הוא פשוט שריונר

סמל שחר פלג, מבני יהודה, משרת כמט”ק בחפ”ק מג”ד 52. בשבוע שעבר, התקיים התרגיל הגדודי מרחק דקות ממקום מגוריו


סמל שחר פלג, בן 20, מבני יהודה, השתתף בשבוע שעבר בתרג”ד 52 של חטיבת השריון 401, שהתרחש דקות ספורות ממקום מגוריו.

שחר משרת כמפקד טנק בחפ”ק מג”ד 52 והרגיש משמעות חזקה באימון ליד מקום מגוריו, עליו הוא מספר: “זה יישוב קהילתי, חם, שמים פה חשיבות גדולה על החינוך של הנוער ויש תחושת משפחתיות. אחד הדברים האהובים עליי זה כשכולם תמיד חוגגים את כל החגים ביחד”.

“במהלך הקורס, היה שבוע פיקוד. השבוע הזה לימד אותי מלא, הוא היה מעצים, המחיש את התפקיד בצורה מדויקת, לימד אותי איך לטפל בחיילים ולגשת אליהם ואיך לעבוד מול רמה ממונה”

לפני גיוסו לצה”ל, למד שחר בתיכון “נופי גולן” בקצרין, שם הרחיב ספורט ומחשבת ישראל. בזמנו הפנוי, אהב לשחק כדורגל ואף שיחק בקבוצה של קצרין. בנוסף, היה מתנדב בתנועת הנוער “בני המושבים”.

“התחלתי בתנועה כחניך והמשכתי להדרכה. אהבתי מאוד להדריך בתנועה. זה היה מהנה וחווייתי”, הוא אומר.

בנוסף, התנדב שחר במשמר הגבול: “הייתי עושה סיורים לראות שלא גונבים ציוד חקלאי, פרות, כבשים. החלטתי להתנדב בעקבות אבא שלי ואחי הגדול, עברתי קורס שוטרים והתנדבתי שם עד הגיוס”.

מעבר להתנדבות המשותפת במשמר הגבול, שחר מספר כי הוא מאוד אוהב לעזור לאביו עם עבודתו: “אבא שלי עובד כעצמאי בשיפוצים ובמסגרוּת, מגיל קטן, הייתי עוזר לו ולמדתי ממנו את ההתעסקות ואני מאוד אוהב את זה, זו עבודה שנותנת סיפוק רב”.

שחר רצה להתגייס לתפקיד קרבי משמעותי וקיבל את השיבוץ לחיל השריון. גם אביו היה שריונר וסיפר לו רבות על החיל.

“הוא סיפר לי כי מדובר בחיל חזק מאוד, עם אנשים מקצועיים ואווירה שאין בחילות אחרים. כשקיבלתי את השיבוץ לחטיבה 401, שמחתי מאוד ואני מרוצה מהמקום בו אני נמצא”, מספר שחר.

אחרי גיוסו, עבר שחר טירונות של 4 חודשים ואימון מתקדם של 4 חודשים, אחריו יצא ישירות לקורס מפקדי טנקים. על רגע משמעותי מקורס המפקדים, מספר שחר: “במהלך הקורס, היה שבוע פיקוד. השבוע הזה לימד אותי מלא, הוא היה מעצים, המחיש את התפקיד בצורה מדויקת, לימד אותי איך לטפל בחיילים ולגשת אליהם ואיך לעבוד מול רמה ממונה”.
אחרי הקורס, שובץ בגדוד 52, היה מפקד במחלקת מבצעים ואז נכנס לחפ”ק המג”ד. “יצאתי לקורס מפקדים, כי רציתי לתרום קצת יותר. אני אוהב להוביל אנשים, כדי להגיע למטרה מסוימת, זה נותן תחושת סיפוק. היה לי חשוב לעשות מעבר ולתרום כמה שאפשר”.

כיום, משרת שחר כמפקד טנק בחפ”ק מג”ד 52.

“בחפ”ק, אנחנו נמצאים עם מפקד הגדוד וסגן מפקד הגדוד. התפקיד שלנו הוא לעזור להם, לעבוד על הטנקים, לארגן להם את הציוד, מסיעים אותם לישיבות ומורידים מהם עבודה, שיוכלו להתעסק עם הגדוד. החפ”ק הוא כמו משפחה, אין הבדל בין המפקד לחיילים. אנחנו מכינים ביחד אוכל ועושים ערבים משותפים”.

לבוא עם חיוך

בשבוע שעבר, התקיים תרגיל של גדוד 52 של חטיבת השריון 401. התרגיל התקיים ברמת הגולן והיווה את נקודת השיא של הגדוד בתקופת האימון הנוכחית, בה מתרגלים אתגרים ותרחישים במתווה צפוני. הלוחמים מתאמנים לילות כימים, בתנאי מזג אוויר קשים ותוואי שטח לא פשוט, אך עם רוח לחימה ומקצועיות.

“התחלנו את התרגיל ביום ראשון, הכנו את הטנקים, הם צריכים להיראות הכי טוב שאפשר, בגלל שאלו הטנקים של המג”ד והסמג”ד. התרגיל דימה מלחמה בשטח קשה, עבדנו נורא קשה והתרגיל היה מאוד מקצועי”, מספר שחר ומוסיף כי כרגע, הגדוד מתכונן לתרגיל החטיבתי.

התרג”ד היה משמעותי מאוד בשביל שחר בגלל שהוא התרחש בסמוך למקום מגוריו: “זה כל כך כיף שהכול קרוב לבית. אנחנו מסתובבים ואני רואה את השטח של הבית, הנוף והיופי של הגולן. גם הקו הבא אליו אנחנו עוברים הוא קרוב לבית.

“להתאמן ליד הבית נותן לאימון משמעות נוספת. אני באמת הרגשתי שאני שומר על הבית, על המשפחה והחברים שלי, אבל לא משנה איפה אני נמצא, תמיד ארגיש שאני שומר על הבית, כי אנחנו שומרים על המדינה ובשביל זה התגייסתי”.

לכל המלש”בים שעתידים להתגייס לחיל השריון, ממליץ שחר לבוא בגישה חיובית: “תבואו עם חיוך, אל תילחצו ותיקחו את הכל כחוויה ותנצלו את השירות עד הסוף. חיל השריון הוא מדהים ויש בו עוצמה ואנשים שיישארו אתך לכל החיים. האווירה פה טובה, יש אווירה משפחתית וכיפית, אבל גם אווירה מקצועית. זו תחושה נהדרת לקום בבוקר ליד אנשים שאני אוהב ויודע שימשיכו אתי לכל החיים”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?