אגן הכנרת: עבר, הווה ועתיד

עדויות נופיות לשינויים קדומים, תצפיות ומחקר בעידן של שינויי סביבה, היערכות לקראת שינויים עתידיים במרחב הכנרת והצגת נתוני פליטות פחמן עדכניים. אלו רק חלק מהנושאים המרתקים שנידונו ביום עיון וסיור, שהתקיים לראשונה במכללה האקדמית כנרת


בתמונה: סיור דר נתי ברגמן בשפכי הנחלים דליות ומשושים

אגן הכנרת הנו אחד האזורים העשירים ביותר מבחינת אירועים היסטוריים שהתרחשו בו, וכך גם מבחינת מיקומו הגאוגרפי והטופולוגי, שהופכים אותו לאחד האזורים הפעילים ביותר בשטחה של ישראל היום, אך גם בימים עברו. רק השבוע, נחשפנו ביתר שאת לפעילות הטקטונית שמתרחשת כל העת במקום, עם שתי רעידות האדמה שקרו במהלך הימים האחרונים. לשמחתנו, הפעם, האירועים הללו הסתיימו ללא נפגעים בנפש. מעבר לכך, למקום יש חשיבות זואולוגית רבה, שכן בעלי חיים רבים תלויים באקוסיסטם הביולוגי הייחודי שקיים באזור זה בלבד.

על מנת להבין ולהכיר יותר טוב את אגן הכנרת ואת סודותיו, המכללה האקדמית כנרת החליטה לקיים יום עיון וסיור מיוחד, שנערך ביום חמישי האחרון והועבר דרך זום. בנוסף לכנס העיוני, התאפשרה גם התנסות מעשית, דרך השתתפות באחד משני הסיורים: (1) סיור הידרולוגי, עם דר נתי ברגמן; (2) סיור ארכיאולוגי באתר בית הבק, עם פרופמוטי אביעם. הסיורים התקיימו בכלי רכב פרטיים בלבד, למניעת הדבקה.

במהלך הכנס, התקיימו הרצאות של מומחים ישראלים בעלי שם ביןלאומי: פרופמוטי אביעם, פרופדני נדל ואחרים, בנושאים שונים ומגוונים, בהם: עדויות נופיות לשינויים קדומים, ביטויים שונים לטקטוניקת הלוחות וטקטוניקת המלח באגן כנרת, מחנה דייגיםציידיםלקטים משיא הקרחון האחרון, זיהוייה של בית ציידה והקשר למפלסי הכנרת, תצפיות ומחקר בעידן של שינויי סביבה, תיירות בעידן זיהום הנחלים, שינויים בשפיעת מעיינות ובהיקף המשקעים באגן הכנרת, התמודדות רשות הטבע עם זיהום נחלי הגולןהיערכות לקראת שינויים עתידיים במרחב הכנרת, פולשים בכנרת בעידן של שינויי סביבה, אתגרים עתידיים באגן הכנרת, פעילות קקל במאבק במשבר האקלים באגן הניקוז של הכנרת ועוד.

נשיא המכללה האקדמית כנרת, פרופשמעון גפשטיין: “אנו דוגלים בכך שהמכללה האקדמית כנרת תפעל מתוך ראייה ומחשבה לטובת המקום, לצד תחושת מחויבות עמוקה. אנו משקיעים רבות בחיזוק החיבור של הסטודנטים, הסגל, וגם התושבים למקום המיוחד שבו אנו יושבים. אגן הכנרת הנו אחד האזורים היפים והמיוחדים ביותר בשטחה של מדינת ישראל ולו עבר עשיר במיוחד. אנו מודים לכל מי שלקח חלק והשתתף בכנס וכך גם בסיורים שטרם נראו כמותם. נמשיך לקיים פעילויות נוספות גם בעתיד“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?