הבשורה מהגולן – גידולי חורף בשיא הקיץ!

במרום גולן מנצלים את הלילות הקרירים לפיתוח גידולים חקלאיים ייחודיים בשיא הקיץ, והתותים הם רק ההתחלה. בחקלאות מרום גולן מדברים גם על כרובית אלמוגים, חסה קייצית וברוקולי ייחודי, ובקרוב נוכל כולנו ליהנות מפירות וירקות החורף גם בקיץ


לא רק תותי קיץ. לאחרונה החקלאות במרום גולן עם מו”פ צפון של החברה לפיתוח הגליל ומצעי הקרקע של טוף מרום גולן, זכו לתשבחות אודות למהלך פורץ הדרך לגידול תותים גם בחודשי הקיץ, אך עושה רושם שהתותים הם רק ההתחלה ובמרום גולן יחד עם מו”פ צפון וטוף מרום גולן מצליחים לפצח את נוסחת גידולי החורף ולגדלם גם בקיץ השרבי של מדינת ישראל. הבשורה החקלאית של מדינת ישראל לשנת 2016 מגיעה מהגולן!

“למרום גולן יש יתרון משמעותי על פני כל אזור אחר במדינת ישראל והוא הלילות הקרירים כאן גם בשיאו של הקיץ, בחודש אוגוסט. כמו כן גלי החום כאן מתונים יחסית ובאמצעות טיפול נכון בגידולים ומחקר מעמיק שבוצע במו”פ צפון, אנחנו מצליחים לפצח את המגבלה העונתית ולגדל גם בקיץ גידולים שעד כה לא היו מחזיקים ממש מעמד,” מסביר ערן פישר מרכז המטעים במרום גולן.

ערן פישר, מרכז המטעים במרום גולן: “אנחנו מצליחים לפצח את המגבלה העונתית ולגדל גם בקיץ גידולים שעד כה לא היו מחזיקים ממש מעמד. הפיתוחים האחרונים מאפשרים לצרכן הישראלי ליהנות מפירות וירקות חורף גם בקיץ. זו בהחלט פריצת דרך חקלאית”

 

בין הגידולים הייחודיים בגולן ניתן להתרשם מהגידולים הבאים:

כרובית אלמוגים – כרובית בעלת מראה ייחודי הנחשבת לירק חדש יחסית בישראל וטעמה מעין שילוב מעודן בין ברוקולי וכרובית. לכרובית האלמוגים צבע ירוק בהיר ועלים ירוקים. הכרובית גדלה בארץ רק בחודשי החורף, אך השנה הקימו במרום גולן חווה ניסיונית לגידול כרובית האלמוגים על שטח של 2 דונם ועד כה הניסיון מוכתר בהצלחה רבה והכרובית המיוחדת צפויה להיכנס לשלב הגידול המסחרי בחודשי הקיץ כבר בשנה הבאה!

גידול פורץ דרך נוסף הינו תותי הקיץ. לאחר שעברו אשתקד את שלב הניסוי בהצלחה רבה, משווקים בימים אלו לראשונה תותים הגדלים בגולן בחודשי הקיץ. במהלך החודשים יוני-אוקטובר ישווקו כ-7.5 טון תותי קיץ מתוקים ויפים הגדלים על שטח של 3 דונמים. הגידול מתבצע בשני אופנים: אדמה טבעית ומצע טוף מנותק מהאדמה המאפשר נגישות רבה וכן חיסכון במשק המים.

חסה קייצית – ירק מאוד פופולארי בישראל הינו החסה, אך בשיא הקיץ כשהטמפרטורות עולות בצורה קיצונית, החום הישראלי מנצח את הירק והחסה לא מצליחה לשרוד, מה שמאפשר לנו הצרכנים לקנות רק חסות קטנות, שבריריות ונפולות. לאחר מחקר מעמיק של מו”פ צפון, הצליחו במרום גולן לגדל השנה לראשונה חסה שזכתה לשם ‘חסה קיצית’, מסוגי נגה ואסף על שטח של 7 דונם של גידול עם תוצאות פורצות דרך. חסה ענקית (כ-800 גרם ליחידה!), חזקה, יציבה ויפה במיוחד הגדלה גם בשיאו של חודש אוגוסט. החסה הקיצית הגדלה במרום גולן אינה סובלת ממכות חום הנפוצות בכל אזור אחר בארץ בתקופה זו של השנה ומסופקת ללקוח כשהיא נקייה מאוד, רעננה, חזקה ויציבה.
גידול החסה הינו תוצר של רעיון שעלה במוחו של ניר רובין, מנהל תחום הנישה במרום גולן, שראה בתנאי מזג האוויר בגולן יתרון משמעותי לגידול חסה והחליט לעשות שנת ניסיון בגידול זה. כבר השנה, במהלך אותה שנת ניסיון ישווקו כ-100 אלף ראשי חסה לצרכנים תחת המותג “מרום גולן ירקות”.

ברוקולי ייחודי – בדומה לחסה, גם הברוקולי נפגע קשות מתנאי החום של הקיץ הישראלי. “החום גורם לברוקולי להתכווץ, לקבל אורך חיי מדף קצרים מאוד ואף לקרוס, ממש כך, עד שהחקלאי לא יכול למכור אותו,” מסביר ערן פישר. במרום גולן ניצחו את החום גם בגידול זה והשנה מגדלים לראשונה ברוקולי קייצי מרשים במיוחד ובאיכות גבוהה.

“הפיתוחים האחרונים שנוצרו מתוך שיתוף פעולה בין מרום גולן, מו”פ צפון של פיתוח הגליל וחברת טוף מרום גולן, מאפשרים לצרכן הישראלי ליהנות מפירות וירקות עונתיים, הקיימים רק בחורף, גם בחודשי הקיץ, זו בהחלט פריצת דרך חקלאית,” הסביר פישר.

לפרטים נוספים – שלום אלבז – תקשורות יעל שביט – 04-6930530

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?