“ומשלוח מנות איש לרעהו”

כשהייתי ילדה, הייתי הולכת לכל השכנים ולקרובי המשפחה, עם משלוחי המנות של פורים. אימא תמיד השקיעה בזה


ערב פורים, חג של שמחה, מסיבות, משלוחי מנות, תחפושות וגם יין טוב, כי מצוות החג היא משתה עד דלא ידעחגים תמיד גורמים לי להתרפק על זיכרונות הילדות. אימא שלי משקיענית בענייני פורים ובכלל. כשהייתי ילדה, מדי שנה, הייתה תופרת לי תחפושות יפה. הייתי ליצנית, מלכת אסתר ועוד פעם ליצן. פעם, תפרה לי תחפושת של החתול שמיל, חצאית פרחונית יפה כזאת, עם זנב ואפילו מסכת ראש של החתול שמיל. פעם, שקית חלב. היא ישבה ותפרה לי שמלה משקיות של חלב וגם כובע מיוחד מהשקיות.

שנה אחת, היה לי בית מקרטון, עם מרפסת ואדנית של פרחים. תמיד היו לה רעיונות מקוריים יצירתיים ומושקעים. אני פחות בעניין של תפירה והשקעה בתחפושות. כשהילדים היו קטנים, העדפתי לקנות ולא להתאמץ מדי. כשגדלו קצת, ניסינו לאלתר. הקטנה, בת 11, עדיין מתלהבת מתחפושות, אבל אני ממליצה לה ללכת על משהו פשוט ולא על המסובך.

יש לי קטע כזה של לחפש להקל על החיים והילדה קנתה את הטיפ והחליטה להתחפש לציירת ואני הייתי מאושרת. גם במשלוחי המנות לפורים, אימא שלי תמיד הגזימה בהכנות. שבוע לפני פורים, היא כבר התחילה לאפות עוגיות במבחר סוגים וגם היום, היא לא מוותרת על כל מבחר העוגיותכעכים, אזני המן, מקרודעוגיות סולת מטוגנות ממולאות בתמרים וטבולות בדבש שהיא עושה. בגזרת המטוגנים, יש גם את השבקיה והדבלהשושנת בצק מטוגנת ובבוקר פורים, לכל צלחת של משלוח מנות מתווסף גם ספינגטרי ורק מלספר על כל ההשקעות שלה אני מתעייפת. היא נהנית מהעניין ועוד משדלת אותנו, בנותיה, לעשות כמותה ולהשקיע בהכנת המשלוחים.

בבוקר פורים, בבית הוריי, היו מכינים צלחות זכוכית עמוקות עם העוגיות והספינג‘, מפית בד מכסה אותם, הייתי מסתובבת בבתי השכנים וקרובי המשפחה ובכל בית, היו מרוקנים את הצלחת מהעוגיות שהבאתי וממלאים בעוגיות משלהם

זה מקסים, צלחת עוגיות מושקעות מאפה בית, אבל אני, לצערי, לא ממש בעניין. רוב העוגות והעוגיות שאני אופה הם מתכונים קלילים ופשוטיםוגם, רק שני סוגים. בבוקר פורים, בבית הוריי, היו מכינים צלחות זכוכית עמוקות עם העוגיות והספינג‘, מפית בד מכסה אותם, הייתי מסתובבת בבתי השכנים וקרובי המשפחה ובכל בית, היו מרוקנים את הצלחת מהעוגיות שהבאתי וממלאים בעוגיות משלהם. כולם היו מוסיפים לי גם שטר כסף, לדמי פורים.

תמיד עם סוכריות בכיס

היום, גם אצל אימא שלי, הצלחות הפכו לחדפעמיות ומכוסות בצלופן, אבל עדיין בארון אפשר למצוא את צלחות הזכוכית הלבנות עם הפרחים. הילדה שהייתה מחלקת את המשלוחים גדלה, אז הילדים והנכדים של השכנים והקרובים מביאים משלוחים להוריי ואימא שלי מחזירה משלוח עם סוכריות לילדים ואבא אחראי על חלוקת דמי הפורים. ההורים שלי הם הסבאסבתא השכונתיים שהילדים מחכים לקבל מהם סוכריות. לא פעם, אני מגיעה אליהם ופתאום דפיקות בדלת וכמה ילדים מופיעים שם. בהתחלה, הייתי מופתעת מהביקורים האלה. עם הזמן, הבנתי שאימא שלי היא זאת שמזמינה אותם לבוא לקבל סוכריות. גם לאבא שלי, כשהיה הולך לבית הכנסת, היו תמיד סוכריות בכיס, לילדים שיעברו בסביבתו. ילדים אוהבים סוכריות. יש גם מבוגרים כאלה וכיף לראות את השמחה שלהם בקבלת סוכריה.

בכלל, כל הקטע של המשלוחים והמתוקים, שמחלקים אחד לשני, זו מצווה יפה ומשמחת, שגם אם אני לא משקיעה בה כמו אימא שלי, יש בה הרבה סמליות שאני אוהבת. פורים זה חג שעושים בו הכול כדי לשמוח. תחפושות, משלוחים, מסיבות. צריך לזכור לממש את זה גם ביוםיום ולהפוך את החיים שלנו לחיים שמחים.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?