״שער שוויון” – חלום של כדורגל

תלמידי “גמלא” ו”דרכי נעם” הם שליחי ציבור איכותיים בטורנירים אזוריים. הפרויקט המוצלח משלב כדורגל עם ערכי התנהגות ואחריות


זו השנה הרביעית ברציפות שפרויקט “שער שוויון” יוצא לדרך בקצרין והוא כבר גורף תשבחות ממנהלי הפרויקט. למי שטרם נחשף לפרויקט האדיר הזה, “שער שוויון” הוא מיזם חברתי, חינוכי וספורטיבי, אשר מטרתו העיקרית היא להקנות מסגרת חינוכית, חברתית וספורטיבית לילדים.

בטורניר הראשון, שהתקיים בחנוכה בקריית שמונה, הצליחו שתי הקבוצות של בתי הספר היסודיים, להפגין מקצועיות, רמת משחק גבוהה והתנהגות ספורטיבית ראויה.

מוחי, שזו השנה הרביעית שהוא מאמן את נבחרת “גמלא”, מאמן השנה גם את נבחרת “דרכי נעם”: “השנה, אני מאותגר בכך שאני מאמן את שתי הנבחרות של שני בתי הספר היסודיים בקצרין. כל קבוצה מתאמנת פעמיים בשבוע. התלמידים מאוד מחוברים לעניין, מגיעים בהתלהבות ומקפידים לא לפספס אימון, מתאימים עצמם לדרישות ומפגינים רצון להצליח. הדבר היפה ביותר השנה הוא הפרגון והקשר בין שתי הקבוצות. יש תמיכה ועידוד, הם ממש מודל לחיקוי להצלחת הפרויקט”.

מוחי מציין כי שיתוף הפעולה של הצוות הוא בסיס להצלחה. העבודה עם שירלי רוט, מ”גמלא”, מוכיחה כי כשהצוות כולו מחובר לרעיון הפרויקט, התוצר הוא קבוצת תלמידים רצינית עם הישגים בלתי מבוטלים.

מנהל מחלקת החינוך, צבי בודנהיימר: ” פרויקט ‘שער שוויון’ הפך לחלק אינטגרלי במערכת החינוך של היישוב. הפרויקט מתחלק לשני מרכזי כובד – האימונים והמשחקים, מצד אחד והחלק השני הוא החיזוק הלימודי והערכי”

שירלי רוט: ” זו השנה השלישית, בה אני מרכזת את פרויקט ‘שער שוויון’ בבית הספר ‘גמלא’. לפרויקט יש תדמית מאוד יוקרתית בבית הספר. התלמידים מכיתות ה’-ו’ נבחרים על ידי מחנכי הכיתות, מתוך רצון להעצים ולחזק אותם ולהפוך לנבחרת שתהווה מודל בית-ספרי גם עבור התלמידים האחרים.

“כצוות, אנחנו מייקרים את הנבחרת, אך משנה לשנה, אנחנו מגלים עד כמה התלמידים ממתגים את הקבוצה, שואפים להצלחה ומיצגים את בית הספר ואת היישוב קצרין בכבוד בכל משחק וטורניר. הם עצמם ממנפים את הפרויקט לתחושה של שליחות”.

מרכז הלמידה

מנהל מחלקת החינוך, צבי בודנהיימר: ” פרויקט ‘שער שוויון’ הפך לחלק אינטגרלי במערכת החינוך של היישוב. הפרויקט מתחלק לשני מרכזי כובד – האימונים והמשחקים, מצד אחד והחלק השני הוא החיזוק הלימודי והערכי, שמתקיים במרכז הלמידה ואליו מתלווים הסטודנטים מ’אוהלו’.

“במרכז הלמידה, התלמידים מקבלים חיזוק בשיעורי בית, הכנה למבחנים ולכך מצטרפות שיחות הנוגעות להתנהגות חברתית, סבלנות וסובלנות, גיבוש וערבות הדדית וכבוד. כל אלה, כחלק מתכנים שעולים בקבוצה המשחקת. הרווח הוא של כולנו, כמובן של התלמידים, אך גם של המערכת החינוכית, בית הספר והיישוב”.

בבתי הספר מספרים כי כבר בתחילת השנה, מגיעות פניות מצד התלמידים, שמתעניינים מתי מתחיל הפרויקט ומהם הקריטריונים לקבלה.

רכז תכנית “שער שוויון”, נבו: “השמחה האמתית שלנו היא להיווכח כי הפרויקט שהוצע ליישוב הפך במהרה לחלק טבעי במערכת הלימודים. אנחנו מכירים ביכולות שלו לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות ורואים את התרומה שלו למערכת החינוך ולתרבות. הגענו לשלב הכי נכון, כשהתלמידים בעצמם מחכים לו ובוחרים להיות בו. זה הגול האמתי והעוצמתי”.

גם בנות, אלא מה

התלמיד מור בנעטייה, שנה שנייה ב”שער שוויון”: “כבוגר הקבוצה, יש בי תחושת ביטחון. הקבוצה היא כבר חלק ממני ועם תחושת השייכות והגאווה, יש בי גם תחושת אחריות כלפי המשתתפים שהצטרפו השנה, כדי שנהיה קבוצה מגובשת, אחראית ונגיע יחד להישגים מעולים” .

התלמידה מעיין סירי היא משתתפת חדשה וגם שחקנית ראשונה ומדיווחי השטח, היא אלופה: “אני חובבת כדורגל מכיתה א’ וכשהציעו לי להצטרף לקבוצה, הרגשתי שזה ממש נכון עבורי. זה דורש ממני אחריות, כי אני מייצגת גם את בית הספר, אך אני גם מכניסה הסתכלות שונה. כדורגל הוא לאו דווקא משחק של בנים הוא נכון לכל מי שבוחר בכך”.   פרמטר חשוב ונוסף הוא ההורים.

ליעז, אימא של ליעם: “אני שמחה מאוד על המיזם של ‘שער שוויון’. תענוג לראות את הגיבוש החברתי והתמיכה הלימודית, יוזמה מבורכת” .

להיות חלק מקבוצת כדורגל בשער שוויון עם הדגשים החינוכיים מצריך את שותפות ההורים וכאן המקום לספר עד כמה הם חלק חשוב בתהליך שעוברים התלמידים. בכדי להגיע לרמת ביצוע גבוהה, גם באימונים ובמשחקים וגם בהתמדה בחלק הלימודי, דרוש גב מאפשר, תומך, מדרבן. ההורים הם שותף לכל דבר בפרויקט וההצלחה של התלמידים ללא שום צל של ספק נזקפת גם לזכותם. קבוצות כדורגל עולות, יורדות, אך כשמדובר ב”שער שוויון”, משחק הכדורגל הוא תמיד ליגה.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?