זוג חרדים באמצע הלילה

זוג חרדים נקלע בשעה מאוחרת למקום שלנו. שיחה על חרדים וחסידויות ומחשבות על היעלבות: ממי אני נפגעת וממי בכלל לא


זוג חרדים מסתובבים באחת עשרה בלילה ומחפשים מקום לאכול.

“אתם מבני ברק?”, אני שואלת.

“מה קשור בני ברק”, עונה לי הבעל, בנימה לא ממש נחמדה.

“בבני ברק, החיים רק מתחילים בשתים עשרה בלילה. אצלנו בעשר, יש כיבוי אורות, למרות שלאחרונה יש פה תחושה של בני ברק ביישובים. ברוכים הבאים לגולן. אנחנו אנשים של יום”, אני אומרת לו.

“ואם מישהו רעב באחת עשרה בלילה?”, הוא ממשיך.

 הוא התעניין למה אין חרדים בגולן. באמת שאלה מעניינת שלא חשבתי עליה. התעניין ברמת הדתיות שלי וסיפר על האתגרים שיש לו, כמנהל מוסדות חינוך. סיפר שהאתגר הגדול שלו הוא העובדים. למצוא אותם, להתנהל מולם

“שיאכל פיתה מהמקפיא”, אני משיבה לו, תוך כדי השוואות בין הגולן לבני ברק. בבני ברק, בשעה כזאת, הרחובות מלאים באנשים ונשים. לאן הם הולכים בשעות האלה? ובאמת, אנשי בני ברק, שמגיעים לגולן בקיץ, לא מבינים איך אפשר לחיות בשקט הזה שלנו.

התגלגלנו לשיחה על חרדים וחסידויות וזרמים. בנימה מתנשאת, הוא אומר לי שאני בורה, על העובדה שאני לא ממש מבינה בכל זרמי החרדים. האמירה שלו לא מעליבה אותי. אני דווקא סקרנית לשמוע אותו. המשכנו לדבר על אורחות החיים של החרדים. תהיתי מאיפה יש להם כסף לקנות בתים לכל הילדים שלהם.

שם מקובל שההורים קונים בית לכל ילד שמתחתן. זה מפליא אותי: איך אברך שלומד תורה ואשתו המורה, או הגננת, יכולים לקנות בתים למינימום חמישה ילדים. הוא לא נתן לי תשובה ברורה. אשתו, אישה עדינה ונחמדה, ניסתה קצת להסביר שהם חיים בצמצום וחוסכים, אבל גם היא לא באמת יודעת איך…

הוא התעניין למה אין חרדים בגולן. באמת שאלה מעניינת שלא חשבתי עליה. הוא התעניין ברמת הדתיות שלי וסיפר על האתגרים שיש לו, כמנהל מוסדות חינוך. סיפר לי שהאתגר הגדול שלו הוא העובדים. למצוא אותם, להתנהל מולם. גם במרכז קשה עם עובדים.

השעה הגיעה לחצות ונפרדנו לשלום. אחרי שהלכו, חשבתי לעצמי, איך בן אדם שאמר עליי שאני בורה בנימה מתנשאת, אני ממשיכה לדבר אתו, כאילו כלום. לא נעלבתי ואפילו כיבדתי אותו בכוס לימונדה. איך זה, שאנשים שקרובים אליי ומטיחים בי אמירות שהם לא אני, גורמים לי למצב רוח ירוד ונדודי שינה? הרי כמו שלא התייחסתי לאמירה של האיש ההוא, יכולתי גם לא להתייחס לאמירות אחרות. אבל יש בתוכי מנגנון בנוי, שמצפה מהאנשים שקרובים אליי להיות טובים אליי, כמו שאני משתדלת להיות טובה אליהם. לצערי, זה לא תמיד עובד.

לנקות זיכרונות

קניתי השבוע ספר, “אפס מגבלות”. עוד אחד מספרי המודעוּת הרבים, שממלאים לי את הספרייה בבית. אני קוראת את כולם בשקיקה, חלקם גם כמה פעמים, כדי להפנים ולעבור לעשייה. הספר הזה מדבר על שיטת ריפוי, שאומרת כי הטיפול הכי טוב לאדם הוא לנקות את עצמו מזיכרונות מגבילים, מדברים שמנמיכים לו את האנרגיה, לאהוב ולהודות. הלוואי שהיה לנו כל כך פשוט לסלוח כשפוגעים בנו, כשנוגעים לנו בנקודות רגישות. הלוואי שהיה פשוט לנקות זיכרונות והרי החיים שלנו בנויים מאירועים וזיכרונות. לא פעם, מטפלים מזהים שורש של בעיה רפואית, או נפשית, באירועים שהיו לנו בילדות. כנראה שלא סתם פגשתי את הזוג החרדי הזה באמצע הלילה.

זה חידד לי את ההבנה שמסתובבים בינינו אנשים שונים, שאין לנו מושג על אורחות חייהם, על האמונות שלהם, על מי שהם ושאני לא נפגעת מאנשים שאני לא באמת מכירה ושלא מכירים אותי.

אני נפגעת דווקא מהאנשים שקרובים אליי, שהם חלק מהחיים שלי. אני מנסה לנקות את הפגיעה, את הכאב ולהמשיך להאמין באהבה, באנשים. אני הרי אוהבת אנשים. מי יודע, אולי בסוף גם החרדי ואשתו יהיו חברים שלי. הם הבטיחו לקפוץ לקפה ופגישה על קפה עושה טוב ופותחת את הלבבות. כשישבתי בבוקר עם הקפה שלי, התפללתי שאצליח לנקות. הלוואי שאדע לאהוב ולכבד כל אדם, בלי סטיגמות ובלי מגבלות.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?