האוסטרליים התגייסו לניקיון הכנרת

שגריר אוסטרליה בישראל דייב שארמה, צוות השגרירות, בני משפחותיהם, מתנדבי הקרן הקיימת לישראל, כ- 150 צעירים אוסטרלים וצוותי ההסברה של רשות הכינרת, התגייסו ביום ראשון למען ניקיון חוף צינברי של איגוד ערים כנרת. מדובר באירוע במסגרת יום הניקיון הבינלאומי אותו מובילה קק”ל ב- 16 השנים האחרונות.


קק״ל, JNF אוסטרליה, שגרירות אוסטרליה בישראל, איגוד ערים כנרת והפדרציה הציונית האוסטרלית, חברו יחד לקראת ״יום הניקיון הבינלאומי”. אליהם הצטרפו כ 150 צעירים אוסטרלים הנמצאים בישראל במסגרת פעילות תנועות הנוער האוסטרליות. הצעירים, מלווים בצוות הדיפלומטי והמקצועי של השגרירות מסבירני רשות הכינרת ועובדי ומתנדבי קק״ל, פשטו ידיים ועמלו תחת השמש הקופחת בניקיון החוף לטובת מטרה אחת – שמירה על הסביבה בה אנו חיים. המשתתפים הקפידו על הפרדת פסולת למחזור בשקיות ידידותיות לסביבה ב4 צבעים (חום לפסולת ניר, כחול לפסולת פלסטיק, ירוק לפסולת אורגנית ולבן לזבל כללי). ראוי לציין כי הצוותים הופתעו למצוא חופים נקיים שהקלו על עבודתם.
יו״ר קק״ל, דני עטר, בירך על הפעילות ואמר: ״שמירה על הסביבה ומשאבי הטבע הם חלק מה-DNA של קק”ל, מטרתנו ביום הניקיון הבינלאומי היא לחנך את הדור הצעיר לאחריות ואכפתיות סביבתית למען סביבה נעימה, ירוקה ונקייה יותר לדור הנוכחי ולדורות הבאים. זו לא השנה הראשונה ששגרירות אוסטרליה מצטרפת למאמצים, ואני שמח ומודה על כך, ביחד אנחנו מראים, כי לאינטרס הסביבתי אין גבולות”.

בסיום הפעילות אמר שגריר אוסטרליה בישראל, דייב שארמה, ״יוזמת יום הניקיון הבינלאומי שהחלה לראשונה באוסטרליה, הפכה למסורת בינלאומית, ואני גאה על כך. כל אחת ואחד מאתנו צריך להתייחס לסביבה באופן בו הוא מתייחס לביתו שלו. הבית שלנו, הוא לא הרחוב או העיר בהם אנו חיים, אלא כדור הארץ, והאחריות היא בינלאומית, חוצה גבולות ומדינות, רק יחד בשיתוף פעולה נוכל לשמור על כדור הארץ שלנו. לפני 100 שנה חיילים אוסטרלים צעירים לחמו בדיוק פה נגד האימפריה העותומנית כדי לשחרר את הארץ, ועכשיו, צעירים אוסטרלים נמצאים פה כדי לשמור ולשמר אותה”.
ברשות הכינרת בירכו את השגריר על הירתמותו יחד עם בני הנוער וציינו כי בכוחות משותפים, תוך החדרה לתודעה הציבורית ניתן לשמור על ניקיון הכינרת בפרט והסביבה בכלל. יעל סלע מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת ציינה: “במהלך חודשים יולי- אוגוסט נפשו באגם הלאומי
כ-760,000 איש. למרות מספרים גבוהים אלו, הניקיון והסדר נשמר תודות לפעילות מתוכננת ומדוקדקת של איגוד ערים כינרת, צוותי ההסברה בחופים וצוותי הניקיון. אנחנו מרגישים את השינוי בקרב הנופש הישראלי ששומר יותר על סביבתו נקייה וגם השגריר והמתנדבים מצאו היום חופים נקיים. נמשיך לפעול להחדרת התודעה לחשיבות השמירה על איכות הסביבה וניקיון מקורות המים”.

פעילות הניקיון מסמלת את פתיחת אירועי שבוע אוסטרליה בישראל (OZRAELI), שנועד לחגוג את שיתוף הפעולה המדיני – תרבותי – חברתי בין שתי המדינות, וימשך בשורת אירועים בשבוע הקרוב.
יום הניקיון הבינלאומי (clean up the world) מצוין השנה ביום חמישי ה 22/9/16. היוזמה שהחלה כבר בשנת 1993 באוסטרליה, מתקיימת כיום ביותר מ 120 מדינות ומשתתפים בה למעלה מ 40 מיליון בני אדם, המנקים את כדור הארץ איש איש במדינתו.
ברשות הכינרת פועלים לאורך השנה כולה בנחלים בגליל ובגולן ובאגם הלאומי, להחדרת חשיבות השמירה על מקורות המים ובמהלך עונת הרחצה הנוכחית באמצעות צוותי הסברה וניקיון הצליחו לשמור על חופי הכינרת נקיים, למרות תפוסות גבוהות.
קרן קימת לישראל חברה לארגון בשנת 2001 ומאז מובילה את יום הניקיון הבינלאומי בישראל.
ב- 16 השנים האחרונות הפכה קק״ל את יום הניקיון לאירוע הסביבתי הוותיק והגדול ביותר בהיקפו בתחום זה, ומשתתפים בו כרבע מיליון מתנדבים שנרתמים למבצעי הניקיון בכל רחבי הארץ. הפרויקט יתקיים בכל רחבי הארץ בשיתוף המרכז לשלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות בשטחים פתוחים ובתוך הערים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?