מנהלת חדשה למחלקת התרבות בגולן

מחלקת תרבות גולן

בדצמבר האחרון, סיימה את תפקידה גליה מצא, כמנהלת מחלקת התרבות ויצאה לדרך חדשה. במקומה, נבחרה יהודית מזרחי, בת 33 מרמת מגשימים. ריאיון


יהודית מזרחי, מרמת מגשימים, נבחרה לנהל את מחלקת התרבות במועצה האזורית גולן והיא מחליפה את גליה מצא, שסיימה את תפקידה.

יהודית עסקה שנים בתחום התרבות בקהילות השומרון ובשנים האחרונות הפיקה אירועים עם חברתה הפרטית “תבל הפקות”..מתוך אהבתה למרקם האנושי והצבעוני של הגולן. החליטה שברצונה לעבור לעשייה קהילתית בגולן.

יהודית: “בתפקיד של ניהול התרבות בגולן ישנו ערך מוסף גדול, מבחינתי. אני מאוד מחוברת, אוהבת ומאמינה בתרבות כמנוף לקהילה. בכניסתי לתפקיד, התמקדתי בהבנת המבנה התרבותי בקהילות הגולן ובקהילה הכלל-גולנית, על ידי מפגשים עם גורמים רבים אשר לוקחים חלק בתחום”.

מה את יכולה לספר לנו על המחלקה?

“עם הכניסה שלי לתפקיד, בניתי את המבנה הארגוני של המחלקה, כך שהמחלקה למעשה מתממשקת ומתכללת את כלל הפעילות הגולנית בתחום התרבות. הכוונה לפעילות הן של המועצה והן של התיירות, אתם אני עובדת בשיתוף פעולה מלא. אני רואה ערך עליון בשיתופי פעולה גם עם היישובים עצמם ומובילי התרבות בהם. צעד נוסף שמתגבש בימים אלו הוא קידום ופיתוח הקשר עם עסקים פרטיים בגולן, המתעסקים עם תחום התרבות.

“ייעודה של המחלקה הוא לתכלל את תחום הפנאי מבוגרים, להעצים יצירה מקומית, לרכז ולהביא תרבות איכותית לגולן בצורה הכי נגישה לתושב, תוך הבנת הצרכים המורכבים בקהילה. לשם כך, חשובה לי בניית הקשר עם מובילי התרבות בקהילה, כנציגי היישובים. בנוסף, פתחתי קבוצת פייסבוק שנקראת תרבות בקהילת הגולן, בה התושבים יכולים לשתף ברצונותיהם ומחשבותיהם לגבי התחום. הקבוצה נפתחה מתוך כוונה לשמוע אתכם”.

מה מצפה לנו השנה?

“ישנן שלוש תכניות מובילות, שירכזו את התרבות בגולן. תכנית מוזיקה, שתכלול את כל אירועי המוזיקה שאנחנו מכירים המתקיימים בגולן: יום העצמאות, סדרת המופעים האקוסטיים ‘תו 8’, ‘לילות ירח בגולן’, של מחלקת התיירות, בימות פיס לצד מופעים נוספים.

“תכנית נוספת היא תכנית ההצגות לילדים, ‘רגעי קסם’, שנכנסת לתוך היישובים בגולן ועובדת בשותפות מלאה יחד עם היישובים, תוך התאמת תכני ההצגות ליישובים עצמם. ההצגה הראשונה התקיימה לפני כשבועיים באודיטוריום קצרין, ‘רק רוצה לרקוד’, שהייתה אות הפתיחה לתכנית. זו הצגה שנמנית עם הצגות מהשורה הראשונה בישראל, בתחום הילדים והנוער. חלק מהתכנית מופעל על ידי הספרייה האזורית, שהיא חלק בלתי נפרד מהמחלקה, בניהולה של אילנית מאיר ומנהלות הספריות באשכולות, שעושות עבודה נהדרת.

“תכנית חדשה שמצטרפת היא תכנית הרצאות, בשיתוף ‘מרכז צעירים’, מרכז ‘עיינות’ ומחלקת המוזיקה, שמביאה מגוון הרצאות בתחומים שונים ומעניינים שתתקיים בספריות, ביישובי הגולן ובעסקים מקומיים”.

מזרחי: “תכנית חדשה שמצטרפת היא תכנית הרצאות, בשיתוף ‘מרכז צעירים’, מרכז ‘עיינות’ ומחלקת המוזיקה, שמביאה מגוון הרצאות בתחומים שונים ומעניינים שתתקיים בספריות, ביישובי הגולן ובעסקים מקומיים”

החיבורים מול היישובים

מה תוכלי לספר לנו על הספרייה?

יהודית: “מתחם הספריות כבר מזמן אינו רק מקום המיועד לחובבי קריאה. בשנים האחרונות, מתחמי הספריות הם מתחמי תרבות, המשלבים בתוכם כמובן קריאת ספרים, אך גם הרבה מעבר לכך. יש פה הרבה פעילות פנימית שהספרניות מייצרות, מתחמי משחק ויצירה לכל הגילאים. מציעים כאן פעילות מקסימה ודרך להעביר עם הילדים את אחר  הצהריים בכיף גדול, בעיקר בימי החורף, ספרייה להשכרת סרטים, גישה למאגרי מידע לסטודנטים, פינות מחשוב והרבה דברים נוספים”.

על אילו פרויקטים נוספים את עובדת בימים אלו? 

“החיבורים מול היישובים והעצמת מובילי התרבות היישוביים הם הדברים הבוערים על הפרק, מבחינתי. חשוב לי להעשיר את עולמם של מובילי התרבות ולעזור להם לשפר את העבודה בתוך היישוב פנימה וכמובן, לחבר אותם למחלקה.

“יום העצמאות, בסימן 70 שנה לישראל, יתקיים השנה ב’צנובר’. האירוע יהיה גדול מהרגיל והוא יכלול הפנינג מגוון ועשיר, שיתחיל מהצהריים ויעסוק בגאווה ישראלית על ידי מתחמי פעילות המאפיינים אותנו. על הבמה המרכזית, יופיעו הרכבים מקומיים והשיא יגיע בשעות הערב, במופע מלא ומרשים של ‘טיפקס’. כמיטב המסורת, האירוע יתרחש ביום העצמאות עצמו ולא בערב יום העצמאות.

“פרויקט נוסף וחדשני הוא ‘יום האישה’ הגולני, המתוכנן להתקיים לקראת הקיץ ופרטים נוספים יפורסמו בהמשך”.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?