גורים – חשיפה נכונה

ההתפתחות המהירה מאוד של גור הכלבים מזמינה חשיפה שלו לבני אדם, כלבים אחרים, משחקים, רעשים וכד‘, אך כל זה חייב להיעשות בהדרגה מוקפדת


מנחם הורביץ, מאלף כלבים

השבוע, נתמקד בפרק האחרון בחינוך הגורים והחלק החשוב ביותר. יש להבין שכלב מתבגר בצורה מאוד מהירה ביחס לבני אדם. כל יום אצל הכלב הוא שלב מאוד קריטי בחיים שלו, שבו הוא לומד מן הסביבה ומקבל את ההרגלים שילוו אותו במשך כל חייו. כמו שילד חווה טראומה שיכולה להשפיע עליו לכל חייו, גם גורים יכולים להיות מושפעים לרעה מחוויות טראומתיות, אך אצל גורים, האפקט מוגבר.

ניתן להשוות התפתחותו של גור בגיל חודשיים לילד בגיל 5, או גור בגיל 6 חודשים, לילד בגיל 13. גור בגיל חודשיים לומד הרבה יותר מהר וכתוצאה מכך, גם מושפע מהסביבה הרבה יותר מילד בגיל חודשיים, עקב קצב התפתחותו המהיר. חלק גדול מאוד מבעיות ההתנהגות אצל כלבים נובעות בעיקר מחוסר חשיפה של הגור בגיל צעיר. לכן, עלינו לנצל את החודשים הראשונים בחיי הגור, כדי לחשוף אותו בצורה נכונה, כך שהוא יגדל להיות כלב יציב, עם ביטחון, ללא פחדים וללא הרגלים לא נכונים, כמו תוקפנות כלפי בני אדם וכלבים, פחדים מילדים, רעשים וכד‘.

הדרגתיות

על כן, חשוב לדאוג שמצד אחד, הכלב ייחשף למגוון אנשים, בעלי חיים, חפצים, רעשים וכד‘, אך בהדרגתיות, כדי לא לגרום לכלב טראומה. כאשר אנו מנסים לחשוף את הגור שלנו, מאוד קל לגרום לו לפחד מהדבר שאנו חושפים אותו אליו, במקום לתת לו ביטחון בדבר. לדוגמה, חשיפה לרעש חזק מדי, או לילדים שצועקים ומשתוללים. אנו צריכים להיות ערים ורגישים לצרכים של הגור ולוודא שאינו נלחץ מדי מהסיטואציה ולעזור לו להתמודד, בעזרת חטיפים, או משחק שהכלב אוהב.

אם הכלב לא מסכים לאכול ולשחק, במהלך החשיפה, סימן שקפצנו כמה שלבים מעל הרמה של הגור. לכן, חשוב מאוד לשים לב לגור ולראות שאנו חושפים אותו לכל דבר בהדרגה. יש טענה, אצל חלק מהווטרינריים ומגדלי הכלבים, שאין להוציא את הגור מהבית, עד שהוא מקבל את החיסון האחרון, בגיל 3.5 עד 4 חודשים. הסיבה לכך היא ניסיון למנוע מחלות ווירוסים שהגור יכול לקבל בגיל שהוא פגיע.

מצד שני, אם בגיל כל כך קריטי, נימָנע מלהוציא את הגור מהבית ולא נחשוף אותו בכלל עד גיל 4 חודשים, הוא יגדל להיות כלב פחדן, חסר ביטחון וכתוצאה מכך, בהרבה מקרים, גם תוקפן.

עלינו לחשוף את הגור כמה שיותר ובגיל כמה שיותר צעיר, אך אם זאת, עלינו לשמור על בריאותו הפיזית והנפשית. לכן, לפני שהוא קיבל את כל החיסונים, לא ניקח את הגור למקומות שבהם יש ריכוז גבוה של כלבים שאנו לא מכירים

אני מאמין שאין צורך להיות קיצוני, לכאן או לכאן. עלינו לחשוף את הגור כמה שיותר ובגיל כמה שיותר צעיר, אך אם זאת, עלינו לשמור על בריאותו הפיזית והנפשית. לכן, לפני שהוא קיבל את כל החיסונים, לא ניקח את הגור למקומות שבהם יש ריכוז גבוה של כלבים שאנו לא מכירים, כמו בגינת הכלבים. כמובן שעלינו לתת לגור הקטן ללמוד, להכיר ולשחק עם מגוון גדול ורחב של כלבים מחוסנים, מגילאים וגדלים שונים. אך צריך לדאוג לחשוף אותו בצורה נכונה ולדאוג שהכלבים אינם אגרסיביים ולא יגרמו לגור טראומה. אם אנו רואים שיש כלב שמשחק בצורה כוחנית מדי עם הגור והגור נרתע מזה, עלינו להרגיע מידית את המשחק.

לסיכום, אם נקפיד לחשוף את הגור שלנו בצורה נכונה, נקבל כלב שבטוח בעצמו ובסביבה שלו ודבר זה יכול למנוע הרבה בעיות בעתיד. כתבה זו כתובה בקצרה ועם כל כלב יש לעבוד בצורה אינדיבידואלית. לכן, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?