“שסק ונקטרינה איכותיים, טעימים, מוקדמים ויפים”

שסק

היסטוריה בגליל: פירות הקיץ שסק ונקטרינה נקטפו כבר באמצע פברואר, הודות לשימוש במי גייזר “קידוחי שמיר”, בטמפרטורה של 45 מעלות


הצלחה יוצאת דופן למחקר שמובילים במו”פ צפון ובחברה לפיתוח הגליל, להארכת עונות הגידול והקדמת תחילת שיווק פירות הקיץ. לאחר שאשתקד הצליחו להקדים את עונת השסק בשבועיים, המשיכו החוקרים לבחון דרכים נוספות לשיפור היתרון היחסי והשבוע, ביום שני, קטפו לראשונה נקטרינה (כחודש וחצי טרום תחילת העונה) ושסק (כחודש לפני תחילת העונה) ראשונים! יתרון שיווקי וכלכלי משמעותי לחקלאי הגליל.

המחקר התבצע ב”חוות המטעים” של מו”פ צפון ומועצת גליל עליון ואחד המרכיבים המרכזיים בגידול הוא שימוש בגייזר טבעי “מי שמיר” – מים גאותרמיים (חמים) הפורצים מהאדמה בטמפרטורה של 45 מעלות ויוצרים חום הגורם לגידולים להתנהג כאילו הגיע כבר הקיץ, עוד בשיאו של החורף. הגידול הניסיוני של הנקטרינה התבצע בשטח של 800 מ”ר ואילו השסק בכחצי דונם. כעת, לאחר הצלחת המחקר הצפי הנו לגידול מסחרי נרחב.

מנכ”ל מו”פ צפון, אלקנה בן ישר: “בארץ ובעולם, השסק והנקטרינה גדלים באזורים חמים יותר מעמק החולה, בו הטמפרטורות נמוכות ואינן מתאימות בדרך כלל לגידול זה. במו”פ צפון פיתחנו טכנולוגיה באמצעותה הצלחנו לגדל בעמק החולה פירות קיציים כמו שסק, נקטרינה, משמש וליצ’י איכותיים, טעימים ומתוקים, וחשוב מכך – המקדימים את הגידול המסחרי. המגדלים יוכלו ליהנות משיווק מוקדם, שיעניק להם יתרון כלכלי. לאחר שלוש שנות מחקר, יש לנו שסק ונקטרינה איכותיים, טעימים, מוקדמים ויפים”.

בנוסף לשימוש במי הגייזר הטבעיים והחמים, השסק והנקטרינה גדלים על מצע קרקע של חברת “טוף מרום גולן”, המותאם לצרכי הגידולים. בשנתיים האחרונות, החלו בחברה להתאים מצעי קרקע לצרכים המשתנים מגידול לגידול, על מנת להאיץ ולהגביר פריחה, לספק יותר ברזל לגידולים הזקוקים לכך ולווסת את כמויות המים בהתאם לצרכי הגידול.

בנוסף לשימוש במי הגייזר הטבעיים והחמים, השסק והנקטרינה גדלים על מצע קרקע של חברת “טוף מרום גולן”, המותאם לצרכי הגידולים. בשנתיים האחרונות, החלו בחברה להתאים מצעי קרקע לצרכים המשתנים מגידול לגידול

בתחילת החודש, נטעו בחברה לפיתוח הגליל, יחד עם קיבוץ ברעם, 5 דונם של משמש ב”חוות המטעים”, בהמשך לתוצאות נהדרות של מחקר נוסף שהצליח להקדים את עונת המשמש באופן ניכר. לאור הצלחת המחקר האחרון, הצפי הוא כי בשנים הקרובות יחלו ב”חוות המטעים” לגדל גם שסק ונקטרינות איכותיות לשיווק מסחרי ונפגוש את הפירות מוקדם במיוחד על המדף ברשתות השיווק וחניות הפרי.

בחברה לפיתוח הגליל מציינים כי הדגש המחקרי כיום הנו על הענקת יתרון יחסי לחקלאי הגליל, שיאפשר יתרון על פני המגדלים האחרים בארץ ובעולם, מבחינת איכות הפרי, גודלו, הקדמת תחילת עונת הגידול והארכתה, תוך ניצול היתרונות בגליל.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?