הצלחה דיגיטלית מסחררת לרשת הבורגרים הנודעת ויחד אתה שערורייה בריאותית מדאיגה
מ ועדון הלקוחות של "מקדונלד'ס" מביא לה מיליארדים ולקוחות חוזרים, אבל דווקא כשהכול נראה ורוד, התפרצות קטלנית של חיידק אי-קולי זורעת בהלה. מה קרה מאחורי הקלעים, ומה כדאי לדעת לפני הביס הבא?
אפליקציה אחת שינתה את המשחק. חברים יקרים בגולן, שימו לב איך אפילו רשת ענקית כמו "מקדונלד'ס" לא נחה לרגע. בשנת 2024, החברה שכולנו מזהים לפי הקשתות הצהובות, השקיעה בגדול בשיווק דיגיטלי והשיקה את MyMcDonald's Rewards – מועדון לקוחות שמפנק, מהנה, ובעיקר – ממכר.
איך זה עובד? פשוט: כל שקל (או דולר) שאתם מוציאים מזכה אתכם בנקודות. אלה נצברות וניתנות להמרה לצ'יפס, המבורגר, גלידה ועוד. בדיוק כמו מועדוני הנחות בסופר, רק עם תוספת רוטב "ביק מק". בתוך שנה בלבד, מעל 175מיליון משתמשים ברחבי העולם הצטרפו וביצעו רכישות בגובה של כ-30 מיליארד דולר!
הקפיצה הזו היא לא רק בכסף, אלא גם בהרגלים: חברי המועדון מגיעים לסניפים פי שניים ושלושה יותר מלקוח רגיל. כך נוצרה קהילה דיגיטלית של לקוחות נאמנים, שאוכלים, משחקים ומקבלים גמולים.
2027 – החזון הגדול: 250 מיליון חברים, 45 מיליארד דולר
תחת תכנית אסטרטגית שנקראת "האצת הקשתות", "מקדונלד'ס" מציבה מטרה ברורה: עד 2027, לרשום רבע מיליארד חברי מועדו ולהכניס45 מיליארד דולר בשנה ממכירות דרך המועדון הדיגיטלי בלבד. החזון? פחות קופה, יותר חוויה. פחות עמידה בתור – יותר לחיצה על כפתור.
למעשה, החברה כבר מזמן לא רק "מוכרת אוכל", אלא יוצרת סביב הארוחה שלכם מערכת יחסים דיגיטלית מותאמת אישית. קיבלתם נקודות? קיבלתם אהבה. לחצתם על הקופון? אתם בפנים.
מהומת האי-קולי
בדיוק כשנדמה היה שהכול עובד לפי התכנית, התפרצות קטלנית עצרה את החגיגה. בסוף 2024, מאות לקוחות בארה"ב חלו לאחר שאכלו קציצות עם בצל נגוע בחיידק אי-קולי .104 בני אדם נדבקו, 34 מתוכם אושפזו ואדם אחד מת.
התגובה הציבורית הייתה מידית. יותר מ-900 סניפים הפסיקו למכור את המנה. מניית החברה צנחה ב-7% ביום אחד. "מקדונלד'ס" נאלצה להגיב מהר: ניקיונות מוגברים, בדיקות לספקים והצהרה דרמטית מהמנכ"ל שההתפרצות מוגבלת לאזור הרי הרוקי.
אבל הנזק נרשם, והצרכנים – רבים מהם כאלה שצברו אלפי נקודות במועדון – התחילו לשאול את עצמם: האם ההטבות שוות את הסיכון?
תביעה ראשונה – והרבה לחץ ציבורי
כצפוי, לא עבר זמן רב עד שהתביעה הראשונה הוגשה: לקוח מקולורדו תובע את "מקדונלד'ס" בטענה שנדבק לאחר שאכל בסניף מקומי. מומחים מעריכים שהתביעה הזו היא רק הסנונית הראשונה.
ומה זה אומר עלינו – לקוחות הגולן? הסיפור של "מקדונלד'ס" הוא שיעור חשוב לכל אחד ואחת מאתנו: גם האימפריות הגדולות בעולם לא חסינות ממשברים. השקעה דיגיטלית חכמה יכולה לבנות אמון, אבל מחדל תברואתי אחד עלול להחריב הכול.
רוצים שנבדוק גם מה קורה עם מועדוני לקוחות של רשתות ישראליות? כתבו לנו בדף הפייסבוק של "שישי בגולן" https://www.facebook.com/shishibagolan1
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
מרכז צעירים בקצרין בשיא המרץ
מרכז צעירים בקצרין חגג את פורים בגדול, עם סדנת יוגה צחוק ומשלוחי מנות שהכינו ילדי…
-
הבשורה מהגולן - גידולי חורף בשיא הקיץ!
במרום גולן מנצלים את הלילות הקרירים לפיתוח גידולים חקלאיים ייחודיים בשיא הקיץ, והתותים הם רק…
-
נחנך המבנה המרשים של ביה"ס "ואהבת"
השבוע נחנך המבנה המרשים של ביה"ס "ואהבת", בקשת. הרב דוד צוקרמן אמר בברכתו: "נתתם לנו…