הכשרות מקצועיות לכל בעלי התפקידים בחינוך החברתי-קהילתי

מתנ”ס גולן מקיים עשייה חינוכית מקיפה, בהכשרות של בעלי תפקידים ביישובים. מתוך רצון להכיר לעומק את החינוך החברתי-קהילתי ביישובים, צוות מחלקת ילדים ונוער מקיים את ישיבות המחלקה שלו ביישובים עצמם


מי שנכנס בזמן האחרון לדף הפייסבוק של מחלקת ילדים ונוער במרכז הקהילתי גולן, לא יכול היה להתעלם מהעשייה החינוכית הרבה, שנעשית בתחום החינוך החברתי-קהילתי. העשייה מתרחשת  בתוך היישובים, בריבוי הפעילות וההרשמות למפעלים של תנועות הנוער שבגולן והמחלקה וגם אל מול ההכשרות והליווי החינוכי של בעלי התפקידים ביישובים. זאת, מתוך הבנה שהעצמת בעלי התפקידים ביישובים ומתן כלים יעצימו את עבודתם החינוכית אל מול האתגרים והעשייה החינוכית בתוך היישוב.

מתוך רצון להכיר לעומק את החינוך החברתי-קהילתי בתוך היישובים, צוות מחלקת ילדים ונוער קיבל החלטה לקיים את ישיבות המחלקה שלו ביישובים עצמם. בתחילת כל ישיבה נערכת היכרות עם בעלי התפקידים ביישוב ומתקיימים דיונים אשר מפרים את שיתוף הפעולה. היישובים הראשונים שבהם ביקרה המחלקה כולה הם מיצר ומעלה גמלא.

הכשרות מקצועיות

לאורך השנה כולה, צוות המחלקה מקיים הכשרות מקצועיות לכל בעלי התפקידים בחינוך החברתי-קהילתי ביישובים. בשבוע האחרון, הסתיים  במדרשת הגולן בחיספין סמינריון קומונריות ארצי. במהלך הסמינריון, קיבלו הקומונריות של הגולן הרצאות שהועברו להן על ידי מחלקת ילדים ונוער ו”בני עקיבא” גולן.
ביחידה הראשונה, למדנו על מנהיגות, בכלל ומנהיגות חינוכית, בפרט ולאחר מכן, למדנו על הרצוי והמצוי בתהליך החינוכי. בנוסף, קומונריות “בני עקיבא” גולן, יחד עם מדריכי שבט “אורות” (שכבת ט’), התכנסו לשמוע על פתיחת תכנית “דרור”, שתתחיל השנה בעז”ה בסניפי “בני עקיבא” בגולן.

מעגל המד”בים בגולן התכנס לשמוע את הפסיכולוגית גלית זיגמן על הסמכות ההורית בעידן החדש. לאחר מכן, עברנו סדנה ועיבוד עם שרון חזן, מנהלת תחום משפחה במרכז חוסן.
סיכמנו בלמידת עמיתים, מהמד”בים של נוב והמחלקה, על תפעול חינוכי במצבי חוסן יישובי, בעקבות פטירתו של  רב סרן חגי בן ארי ז”ל  והתמודדות הנוער עם המקרה.

החודש, התקיים במועצה המפגש הרביעי של פורום מובילי החינוך ביישובים. היחידה המרכזית הועברה על ידי נורית ויצמן, מנכ”לית “עוצמה למאמנים” ועסקה בשיח על תיווך וסגנונות תקשורת ככלי חינוכי.

התקיימה הכשרת מדל”יקים במרכז “פסגה” בנושא “משחק – ככלי חינוכי”, עם נורית אורבך. המדלי”קים קיבלו סל כלים, חוויה, ומתכון חם לפעילות חורף מוצלחת.

בנוב, התקיימה הכשרת רכזי תלמוד תורה ומלמדים בחינוך החברתי-קהילתי ביישובים, יחד עם המפקח הארצי לתנ”ך במשרד החינוך של החינוך הממלכתי-דתי, הרב יהודה טרופר, רבני הגולן ואנשי חינוך .בין הנושאים שעלו בפאנלים – “שימוש במדרשי חז”ל בהוראת התנ”ך”, “ידע מול חוויה” ולבסוף מצגת ושיחה, בנושא “לב לדעת”, של מפמ”ר תנ”ך.

יצחק כהן, ממחלקת ילדים ונוער במרכז קהילתי גולן, מוסיף כי המחלקה תמשיך להכשיר וללוות את בעלי התפקידים על הצד המקצועי ביותר, על מנת שייקנו ביישובים ידע ועשייה חינוכית. הציבור מוזמן לעקוב בדף הפייסבוק של המחלקה “מחלקת ילדים ונוער מרכז קהילתי גולן” ולהתרשם מהעשייה החינוכית שמתקיימת במחלקה.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?