היסטוריה בכרמיאל. השר התחבורה, ישראל כץ, חנך את נסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל-תל אביב ואמר: "אנו מביאים את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות"
כרמיאל על המפה. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנך השבוע את נסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל-תל אביב, המחברת את מרכז הגליל למרכז הארץ, בתוך כשעה וחצי בלבד.
השר כץ ציין כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה, שיסייע לצמצם פערים כלכליים וחברתיים של כל התושבים שבאזור. לדבריו, משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה.
עם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום, במשך שלושה חודשים, לכל יעד בארץ. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות
כץ: "בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום".
עם פתיחת הקו לכרמיאל, יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום, במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו באחת משתי התחנות.
במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת "נתיבי ישראל", הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד ש"ח.