הבת-מצווה האחרונה בשנה 

אלה שפיר, הצעירה במחזור שלה, חיכתה כל השנה שתגיע כבר הבת-מצווה שלה. התאריך היה 10.10.23,אבל המלחמה פרצה. במקום לשבת בבית, אלה התנדבה במטבח המאולתר, במתחם “צנובר”, והוציאה אלפי כריכי בשר לחיילים בגבול הצפוני

אלה שפיר, מרמות, שעלתה השנה לכיתה ז’, היא ילידת נובמבר והילדה הכי צעירה בשכבה. בשנה החולפת, חגגה עם כל חברותיה את חגיגות הבת-מצווה וחיכתה בכיליון עיניים למסיבה שלה. גם כשאושפזה בחודש אוגוסט, במחלקה לטיפול נמרץ, במשך ארבעה ימים ארוכים, בשל סיבוך מחלת כליות, ממנה היא סובלת מגיל שלוש, התעודדה במחשבות על המסיבה שמחכה לה. 

לקראת המסיבה, קבעה יום צילומים ל”בוק” בת-מצווה מושקע, מיד אחרי סוכות בתאריך 10.10.23, אבל יומיים קודם, בעקבות השבת “השחורה” והטבח הנורא ביישובי הנגב המערבי, פרצה מלחמת “חרבות ברזל”, התחזק האיום הגבול הצפוני וכל התכניות נגנזו. במקום להצטלם, ובמקום להצטער על כך בבית, התגייסה אלה להתנדב בחלוקת מים והכנת ארוחות חמות לחיילים הרבים שגדשו את הגולן. היא התמידה בכך במשך חודש ימים.

במיזם האכלה על בסיס התנדבות ובמימון תרומות, פעלו האחים אלטמן מכנרת ומוזי אנידג’ר, ממרום גולן והכינו במטבח מאולתר, במתחם “צנובר”, אלפי כריכי בשר לחיילים בגבול הצפוני.

בכל יום, הגיעו מתנדבים לסייע בהכנות, בהרכבת הכריכים, אריזתם ושינועם לבסיסים השונים וביניהם גם אלה עם משפחתה המורחבת: סבא צ’בי, משעל, דודה עדי, מחד נס, ואימא מוריה ועוד מתנדבים צעירים ומבוגרים. 

המפקדת!

עם הזמן, מתנדבים באו והלכו, חזרו לעבודתם, או להתחייבויות אחרות, אך אלה, למרות גילה הצעיר, התמידה ונעשתה ותיקת המתנדבים. הבקיאות שלה בשרשרת הייצור זיכתה אותה בתפקיד ניהול הוצאת ההזמנות.

מוזי וג’ק התאהבו בילדה שהקרינה עוצמה וסמכותיות וכינו אותה “אלה המפקדת”, כי שום כריך לא יוצא מהמטבח ללא האישור שלה. בתום חודש עבודה אינטנסיבי, יצאו תחת ידיה כעשרים אלף כריכי בשר חמים ומזינים (גם צמחוניים!) עם טעם של אהבה וריח של בית, שנשלחו מהגולן עד החרמון ואפילו למנרה.

מוזי כתב על העבודה עם אלה: “פתאום מגיעה לה ילדה בת 12, לוקחת פיקוד ואשכרה, בלי שום הכנה מוקדמת, מנהלת את מערך הכנת הכריכים וההפצה לעשרות מוקדים, עם מחברת ועט ברמה שחברות גדולות לא מצליחות לנהל את זה עם מערכות CRM ו-ERP מקצועיות!

“לילדה הזו קוראים אלה שפיר והיא ממושב רמות. לא סתם קוראים לך אלה, כי את כזו ולא סתם אנחנו קוראים לך הילדה מרמות, כי את ילדה ברמות על חלל!”.

גם ג’ק אלטמן כתב בהתלהבות על הילדה שוויתרה על צילומי בוק בת-מיצווש ובאה לעבוד יום אחרי יום, במסירות ובכישרון וניהלה את כולם, מגדול ועד קטן.

כי אנחנו יודעים, שרבות בנות עשו חיל, אבל אלה, את עלית על כולנה. מסיבת בת-המצווה נקבעה לתאריך 16.11 וכולנו תקווה שאלה תצליח לחגוג כמו שמגיע לה, כמו שהיא רוצה וכמו שהיא חלמה, שנה שלמה… זוכרים?

בהזדמנות הזאת, אנו רוצים להודות למוזי אנידג’ר מ”קונפאפא – פודרטאק” בצפון ולג’ק וגילי אלטמן (וכל בני המשפחה) מקייטרינג “אלטמנים מבשלים חוויה”, על הזכות לעבוד לצדם ועל השמחה והחיבוק שהם נתנו לאלה ולכל המשפחה.

לצד ההתרגשות והשמחה של אלה, אנו מייחלים ומתפללים להחזרת כל החטופים המוחזקים בשבי החמס במהרה, לשלומם של כל חיילינו היקרים ולהחלמת כל הפצועים.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?