הצבעת אי אמון

חייבים לעשות בדק בית כדי להבין כיצד הגענו למצב כזה, בו העם אומר אמירה כה ברורה כנגד שתי מערכות שאמורות לשרת את הציבור ולא להפך


לפני הכול, חשוב להדגיש, מדינה בלי מערכת משפט חזקה ועצמאית ובלי מערכת תקשורת חזקה ונושכת, אינה מדינה דמוקרטית. אחרי שהבהרנו את זה, תוצאות הבחירות מוכיחות מעל לכל ספק כי חצי מהעם מציב סימן שאלה גדול מעל האובייקטיביות של שתי מערכות אלו. ההצבעה לליכוד בבחירות האחרונות הייתה, יותר מהכול, הצבעת אמון בנתניהו ובמנהיגותו וזאת על אף שדאגו להזכיר לציבור, השכם והערב, את היותו נאשם בפלילים ואת שלל הרפש שדבק בו. התמיכה בו רק הלכה וגדלה.

היסטוריונים עוד ינתחו את מה שקרה בשנה האחרונה, אך אין ספק שישנם כמה אנשים שחייבים לעשות בדק בית כדי להבין כיצד הגענו למצב כזה, בו העם אומר אמירה כה ברורה כנגד שתי מערכות שאמורות לשרת את הציבור ולא להפך.

כשניגשים לעניין, צריך לזכור דבר מאוד חשוב. בממשל דמוקרטי, הריבון הוא העם ולא המערכות המופקדות על השלטון, לכן הצבעה כמו שראינו כעת אמורה לגרום למערכות השלטון להבין כי יש להתייחס אחרת לסוגיית שלטונו של נתניהו. הרבה מדברים כעת על נושא החוק הצרפתי ועוד חוקים שיכולים להגן על נתניהו מפני עמידה למשפט בזמן כהונתו. חשוב להבין כי במתן המנדט הציבורי לנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, זכותו וחובתו להביא לשינויים הנדרשים במערכת החוקית, על מנת לאפשר לו לכהן כל עוד העם רוצה בכך. זאת מהות הדמוקרטיה ושלא יספרו לכם אחרת.

הריבון הוא העם

אין ספק כי יש פה עניין ערכי סבוך ומורכב. אני לא מאמין שיש מישהו שיעבור לו חלק בבטן לראות את ראש הממשלה יושב על דוכן הנאשמים בין דיון ממשלה כזה לאחר, אך החלטת הציבור כפי שנראה כרגע היא כי טובת המדינה במצב הנוכחי היא שקבלת ההחלטות תישאר בידי ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו.

כתבתי רבות בעבר על נטיית התקשורת לעסוק בנושאים מסוימים יותר ובאחרים פחות, או בכלל לא. אני רואה דווקא במצב הנוכחי הזדמנות פז לתקשורת לעשות שינוי כיוון ולהתחיל לעסוק במציאות ולא באנשים. אם להודות על האמת, שמעתי היום, במספר תכניות רדיו, שדרים שדעתם והעיסוק היוםיומי באיש נתניהו היו להם ללחם חוק, משדרים היום בצורה ממלכתית יותר ומקבלים את התוצאות בהכנעה. חבל שהפוליטיקאים לא יכולים ללמוד מהם.

אחד מעקרונות הדמוקרטיה הוא הצורך לשמור על המיעוט מפני עריצות הרוב. אני לא רואה בהחלטה לתת לנתניהו להרכיב את הממשלה פגיעה במיעוט ואני מקווה כי העתירות לבגץ בנושא יידחו בעדינות ובשום שכל.

האמירה, עוד טרם הבחירות, כי ההחלטה אם להטיל על נאשם בפלילים את הרכבת הממשלה הנה שפיטה וכי בית המשפט יוכל לחוות את דעתו בעניין, היא בעייתית ומייצרת מלכוד שיהיה מעניין לראות כיצד שופטי הבגץ יצליחו לצאת ממנו. לדעתי, אין מקום לבית המשפט להתערב בהחלטת הריבון, הוא העם.

אני מקווה כי השלטון הנבחר יימצא את הדרך לגבש ממשלה מגוונת וראויה שתביא לידי ביטוי ציבור גדול ככל הניתן והתקווה הגדולה יותר היא כי ממשלה זאת תצליח להאריך ימים ככל הניתן בכדי להחזיר את מדינתנו הקטנה למסלול ההצלחות שחווינו בעשור האחרון.

הלוואי ואותם פוליטיקאים ישימו מאחוריהם את הקמפיינים ויחלו להתעסק בעבודה בגינה הם מקבלים משכורת כבר שנה.

שבת שלום.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?