שעת הזהב של הקהילה

לחיות בגולן, בעת הזו, זה סיפור שונה. אצלנו, כולם מכירים את כולם. אם לאדם או משפחה קורה אירוע שמח, או עצוב, כולם מסייעים. עכשיו, כשהקהילה נאלצת להתמודד עם בידוד תושבים, עם חולים בנגיף הקורונה, ההתנהלותהיאלגמריאחרת


אז מה נשתנה הלילה הזה?

וירוס הקורונה טרף את הקלפים הקהילתיים. כלומר, כבר אי אשר לבוא ולשבת עם החולה והמבוגר המבודד. החינוך החברתיקהילתי אינו פועל. בדרך כלל, כאשר מוסדות החינוך אינם פועלים, החינוך החברתיקהילתי נכנס לתמונה והפעם, אי אפשר. ילדי הגנים בבית, הורים אינם עובדים, אסור לטייל ועוד הגבלות. אז הרבה השתנה.

אפשר להחליט לצמוח מזה וזה בדיוק מה שהמועצה האזורית גולן והצוותים ביישובים עושים. כך כותב גיא חרמון, מנהל הקהילה בנאות גולן: “עברו כשבועיים, מאז החל משבר הקורונה לתת את אותותיו ביישובי הגולן. עוד ביום חמישי, במהלך מסיבת העיתונאים הראשונה, כשהחלו לזרום ההנחיות החדשות והתובנות הראשונות לגבי גודל האירוע והמשבר הצפוי בעקבותיו, כונס צוות החירום בנאות גולן. הצוות מורכב מנציגי הוועד הקהילתי, הוועד החקלאי וראשי המכלולים של צחי (צוות חירום יישובי המורכב מרפואה, דוברות, ביטחון, לוגיסטיקה, פרט, ותיקים וחינוך).

בפגישה באותו הערב, הוחלט כי צחי נאות גולן יתפעל את האירועים, על מנת ליצור מערכת שתאפשר קיום שגרה בעלת חוסן ותפקוד לאנשי הקהילה. בישיבה, התקבלו החלטות אסטרטגיות שיאפשרו לראשי המכלולים לתת מענה מיטבי וליצור מענים יצירתיים חברתיים לתושבים. לאורך השבוע, צחי הוציא עדכונים מסודרים וענייניים שאפשרו לציבור בנאות גולן להישאר מעודכנים בנעשה במושב, תוך מתן דגש על אפשרות לפנות למתן מידע ועזרה רגשית, בכל רגע נתון, אצל אנשי המקצוע במועצה, או במושב שלנו, בו הרבה אנשי מקצוע מצוינים. ,

צחי נאות גולן ערוך ומוכן להמשך בנתינה ובניהול האירועים, תוך הבנה כי יש צורך להיערך לתקופה ארוכה, שבה חוסר הוודאות והשינויים מתרחשים יום ביומו. אנחנו גאים בתושבי נאות  גולן על פיתוח החוסן וההדדיות הקהילתית לאורך השנים, דבר שאנו מאמינים כי יאפשר לקהילה להתמודד עם הקושי והמורכבות שהמציאות הזו תזמן לנו וכקהילה, נצליח להתחזק עוד ועוד“.

מרכז חוסן

לצחי, כגוף מוביל בקהילה, בכל יישוב, השפעה רבה על האופן בו יחוו חברי הקהילה את האירוע. על כן, מרכז חוסן, הפועל במועצה האזורית גולן, מכשיר את צוותי החירום היישוביים, לאורך השנה, מתרגל עמם ומכין אותם לרגע האמת. רגע כזה עומד מולנו. גם בעת הזו, אנו ממשיכים ללוות ולהכשיר בנושא הקורונה, הן בתחומי היישוב, צרכים שונים לתחומי הצחי, או במידע מהרשויות, סיוע בהוצאת הודעות וכד‘. חשוב לזכור כי במועצה קיים מרכז חוסן, שהוא הגוף המכשיר את הצוותים ומעניק סיוע לצוותים, להנהלות היישובים וגם ייעוץ לצוותי המועצה השונים. ניתן לפנות למרכז חוסן לסיוע.

מרכז חוסן הוא חלק מאגף הייעוץ והטיפול. צוות האגף מכיל פסיכולוגיות ועובדות סוציאליות שמעניקות טיפול רגשי תומך לאורך השנה ועל אחת כמה וכמה, בעת זו. המענה ניתן כעת בטלפון או באמצעים דיגיטליים, במהלך היום וגם הלילה

מרכז חוסן הוא חלק מאגף הייעוץ והטיפול. צוות האגף מכיל פסיכולוגיות ועובדות סוציאליות שמעניקות טיפול רגשי תומך לאורך השנה ועל אחת כמה וכמה, בעת זו. המענה ניתן כעת בטלפון או באמצעים דיגיטליים, במהלך היום וגם הלילה. מידע על כך תמצאו באתר ובדף הפייסבוק של המועצה.   

זום או כלום!

ואיך עובדים? איך מתקשרים בתוך המועצה? איך מקיימים ישיבות? אז זהו שזום. זום היא תוכנה שהפכה שגרה לרבים מאתנו. היות שאנו לא מנהלים פגישות גדולות יותר, לא מגיעים לבניין המועצה מבקרים/אנשים לפגישות, ואנו משתדלים שלא לצאת החוצה לפגישות, היינו צריכים למצוא פתרון. הפתרון הגיע בדמות תוכנת הזום וכך קיימנו ישיבה עם הנהלת המועצה, עם מנהלי הקהילות ויור צחי. כל מפגשי הבוקר שלנו, חיתוך מצב ועוד, מתקיימים בזום. אנחנו רואים, שומעים ומרגישים שמתקיים דיון טוב ונוח, למרות המגבלות.

ביום שלישי, קיימה מחלקת הוותיקים, מפגש קתדרה ראשון בזום. ותיקים רבים השתתפו בהרצאה שאורכה כשעה וחצי, שמעו, נהנו מהאינטראקציה, שוחחו והתראו באמצעות הזום. זו פעילות מבורכת ואנו נמשיך אותה.

יצרנו פורום בו נפגשים פעם בכמה ימים מנהלי הקהילות, יור צחי ומנהלי המכלולים מהמועצה, כולל ראש המועצה, על מנת לשמוע ולהשמיע, לענות על שאלות, לעדכן ולסייע. זו בדיוק ההזדמנות להודות למנהלי הקהילות, יור הנהלת קהילות, צוותי החירום היישובים, אנשי המועצה, המרכז הקהילתי, החכל, “קולחי גולן“, מורים, גננות, אנשי צוות רפואי, אנשי מדא ועודכי בטח שכחנו את חלקכם, בעיקר כי יש כל כך הרבה אנשים שעושים מעל ומעבר!

זה כוחו של הגולןאנשיו. אנשים טובים, שיודעים לתת, לעשות, למנף כל מצב. לעשות החלטות לא קלות כמו לסגור שער ולא להשכיר צימרים ודירות למי שמגיע מבחוץ, מתוך חשש לבריאות החברים בקהילה, השכנים, המבוגרים. לצאת ולאסוף תרופות עבור חבר ותיק שכעת כל יציאה מהבית הרבה יותר מסוכנת עבורו. תזכרו שאם נישאר בבית, נשמור על הבריאות ונוכל לנצח יחד את הנגיף! אל תעבירו את זה הלאה!

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח: זו שעת הזהב של הקהילה!”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?