בחזרה לבית הספר – תנועת של”מ בגולן

שלמ בגולן

אין הגדרה מתאימה מזו לwin-win-: גמלאים חוזרים לבית הספר ומעניקים לתלמידים מניסיונם, כישרונם וכישוריהם. שירות לאומי למבוגר


תכנית “קריאה בהנאה”, של תנועת שירות לאומי למבוגר (של”מ), משנה את פניה. לא עוד קריאה על הדרך, אלא כל מתנדב מביא מכישוריו אל הכיתה ובשיתוף פעולה עם צוות בית הספר, מיישמם לטובת התלמידים ובית הספר. זאת, מתוך מגמה לתרום, לפתח ולהעשיר את דור ההמשך וכמובן, גם את נכדינו, שהרי הם אלו החונכים את ספסלי הלימוד.

מנהלת ביה”ס “אביטל”, הילה קודיש: “בנינו מערכת אישית של התנדבות. התרומה לבית הספר היא משמעותית ביותר וכמובן שגם הגמלאים נתרמים ומתמלאים בסיפוק מעבודתם הייחודית עם הילדים”

מעכשיו, נקראת התכנית “בחזרה לבית הספר” ואנו, המתנדבים, חוזרים לבית הספר כמקום התנדבות – ממש שירות לאומי למבוגר. באים בשמחה, בחיוך, בתרומה של ההון האנושי שלנו, שהושקעה בו כל כך הרבה עבודה ואמצעים והוא הפך למעין מיותם, כי אנחנו כבר פנסיונרים. אבל אנחנו יכולים להמשיך ולהעניק אותו בהתנדבות, בתוך בית הספר וצוותי בתי הספר זקוקים לנו ליישם רעיונות חדשים. אנחנו, הפנסיונרים, הפורשים, אנחנו חלק בלתי נפרד מהקהילה. העשייה ההתנדבותית תוציא אותנו מדל”ת אמותינו אל זירת ההתרחשות, ונוכל להביע בה את קולנו וכישורנו.

מנהלת ביה”ס “אביטל”, במרום גולן, הילה קודיש, זיהתה כבר את האוצר הגלום בפורשים החדשים והיא כותבת: “בקרב הקהילה בגולן, יש אוכלוסייה צעירה שיוצאת בשנים האחרונות לגמלאות. אנשים שעבדו בתחומים שונים ותרמו מכוחותיהם למערכות השונות. הזמנו את הגמלאים לבית הספר, שאלנו אותם על נקודות החוזק שלהם ומתוך השיחה, בנינו מערכת אישית של התנדבות לכל אחד ואחת מהם. התרומה לבית הספר היא משמעותית ביותר וכמובן שגם הגמלאים נתרמים ומתמלאים בסיפוק מעבודתם הייחודית עם הילדים. עבודה עם ילדים משאירה אותנו צעירים, מעודכנים ומאותגרים”.

זו, לדעתה, רק תחילת הדרך והיא מצפה לעוד מתנדבים, שיטו שכם בעשייה הבית-ספרית שהיא מופקדת עליה.

“כיף אמתי, לי ולהם”

יעל ארנון, שבעבר הייתה מנהלת היחידה לפיתוח קהילתי, במועצה האזורית גולן, מתנדבת זו השנה השנייה ב”אביטל”: “לפני שנה, חשבתי וחשבתי במה, למי ואיך אוכל לתרום מזמני, ניסיוני, מרצי ורצוני הטוב לטובת הכלל. שמעתי על התנדבות של גמלאים בבתי ספר יסודיים והחלטתי שזה מה מתאים לי. יצרתי קשר עם הילה, ונבנתה עבורי תכנית התנדבות של יום בשבוע, בכיתות ג’ וד’.

“מצאתי שהדבר שמתאים לי ושאני נהנית ממנו ביותר הוא עבודה פרטנית עם ילדים במקום שקט ורגוע, ספרייה, מחוץ לכיתה. יש ילדים קבועים ויש מזדמנים. המורה מציידת אותם בדפי עבודה ואנחנו ביחד מבצעים את המטלה. הילד מקבל ממני תשומת לב אישית, פרגון וחיזוקים ומצליח לסיים את המטלה בהצלחה רבה. בתחילת המפגש אני מתעניינת ושואלת על הסופ”ש, המשפחה, בילויים, מצב רוח, עייפות. בסיום העבודה, אני משאירה זמן למשחק משותף. מרגש אותי לראות אותם שמחים ומתווכחים ביניהם מי הפעם יעבוד אתי. הם מתייחסים למפגשים אתי כצ’ופר וזה כיף אמתי, לי ולהם.

“השנה, יש לי גם מפגש עליז ושמח עם כיתה נוספת, בכל מפגש אני מביאה להם פעילות יצירה כיפית ומהנה, תחום שקרוב ללבי ואני נהנית לא פחות מהם.

השנה הצעתי לעוד סבים וסבתות להשתלב בתכנית ואכן ההיענות מדהימה. יש מתנדבים מעין זיוון וממרום גולן וכל אחד בחר בתחום הקרוב ללבו. זה נפלא בעיניי, כולם זוכים ונהנים, הילדים, המתנדבים והמורים”.

אין ספק שחוויה טובה כזו ניתן לקבל רק בבית ספר שמוכן לערב את הפנסיונרים בעשייה החינוכית. הילה קודיש פתחה את שערי בית הספר למתנדבי של”מ. הם מונים עכשיו שמונה מתנדבים וכולם יוצאים נשכרים.

אנחנו קוראים גם לכם, הפורשים החדשים של שנת תשע”ט – פנו אלינו ונמצא לכם מקום בבית ספר הקרוב אליכם. פנינה לוי, רכזת תכנית “חוזרים לבית הספר” 055-2273632,

קבלו תמי – רכזת תנועת של”מ בגולן 052-8805026

עוד על תנועת של”מ – www.shallem.org.il

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?