ביטוי עצמי במחול

אנסמבל “נשים רוקדות”, של המרכז הקהילתי גולן והמרכז לנשים רוקדות בגולן, פתח בשבוע שעבר את עונת הפעילות תש”ף, עם שיעורי מחול מודרני, אימפרוביזציה וקומפוזיציה


דוברות מועצה אזורית גולן


המרכז לנשים רוקדות בגולן החל את פעילותו לפני כשלוש שנים, כיוזמה שנתמכה על ידי משרד התרבות והספורט, עם מגוון שיעורי מחול לנשים, שהתקיימו במרכז הקהילתי אשכול “אל על”, בחיספין. היוזמה נולדה בעקבות התשוקה והגעגוע לריקוד ומחול הנפש ומתוך רצונן העז של נשים בגולן להקים בגולן מרכז לנשים שרוצות לרקוד, מקום שיאפשר לנשים בכל גיל ובכל מצב לחזור ולחוות את כל התחושות הנפלאות שבריקוד. בשבוע שעבר, החלה עונת הפעילות תש”ף, עם שיעורי מחול מודרני, אימפרוביזציה וקומפוזיציה. מוזמנות להצטרף לחוויה מיוחדת ומעצימה, שמאפשרת התעוררות וביטוי עצמי בריקוד ובתנועה.
לפני כשנה וחצי, החל לצמוח מתוך המרכז לנשים רוקדות “הדובדבן שבקצפת” – אנסמבל “נשים רוקדות”. האנסמבל המקצועי מורכב מקבוצת נשים רוקדות-יוצרות, שמגיעות מרקעים שונים, גילאים שונים ויישובים שונים בגולן. האנסמבל פועל בהנחייתה המקצועית הצמודה והעוטפת של מיכל בלנק (אליעד), שיחד עם הקבוצה, עוברת ומעבירה, תהליך של עבודה פנימית מעמיקה, חיפוש וגילוי של מוטיבים בחיי הנשים. המטרה הסופית היא להגיע לתוצר תנועתי, שיוצג כמקצועי, בפני קהל של נשים. נשות האנסמבל הן נשים עובדות, עסוקות, מטופלות בילדים ובמילים אחרות לכולן אין זמן, אך יחד עם זאת, החליטו להשקיע את מרצן באהבתן לריקוד ומעבר לכך, להגשים את חלומן לעלות על הבמה ולהוציא את אשר על לבן, באמצעות הריקוד.

איזון בין הראש ללב

עד כה, נשות האנסמבל, בהרכבים משתנים, הופיעו במסיבות “הלבנה במילואה”, בהפקות של המרכז לנשים רוקדות, שהתקיימו אשתקד במעלה גמלא, בפארק קצרין העתיקה, בפתיחת הקיץ האחרון וכמופע הפותח של ערב ההתעוררות העוצמתי, שהתקיים בעשרת ימי תשובה בקשת, עם רוחמה בן יוסף ומאיה מורנו, בהפקת המועצה הדתית, מושב קשת, מחלקת התרבות ואשכול “אל על”.

אורית גביש כהן, מרקדניות האנסמבל, משתפת בתחושותיה: “כמה מילים מלבי. הרבה זמן חיפשתי ליצור איזון וחיבור בין הראש ללב, דרך תנועת הגוף, או בין הגוף לנשמה. במרכז לנשים רוקדות מצאתי את המענה. אני רוקדת באנסמבל ומרגישה באופן מלא את מה שחיפשתי”

אורית גביש כהן, מרקדניות האנסמבל, משתפת בתחושותיה: “כמה מילים מלבי. הרבה זמן חיפשתי ליצור איזון וחיבור בין הראש ללב, דרך תנועת הגוף, או בין הגוף לנשמה. במרכז לנשים רוקדות מצאתי את המענה. אני רוקדת באנסמבל ומרגישה באופן מלא את מה שחיפשתי וכפי שש”י עגנון אמר: ‘הריקוד מעלה את הנפש לדרגת הנשמה’, כך זה ממש נוכח אצלי. ההנחיה של מיכל בלנק באימפרוביזציה ובאנסמבל, מביאה את הרוקדות ואותי למחוזות פנימיים חדשים ובלתי מוכרים. המקצועיות, הרגישות וההובלה שלה יוצרות מציאות פנימית אחרת, חדשה ומלאה באהבה ובכך אנו יוצאות למציאות חיינו אחרות, מלאות שמחה, חיוניות ובעלות הרבה כוח של אהבה, ליצור ולתת”.
מיכל בלנק: “האנסמבל הוא מרכז לימוד של אמנויות הריקוד. השנה, אנו מתמקדות בעבודות אישיות של חברות האנסמבל וביצירה עצמית של כל אחת מהן. המטרה כמובן היא להמשיך ולהופיע במקומות נוספים גם מחוץ לגולן”.
מוזמנות להצטרף למסע הריקוד שלכן ולחולל עם הגוף והנפש.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?