שלנו הם לא אלו של תושב מרכז תל אביב, נתניה, או ירושלים. בחודשים האחרונים, אנו חווים עלייה במאות אחוזים בפנייה למרכזי המידע.

עם פתיחת מפגשי הקבלה לרמת טראמפ, הוצפנו בפניות של אנשים המבקשים להתקבל ליישוב. מדובר ביישוב קהילתי מעורב וישנה דרישה גדול ליישוב כזה. אנו מאמינים כי כל היישובים ימשיכו לקלוט ולא תהיה פגיעה בקליטה בשום יישוב כתוצאה מהקמתו של יישוב חדש, להפך. הגולן כולו חייב לגדול. להציע עוד ועוד יישובים ומגוון צורות חיים, שכל מי שרוצה לבוא לגור כאן ימצא את מקומו.

המיקום של היישוב, על צלע ההר, אל מול הנוף, האוויר והאווירה הם רק החלק הקטן המלהיב את מי שמגיע. תחושת החלוציות, הראשוניות, השותפות בהקמת יישוב חדש כבר כמעט שאינה קיימת במקומות אחרים. אנשים באים כי הם רוצים לחוות את ההקמה, להטביע חותם, להיות חלק מיצירת קהילה. לראות את הברק בעיניים שלהם ולהיות שותף, במהלך הקדנציה שלי בהקמת יישוב חדש בגולן, הוא אחד הדברים המרגשים שיצא לי לחוות.

הדחפורים כעת על הקרקע וזו באמת התרגשות גדולה. עם הגידול בביקוש והיישוב החדש, אנו מאמינים כי גם מיזמים עסקיים גדולים יגיעו לגולן ויספקו תעסוקה. אנו עוסקים בזה לא מעט. כמו שסיפרתי קודם, אנו מאפשרים שלל פתרונות לדורשי תעסוקה ולבעלי עסקים, למשל, מתחמי התעסוקה בהאבים‘, בהם ניתן לשכור חלל עבודה קטן או גדול, אולם/חדר ישיבות, ליווי עסקי, ייעוץ ליזמים ועוד. אנו בדרך להכפלת אוכלוסיית הגולן ולכן אנו מאגמים משאבים, מרחיבים את החשיבה לתחומים נוספים, כל הזמן“.

לב הגולן

מה הדבר האחרון שתרצה להרחיב עליו?

רוקח: “בשנה החולפת, יצרנו אקלים עסקי בגולן. פתחנו בגולן אופק חדש ליזמים ומשקיעים, במטרה לעודד את המסחר, ההשקעות, התעסוקה והתרבות באזור ולייצר מוקדי תעסוקה ורווח. אני מאמין שזו גם דרך נוספת ליצור מקורות הכנסה למועצה, דבר שיאפשר את הרחבת השירותים לתושבים. תחום הפילנתרופיה הנו תחום נוסף שפיתחנו השנה ויצרנו  קשרים עם מנהיגים בקהילות של נוצרים אוונגליסטים. אנו גם עובדים על הקמת קרן שדרכה נוכל לקבל תרומות שיועברו למטרות שיוגדרו על ידה.

זה ממש על קצה המזלג, אחת ההצלחות שאסור לנו לשכוח שהשגנו השנה היא תכנית משרד התקשורת, שאושרה לאחרונה, להטמנת סיב אופטי, שתחל בגולן. הסיב האופטי יאפשר אינטרנט במהירות גבוהה ובאיכות גבוהה, שבזכותו, כל מי שזקוק לעבודה ולמידה מרחוק יוכל לעשות זאת בקלות“.

זה הספק עצום בשביל שנה וקצתיש דברים שרצית לעשות השנה ולא יצאו לפועל?

יש הרבה דברים שטרם יצאו לפועל, אך אנחנו רק בתחילת הדרך. יש משהו שרציתי לעשות השנה ולא הצלחתי ואני מציב אותו כיעד לשנה הבאההקמת תיכון דתי לבנים. הצורך ברור לכולם. אין בגולן תיכון אקסטרני דתי לבנים. ניסינו לפתוח השנה את התיכון, בשיתוף עם רשתות חינוך ולא הצלחנו לגשר על פערים בדרך. אנחנו נעשה את זה, כי כך צריך להיות. לכן, אני מתייחס לזה כעיכוב בשל אילוצים כאלה.

לקראת הפרויקטים של השנה הבאה, אומר כי יש את הפרויקטים שבשגרה, כמו שיקום תשתיות ביישובים, תבעות, הרחבות ביישובים, הסדרת כבישים וצמתים, טיפול בבעיות נקודתיות, שחרורי שטחי צבא ומיקוש וכד‘.

יש פרויקטים ייחודיים, כמו הקמת מתחם לתרבות ופנאי. הפרויקט מתוכנן לקום במתחםצנובר‘. זה החלום הגדול שלי ולכן הפרויקט נקראלב הגולן‘. אני מאמין שמגיע לכולנו לחוות תרבות ומתחם פנאי ברמה הגבוהה

לעומת זה, יש פרויקטים ייחודיים, כמו הקמת מתחם לתרבות ופנאי, שירכז במקום אחד את עולם הפנאי והתרבות, לכל הגילאים. הפרויקט מתוכנן לקום במתחםצנובר‘. זה החלום הגדול שלי ולכן הפרויקט נקראלב הגולן‘. אני מאמין שמגיע לכולנו לחוות תרבות ומתחם פנאי ברמה הגבוהה, במקום שישרת גם את התיירות ויהווה מקום תעסוקה ומקור הכנסה לתושבים. אני מודע לכך שזה חלום גדולממדים וייקח זמן עד שימומש ובכל זאת, זה יקרה והמקום יהיה לב הגולן…”.

לסיום, חיים, מה אתה מאחל לתושבים לקראת השנה החדשה?

בראש ובראשונה, בריאות. הקורונה שיבשה לא מעט תכניות ואנו נצטרך ללמד לחיות לצדה. אני מאחל המשך עשייה וצמיחה, שנזכה לממש את החלומות שלנו ולהמשיך לעשות טוב לטובת הגולן. שנה טובה ומתוקה“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?