התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה

המציאות בישראל מאז שבת האחרונה היא מעבר ליכולת ההכלה של האדם הסביר. עצוב, קודר, מביך, מלחיץ. הרגשות והתחושות הללו טבעיים לזמנים של מתח וניתנים לניהול

השבוע האחרון היה קשה, קשה מנשוא. תחושות קשות של פחד, זעם, תדהמה ואבל כבד מתערבבות ביניהן ומקשות על התפקוד. ימים קשים מאוד עוברים על עם ישראל ועל מדינת ישראל, האבל והשכול נוגעים בכל בית, אין בית שלא פוגש את האובדן הכבד, במעגל המשפחתי הראשון, קרובי משפחה, או חברים. 

רצף האירועים מגביר את הצורך להתעדכן במה שנעשה וכך אנו מוצאים את עצמנו מחוברים לחדשות, כמעט ללא הרף. אם לא די בטלוויזיה, הרשתות החברתיות מוצפות בזוועות – תמונות, סרטונים קשים לצפייה, חלקם אמתיים וחלקם מפוברקים, על מנת ליצור אצלנו בהלה וחרדה.  

הפגת המתח

כמובן שאי אפשר למנוע לחלוטין מתח וחרדה, אבל הנה מספר דרכים להפיג את המתח:

  • זמן מסך. ראשית, הגדירו שעות צפייה מסוימות. אל תישאבו לרשתות החברתיות. החליטו שאתם מתעדכנים מספר פעמים ביום ורק בכותרות. רוב ה”חדשות” הן ישנות, ערוצי התקשורת ממחזרים שוב ושוב אותם החומרים, אותם הפרשנים מפרשים שוב ושוב את מה שקרה. הישארו מעודכנים וקשובים להוראות, אך לא קשובים בלי הפסקה לחדשות. 
  • פעילות גופנית. הגדירו רבע שעה של פעילות גופנית ביום. הליכה ברחוב, התעמלות עם יוטיוב, ריקוד עם הילדים. כל דבר. תנועה ממריצה את זרימת הדם והלימפה ומשפרת הפרשת הורמונים המעודדים מצב רוח טוב. נכון, אין חשק ואנרגיה לעשות כלום… אבל אנרגיה לא נוצרת יש מאין. על פי חוק פיזיקלי ידוע – תנועה מייצרת אנרגיה. היו בתנועה!
  • עשייה. היו פעילים כמה שניתן. אפייה, עבודה בגינה, שתילה, או ניכוש עשבים. אם יש ילדים, כדאי לשתף אותם. חוסר מעש מגביר מצבי חרדה ודיכאון. כדאי מאוד להתנדב. יותר מהכול, עשייה למען אחרים ממלאת ומספקת. לא כולם יכולים להתנדב למילואים ולהילחם באויב, אך כולנו יכולים לתרום, אם לעורף ואם לחיילים. ארגון שעת סיפור לילדי השכונה, הכנת עוגות ועוגיות לחיילים, לעבור בבתי השכנים ולשאול אם צריכים משהו, כל אחד מאתנו יכול לתרום גם אם במשהו קטן. 
מה עושים בשעת לחץ?

אם בזמן לחץ, הלב שלכם פועם במהירות, אתם חווים קשיי נשימה, רעד, בלבול, חרדה, בהלה, או חוסר אונים, דעו כי הרגשות והתחושות הללו טבעיים לזמנים של מתח והם ניתנים לניהול. אתם יכולים לסייע לעצמכם עם השלבים הבאים:

1. הניחו את כפות הידיים על הזרועות בהצלבה וטופפו 25 פעם. עצרו, קחו מספר נשימות ואז טופפו שוב 25 פעמים. 

2. קרקוע. הביאו את תשומת הלב למגע שבין כפות הרגליים לקרקע, שימו לב לתמיכה של הקרקע בכפות הרגליים. הביטו מסביבכם וסיפרו 10 חפצים שונים בעלי אותו צבע. המשיכו ובחרו עוד 10 חפצים שונים, במרקמים שונים ובצורות שונות. 

3. הרגעה וויסות עצמי – הניחו יד אחת על הלב ויד אחת על הבטן ושימו לב לנשימה שלכם. הביאו תשומת הלב למגע של האוויר עם הנחיריים ועם הפנים. 

4. שחרור – שימו לב לתחושות שונות בגוף. בחרו תחושה אחת בכל פעם ותנו לה להיות, בלי שיפוטיות. השחרור מתרחש באופן ספונטני באחת מהדרכים הבאות: נשימה ספונטנית עמוקה, פיהוק, רטט ורעד בגוף, תחושת חום, זיעה חמה, עקצוץ ונימול בגפיים, צחוק, דמעות. 

5. חיבור למשאבים – לצורך חיזוק תחושת הרוגע חִשבו על משאב, כל דבר שעושה לכם טוב: בן זוג, או חבר, משהו שאתם אוהבים בעצמכם, תמונה נעימה, פעילות מסוימת שאתם אוהבים לעשות, מקום בטבע שאתם אוהבים לשהות בו. שימו לב להשפעה המרגיעה שזה מעורר בכם. 

עדיין לא הצלחתם להוריד את מפלס הלחץ? חזרו שוב על כל הפעולות.  

מאחלת לכולנו הרבה בריאות, פיזית ונפשית, ביחד נעבור את זה, עם ישראל חי!

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?