התקף לב במהלך המרוץ

גרמלין השתתף במרוץ סובב כנרת כשלפתע חש ברע והתמוטט, למרבה המזל רכבו אחריו שני רופאים ונאמני חיים שהתמידו במאמצי ההחייאה ועיסוי החזה במשך חצי שעה. לאחר שהובהל במסוק למרכז הרפואי פדה –פוריה, עבר צנתור דחוף במהלכו ד”ר דיאב גאנם  פתח עורק שהיה 95% חסום .

ישראל גרמלין(59) מהוד השרון, השתתף במרוץ סובב כנרת ביום שבת, 3.11.17 . ישראל פעיל ספורטיבית רץ ורוכב על אופניים מזה שנים. “בשעה 7:00 בבוקר, התחלנו את הרכיבה מכיוון צמח, באזור עין גב אחרי שעשיתי כמה טלפונים לאשתי ולחבר שהשתתפו גם הם במרוץ והתקדמו לפני, פתאום הרגשתי שאני הולך להתמוטט – אמרתי לעצמי, הנה זה בא…” . ישראל התמוטט ונפל לתעלה לצד הדרך באזור עין גב.

ד”ר דיאב גאנם, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב , במרכז הרפואי פדה-פוריה, מוסיף את פרטי המקרה, “התקשרו בבוקר והודיעו שמטיסים גבר שהתמוטט במהלך המרוץ, הרוכבים שהיו שם עשו לו החייאה עם עיסוי וחיברו אותו לדפיברילטור . כשהגיעה ניידת טיפול נמרץ , הם ראו שמדובר בדום לב, ודאגו להמשיך  את העיסוי בלי הפסקה, אחרי בערך חצי שעה של החייאה, הם הצליחו להחזיר פעילות של דופק ולחץ דם” .

ישראל גרמלין הגיע למערך הקרדיו ווסקולארי , עם אוטם חריף בלב, מונשם ומורדם והובהל לחדר הצנתורים. “בצנתור פתחנו  עורק עם חסימה של 95% הצרות” ד”ר גאנם מציין עוד כי לאחר כ24 שעות ישראל החל להתעורר “לשמחתנו התברר שלא נגרם לו נזק נוירולוגי והוא חזר לתפקוד מלא ותקין! לא נגרם נזק למוח הודות להחייאה הבלתי פוסקת במשך חצי שעה של דום לב הוא שמר על זרימת דם טובה למוח , מה שמנע נזק מוחי ” הסביר ד”ר גאנם. מעבר לפתיחת העורק בלב המהירה והמוצלחת, טופל ישראל במערכת קירור מיוחדת הנמצאת בשימוש היחידה לטיפול נמרץ לב בפדה-פוריה ובאמצעותה מקררים את גוף החולה תוך כדי שיתוק והרדמה מכוונים של החולה שעבר דום לב, כמו במקרה של ישראל, ולאחר כיממה  של “קירור”, מתחילים  בתהליך “חימום” חזרה לטמפרטורה רגילה.  תהליך זה של הקפאה וחימום, עוזר למוח לשמר את האנרגיה שלו ואף מזרז את ההתאוששות של המוח באירועים של דום לב פתאומי.

שרית גרמלין אשתו של ישראל השתתפה אף היא במרוץ , “אני רכבתי לפניו וכשהוא לא ענה לי לטלפון במשך דקות ארוכות, לא הבנתי מה קרה לו. כשחבר התקשר וסיפר שהיה לו התקף לב, פרצתי בבכי. זה היה ממש כמו חלום בלהות. גם כשהגענו לבית החולים כל הזמן דאגתי מה יקרה עם המח שלו … ברוך השם הצילו אותו שם בשטח, ואח”כ הצוות בביה”ח”. שרית סיפרה עוד  כי הרופאים שטיפלו בו בשטח, ד”ר אנה סולומונוב , מביה”ח רמב”ם והגניקולוג ד”ר משה מנור, אף יצרו קשר עם המשפחה כדי לשאול לשלומו .

ימים ספורים לאחר הארוע הדרמתי , כשפגשנו אותו ביום רביעי, ישראל כבר אמר בחיוך  שהוא חש בטוב ורוצה לחזור הביתה. לדבר ד”ר גאנם הוא ישוחרר מביה”ח ביומיים הקרובים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?