אבן… הייתה לראש פנה

בטקס מרגש ובמעמד מכובדי האזור והעיר, הונחה השבוע אבן הפינה למבנה החדש של אולפנת הגולן-קצרין


דנה הראל

בשלישי האחרון, בטקס מרגש, הונחה אבן הפינה למבנה החדש של אולפנת הגולן-קצרין, במעמד רב העיר קצרין, הרב לוי, הרב אהרון איזנטל, ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, מנהלת מחוז צפון, ד”ר אורנה שמחון, מפקח החמ”ד, חיים גבאי, המחמ”ד, מפקחת האולפנה, חנה זינו, מנהלי מחלקות, מנהלי מוסדות חינוך, מנהלת האולפנה, ורדית טפרברג, הורים, צוות והתלמידות היקרות.

בשבוע שעוסק בפרשת “נח”, פרשה העוסקת בבניית תיבה, הנחת אבן הפינה היא סמלית מאוד. היא המשך טבעי גם לחנוכת בית הכנסת “עין קשתות” האגדי, שהתקיימה ערב קודם. זוהי סגירת מעגל לאותו קיץ, בשנת 2014, פגישה במשרד החינוך בירושלים, בהובלת ד”ר אורנה שמחון ושני ראשי הרשויות, הוחלט על הקמת אולפנה גולנית ואכן בקיץ, שנה אחרי, כבר יצאה האולפנה לדרך.

אמרה מפורסמת של אנטואן דה סנט אכזופרי: “איך בונים ספינה? אוספים אנשים ונוטעים בהם את האהבה והכמיהה לים הרחב, הגדול והאין-סופי. ולא אוספים אנשים ואומרים להם לאסוף עצים, להכין תכניות ולבנות ספינה”. איך בונים בניין לאולפנה? אוספים את השותפים הטבעיים – שתי רשויות, מחוז אכפתי, מנהלת אולפנה וצוות מסור, תלמידות יקרות וקהילת הורים ויוצרים כמיהה למרחב אחר, חדשני ומתאים לרוח המקום, רוח הגולן.

הרב יוסף לוי: “האולפנה, כמרכז לימודי, ערכי, בונה ומתווה את דרך החיים של הבנות הנפלאות שלומדות בה. אני רואה באולפנה את הבסיס החברתי והעוצמתי להקמת הבתים בישראל. התוכן הנלמד הוא תוכן בונה, תוכן מלמד ומגשים”.

הרב יוסף לוי: “האולפנה, כמרכז לימודי, ערכי, בונה ומתווה את דרך החיים של הבנות הנפלאות שלומדות בה. אני רואה באולפנה את הבסיס החברתי והעוצמתי להקמת הבתים בישראל. התוכן הנלמד הוא תוכן בונה, תוכן מלמד ומגשים”

צחוק ילדים ורעש דחפורים

ד”ר אורנה שמחון: “בכל פעם שאני מגיעה לכאן, אני מתמלאת בהרגשה טובה. זוכרת שאלי ודימי מגיעים אליי עם רעיון האולפנה, מוסד שייתן מענה מקומי לחינוך על-יסודי דתי ואיכותי ואני כלכך שמחה שיצאנו יחד לדרך הזאת והיום, אנחנו עומדים כאן עם רעש הדחפורים המגיעים לבנות עוד מוסד לימודי. אני מתמלאת גאווה לראות את שיתוף הפעולה בין המועצות. אני רוצה להודות לורדית טפרברג, מנהלת האולפנה, אשר משתיתה ובונה נשים איכותיות, מנהיגוֹת, בעלות דרך חשיבה עצמאית ונבונה. יישר כוח לכל העוסקים המלאכה”.

אלי מלכה: “שותפות האמת בין המועצות באה לידי ביטוי בהקמת מערכת חינוך ייחודית ופורצת דרך, המאפשרת היכרות ושילוב בין תלמידות ותלמידי קצרין והגולן באולפנה, ב’נופי גולן’, ב’ברנקו וייס’ ובתכניות חינוכיות נוספות. זוהי עוצמתו של הגולן וזו הדרך לעיצוב דמותה של החברה הישראלית”.

דימי אפרצב: “יש שני צלילים שאני אוהב לשמוע. האחד הוא צחוק ילדים, הקול הכי טהור שנזרק לחלל האוויר והשני – רעש הדחפורים והטרקטורים, קול העשייה והבנייה. אני מאוד מתרגש לעמוד כאן ולהניח את אבן הפינה לאולפנה החדשה, מבנה אשר ישקף את הפדגוגיה החדשנית ומרחבי החשיבה הייחודיים.

“תודה לשותפי האמיץ לאורך כל הדרך, אלי מלכה, אשר לא נח על זרי הדפנה ומושך קדימה בכל הכוח. תודה לד”ר אורנה שמחון, אשר האמינה בנו כשבאנו עם הרעיון, לראשי מחלקות החינוך, לכל מי שליווה ומלווה את הפרויקט, לאדריכלית אושרה בראון, שבכישרון רב הופכת דמיון למציאות וכמובן, תודה לורדית, שהעזה לחלום בגדול”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?