הורים למען הקמת בית ספר ייחודי בגולן

תמנע שחר, מעלה גמלא


מזה כשנתיים, פועלת קבוצת הורים ותושבים למען הקמת בית ספר יסודי ייחודי במרחב מרכז הגולן. הקבוצה החלה לפעול מתוך שני צרכים עיקריים: הראשון הוא הצורך בבית ספר יסודי נוסף, לאור הצפיפות הקיימת בשני בתי הספר הקיימים. האוכלוסייה בגולן גדלה בקצב מסחרר, בתי הספר מתמלאים והכיתות הופכות צפופות יותר ויותר. הצורך השני הוא הרצון לספק לילדינו מענה חינוכי שונה, המקנה השקפת עולם וערכים חינוכיים בהם אנו מאמינים. הרצון לבחור איזה חינוך יקבלו ילדינו בבית הספר. נראה כי הצורך הראשון הוא עניין מוכר גם למועצה והצמיחה הדמוגרפית המבורכת בגולן בהחלט דורשת מענה. מתוך הבנה שעומד לקום בית ספר נוסף במרחב מרכז הגולן, התחלנו לפעול במטרה להשפיע על אופי בית הספר שיקום.

 אנו מבקשים ליצור בית ספר אשר: יקנה לילדים שלנו בסיס איתן וכישורים של רעות, חברות ורגישות; יפתח את עולמו הפנימי של הילד, כאשר הלימוד ההישגי אינו מטרה; ידגיש את הבנייה של בטחון עצמי, העצמאות, היצירתיות והחשיבה הביקורתית ועוד

במסגרת עבודתנו, ביקרנו במגוון בתי ספר ייחודיים, נפגשנו עם אנשי חינוך מובילים בתחומם וגיבשנו דף עקרונות שמהווה את לב החלום של בית הספר אותו אנו שואפים להקים: בית ספר בעל אופי ייחודי, המותאם ועונה לאורח החיים בגולן והבא לידי ביטוי בקצב, בתכנים בחיבור לטבע ולעשיה המקומית.

אנו מבקשים ליצור בית ספר אשר:

  •  יקנה לילדים שלנו בסיס איתן וכישורים של רעות, חברות ורגישות
  •  יפתח את עולמו הפנימי של הילד, כאשר הלימוד ההישגי אינו מטרה
  •  ידגיש את הבנייה של בטחון עצמי, העצמאות, היצירתיות והחשיבה הביקורתית
  •  יעזור לגדל את ילדינו לאיזון, כישרון רב-תחומי, ליכולת לחיות בשונוּת, כרודפי צדק, בעלי יראת כבוד ומוקירי תודה לסובב אותם
  •  בית ספר בו המורים הם דמויות משמעותיות, המעודדים סקרנות ללמידה, התעניינות במגוון תחומים, טיפוח כישורי חיים, מודעות עצמית, יצירתיות ויכולת הגשמה
  •  בית ספר ייחודי אשר יצור חיבור וזיקה לחיים בגולן
 כ-200 משפחות בעניין

כאשר התחלנו ליזום מפגשים קהילתיים בקרב הקהילות השונות בגולן, זיהינו שהצורך במענה חינוכי ייחודי הוא לא גחמה של מספר הורים “משוגעים לדבר”, אלא צורך אמתי בקנה מידה גדול, אשר מצריך התייחסות ומענה מצד הגורמים הרלוונטיים, החל במועצה אזורית גולן וכלה במשרד החינוך.

כיום, עומדות מאחורי הבקשה להקים בית ספר ייחודי במרחב מרכז הגולן כ-200 משפחות מיישובים שונים. הקבוצה המובילה נמצאת בקשר הדוק עם המועצה, עם אנשי מחלקת החינוך ופרופ’ ירון דגן, במטרה להפגיש את הצורך בבית ספר יסודי נוסף עם החזון החינוכי שלנו. המועצה החלה לפעול לפני מספר שבועות עם חברה אסטרטגית, שמיועדת לסייע בתכנון עתידי של מוסדות החינוך בגולן כולו.

בסוף חודש נובמבר, קיימנו מפגש קהילתי במעלה גמלא. במפגש השתתפו פרופ’ ירון דגן, מנהל מחלק חינוך במועצה האזורית, גדי להב ונציגי החברה האסטרטגית. מתוך הקהילה שתומכת בהקמת בית הספר הייחודי, הגיעו כ-120 חברים.

במפגש הוצגו עקרונות בית הספר הרצוי לנו וכן נתונים שנאספו על ידי סקר שנערך בקהילות השונות בגולן. הסקר מראה באופן ברור את הצורך והכמיהה להנחיל גישה חינוכית ייחודית, שונה מהגישות המוכרות והקיימות. מהמפגש יצאנו מחוזקים ואופטימיים, הן מהתמיכה הגדולה שנותנת הקהילה והן מהעשייה שהחלה ומהאפשרות שהחלום יתגשם ובית ספר חדש יוקם בקרוב. אנו פועלים בשיתוף פעולה עם החברה האסטרטגית ועם המועצה, על מנת לפתוח בית ספר חדש בהקדם האפשרי.

אחרי חנוכה, נקיים ערב קהילתי נוסף, בו נפרוט את העקרונות, הלכה למעשה. אנו מזמינים את הקהילה לשיח פתוח ודיון בנושא יישום העקרונות. בואו לעצב ביחד את בית הספר הייחודי של מרכז הגולן. הערב יתקיים  ב-5.1.2017, בשעה 20:00, במועדון מעלה גמלא.

חברים רבים הצטרפו אל הפורום הפעיל שלנו ואנו קוראים מכאן למי שעוד רוצה להצטרף, לתרום ולשמוע יותר. יש לנו חלום והוא בהחלט יכול להתגשם, בעזרת חולמים נוספים ואנשי חינוך, שיוכלו להוביל את בית הספר.

לפרטים נוספים ועדכונים בנושא בית הספר: new.school.golan@gmail.com

תמנע שחר, מעלה גמלא

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?