איזה זאב אתם מאכילים?

כולנו נולדים כאשר בתוכנו שני זאבים, שחור ולבן. הזאב השחור נושא בתוכו פחד, קורבנוּת וכאב. הזאב הלבן הוא אהבה, עוצמה וצמיחה. המלחמה ביניהם מתמדת


רונית סימנה, כנף

אגדה אינדיאנית לכבוד שבת:  מספרים על אב ובן שישבו לילה אחד אל מול המדורה. באפלת הלילה, הביט האב אל תוך הלהבות המשתוללות וכך, מתוך השקט של החשכה החל מספר לבנו סיפור על שני זאבים.

כולנו נולדים כאשר בתוכנו שני זאבים. זאב שחור וזאב לבן. הזאב השחור נושא בתוכו פחד, קורבנוּת, כאב, ייסורים, אגו, קנאה ושיפוטיות. הזאב הלבן הוא אהבה, עוצמה, צמיחה, קבלה, חמלה. הזאבים, סיפר האב לבנו הצעיר, חיים בתוכנו חיים שלמים, נאבקים זה בזה, נלחמים מלחמה מתמדת.

הבן, שממש הרגע גילה על קרב הזאבים החיים בתוכו, הביט באביו במבט מפוחד ושאל בחשש: “ואיזה זאב מנצח?”

הזאב שינצח“, השיב אביו הזקן, “הוא הזאב שאותו תאכיל“.

כעתתיקחו רגע ותחשבו, איזה מהזאבים אתם מאכילים? האם את הזאב השחור, או את הזאב הלבן? לכו בזיכרונכם לאחור ותיזָכרו איזה מהזאבים שבתוככם הוריכם נהגו להאכיל כשהייתם ילדים ובהמשך, אתם המשכתם כמוהם, רק כי לא ידעתם אחרת? איזה זאב אתם מאפשרים לבני ובנות הזוג שלכם להאכיל? לחברים וחברות שלכם ושלכן? למורים שלכם ואפילו לילדים שלכם?

בחדר האימון שלי, נוכחתי שרוב האנשים נוטים להאכיל את הזאב השחור שבהם, עוד משחר ילדותם וזה כל כך טבוע בהם, כל כך באוטומט שלהם, עד שהם לא עושים את זה במודע.

אז מה בעצם מאכיל את הזאב השחור?

מחשבות מרעילות שחוזרות שוב ושוב, כמו: אני לא אצליח, אני לא ראוי, “אין לי את זה“, לעולם כבר לא אמצא אהבה ועוד

  סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו, בין אם אלה סיפורי העבר שאנחנו זוכרים מתוך ראייה מאוד סובייקטיבית שלנו ובין אם זה העתיד, שאנחנו כותבים תסריטים שלמים בראשנו, בעוד שאין לנו באמת מושג מה יהיה.

  פחדים שאנחנו מכניסים לראשנו בכל תחום אפשרי: זוגי, כלכלי, לימודי, הורי. פחד להיכשל, להתאכזב, לכאוב, להיות דחוי וכד‘.

  התייעצות יתר עם הסביבה: לפעמים מי שמאכילים את הזאב השחור הם דווקא האנשים הכי קרובים אלינוהורים, אחים, חברים טובים. בטוח שהם שרוצים בטובתנו, אבל בעצם הם מדברים אתנו את הפחדים שלהם עצמם, החששות והעכבות שלהם ומשליכים אותם עלינו.

השופט הפנימי

מי שמאכיל את הזאב השחור הכי הרבה, הוא השופט הפנימי שלנו. הוא זה שמזכיר לנו, בעקביות ובאדיקות, את כל הפשלות שעשינו וכל הפעמים בהם טעינו, פגענו, הושפלנו. הוא זה שמזכיר לנו תמיד את כל הסיכונים העומדים בפנינו, אם נעשה את מה שהלב שלנו אומר לנו לעשות.

אז כן, נכון שמדי פעם אנחנו מאכילים את הזאב הלבן. כאשר אנחנו קוראים ספר השראה טוב, מקיימים שיחת עידוד עם חבר, מתאהבים, או יוצאים לחופשה ממלאת מצברים. אבל מניסיוני, אצל רוב האנשים, הזאב השחור גובר על הלבן, כי אותו אנחנו מאכילים היטב ומאפשרים לו להשמין ולתפוס הרבה יותר מקום בתוכנו.

זה אומר שאנשים רבים מסתובבים עם פחדים, חרדות, תסכולים, כעסים ואכזבות, בלי שיידעו איך להפסיק לטפח את התחושות האלה ולטפח במקומן את התחושות הטובותכלומר להאכיל את הזאב הלבן.

האמונות המגבילות

התוצאה של ההאכלה של הזאב השחור היא שבמשך השנים, לאט ובטוח, נבנות במוחנו הרבה מאוד אמונות מוצקות לגבי תחומי החיים השונים. אלו הן האמונות המגבילות שלנו.

אחת הדרכים לחזור ולהאכיל את הזאב הלבן היא לשנות את האמונות המגבילות שלנו וזה אפשרי, גם אם נראה שהן מוטבעות בנו כמו אקסיומות.

ועכשיו קצת תכלס, איך עושים את זה:

יש כמה דרכים, אבל אני רוצה להיפרד מכם עם כלי אחד מעשי לשינוי האמונות המגבילות שלכם:

בחרו תחום בו הכי הייתם רוצים לעשות שינוי ואינכם מצליחים. כעת שבו וכתבו 10 אמונות מגבילות, שמונעות מכם לעשות את השינוי המיוחל. המון פעמים זה משפטים שגדלנו עליהם, או שאמרנו לעצמנו מספיק פעמים, עד שהפכו לאמונה!

כעת, ליד כל אמונה, כתבו את האמונה שהייתם רוצים ורוצות לאמץ במקומה, כלומר שתחליף אותה.

אתן דוגמה: אם האמונה שלכם היאאני לא מצליחה להחזיק מערכת יחסים מעל חודשיים“, אז במקומה כתבו אמונה מיטיבה למשל: “מערכת היחסים הבאה שלי תהיה ארוכה ויציבה“.

וכך הלאה, לכל 10 האמונות.

כשתסיימו, העתיקו לדף חדש את 10 האמונות החדשות שאתם מעוניינים לאמץ וקראו אותן כל יום, לפחות פעם אחת. עדיף, פעמיים: לפני השינה ובבוקר, עם הקימה. כאן יעבוד הכלל של החזרתיות ותיווצר במהרה אוטוסוגסטיה (שכנוע עצמי) שתפתח ערוץ חדש ומפתיע באותו התחום התקוע“. בהצלחה.


רונית סימנה היא מאמנת אישית מוסמכת ב-NLP למבוגרים, ילדים ונוער. באימונים, משולבים גם כלים משיטת ימימה, גישור, מיינדפולנס, דמיון מודרך, שיטת ארבע ההסכמות ועוד.

ronitsimana@gmail.com

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?