מחאת הדגלים השחורים

כיכר הכניסה לקצרין, שבת, 18:00. תושבי קצרין מצטרפים למחאת הדגלים השחורים ששוטפת את הארץ. “אין שמאל, אין ימין. יש רק ישר!”


כתב: בני שוורץ, קצרין

בזמן שנאספים עשרות אלפים כדי להפגין מול מעון ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה, ועוד מאות רבות נעמדים בצמתים ובגשרים בכל רחבי הארץ כדי להפעיל את זכות מחאתם כראוי במדינה דמוקרטית, גם עשרות מתושבי הגולן לא מפקירים את השטח ומתייצבים עם שלטיהם בכיכר הכניסה לקצרין.

מחאת הדגלים השחורים החלה באופן ספונטני לפני מספר חודשים, כאשר אזרחים ואזרחיות במקומות שונים הרגישו שהדמוקרטיה בישראל הולכת ונעלמת להם מול העיניים והשחיתות השלטונית בישראל מעמיקה ונשארת ללא מענה. קמו ועשו מעשה. התארגנות של בודדים שצמחה והפכה לאחת מהתנועות המובילות במחאה נגד השחיתות השלטונית והנסיונות לפגוע בדמוקרטיה הישראלית בתקופה של משבר.

אחד השלטים הכי נכונים במחאה אומר: “אין שמאל, אין ימין. יש רק ישר!”. המחאה אינה מחאה שלשמאלכפי שמתנגדיה מנסים להציגה והיא גם אינה מחאתימין“. זו מחאה של תושבי ישראל, שמאסו בשחיתות ובניסיון לנצל משבר אמתי כדי להחליש את הדמוקרטיה לצרכי השלטון.
זו כן מחאה פוליטית, נגד השלטון הנוכחי, שכשל בניהול המשבר, נגד מנהיג שאיבד את דרכו אחרי יותר מדי זמן בשלטון והגיע זמנו לשחרר. לא חשוב שמאל, לא חשוב ימין. חשוב שיהיה ישר.

2008, נתניהו על אולמרט: “ראש ממשלה, השקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים גורליים, כי קיים חשש אמתי שהוא יכריע על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות שלו ולא לפי האינטרס הלאומי

שעה לפני ההפגנה, אני נזכר שעדיין אין לי שלט ראוי. גיחה מהירה למצבור הגרוטאות ברחוב ונמצא מקל חביב אליו אני מחבר לוח עץ קל משקל, עליו אני מדביק דפים מודפסים, שעליהם הציטוט הכי נכון והכי מדוייק של ראש הממשלה נתניהו, ב-2008, בריאיון לערוץ 2: “ראש ממשלה, השקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים גורליים, כי קיים חשש אמתי שהוא יכריע על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות שלו ולא לפי האינטרס הלאומי. הדבר הנכון לעשות הוא שהממשלה הזו תלך הביתה“.
נתניהו אמר זאת כמובן על אולמרט, שבאותו הזמן, רק נחשד בקבלת שוחד והוא צדק לחלוטין.

לא רק שלטים דגלים וסיסמאות. להפגנה במוצש האחרון, הצטרףמעגל שירת הלב“, של רועי שנער, שהפליא בשירה ובמוזיקה מחזקת וטהורה, מה שהוסיף לחווית המעורבות המעצימה של המפגינים, כאילו לומר: “אנחנו כאן למען תושבי המדינה ורוצים להחזיר את הטוב לישראל, את התמימות ואת הצדק לחברה הישראלית“. המוזיקה היא אכן אמצעי נהדר.

בסיום המחאה, נוקתה הכיכר משלטים והוחזרה לתפקידה המקורי: להיות כיכר תנועה, עד ההפגנה הבאה שתתקיים כרגיל בשבת, בשעה ששמי שאוהב את ישראל דמוקרטית, נקייה משחיתות שלטונית וערכית ורוצה להצטרף ולחזק את המפגינים, להיות שותף להיסטוריה בהתהוותה, במקום לצפות בה מהצדמוזמן באהבה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?