שולחן המועצה האזורית גולן

גנרל חורף – אבק הקיץ נשטף עם היורה והגולן נערך לקראת תיירות החורף וגם: כשחזון רמת טראמפ הופך למציאות, פורום מרכזי משקים, פיתוח תיירותי בגולן, “נתיב הגבורה”, בגולן אומרים לא לסמים ולאלימות, עמק הבוסתנים, האבזלת ואסט מתרחב, בחזרה למעגל העבודה ו”קולחי גולן” מחדשים


היורה כבר מאחורינו. טיפות גשם ראשונות שוטפות את אבק הקיץ. הרוחות החזקות מזכירות לנו שעוד מעט ממש יגיע גנרל חורף במלוא עוזו והגולן יחזור ויתעטף בגלימה ירוקה, בעונה שיש הרואים בה את הכי יפה בגולן. כשכל זה קורה מחוץ לחלון, בתוך משרדי המועצה, נמשכת העבודה השוטפת על קליטה, חינוך, הרחבת השירותים בתחומי התעסוקה, שדרוג תשתיות וחיזוק הקהילות.

לקראת תיירות החורף שעתידה להגיע אלינו, נעשים עבודות שדרוג וחידוש משמעותיות במספר אתרים לאורך הגולן. גם ברמה המדינית, ישנה הכרה בדבר הצורך להעניק למועצה תקציבים וכלים על מנת להפוך את התיירות למנוע צמיחה כלכלי משמעותי, וצעדים משמעותיים בכיוון כבר החלו לקרום עור וגידים.

בינתיים ברמת טראמפ, רואים מדי יום את הכלים הכבדים העמלים על הכשרת המגרשים החדשים ובאוויר תחושה של התחדשות ועשייה.

חורף נעים, חם ובריא לכולנו.

כשחזון הופך למציאות

השבוע, החלו ברמת טראמפ עבודות פיתוח ל-99 מגרשים ראשונים ביישוב. מגרשים אלו מיועדים ל-24 משפחות שמרכיבות את הגרעין המייסד של היישוב החדש שכרגע מתגוררות בשכונה זמנית שנבנתה על ידי החטיבה להתיישבות ובסיוע משרד רה”מ. אל הגרעין המייסד יצטרפו נקלטים נוספים שבשנה זו נמצאים בתהליך היכרות עם היישוב. היישוב, שנמצא כבר שנה וחצי על הקרקע, יתחדש בקרוב בגן שעשועים לשמחת הילדים וההורים. זאת, כחלק מהמשך שיפוץ ופיתוח השכונה הזמנית שנמצאת באחריות החטיבה להתיישבות והמועצה.

בתודעתם של רבים, אפילו בתוך הגולן, רמת טראמפ עדיין נתפסת כקוריוז, אולם המציאות שונה לחלוטין. זהו יישוב חדש ופורח, עם בקושֵי קליטה חסרי תקדים, מלא בצהלות ילדים על המדרכות, גן ילדים הומה וחיי חברה פורחים. אם תרצו – אין זו אגדה. מוזמנים לבוא ולבקר.

“נתיב הגבורה”

בשבוע הקודם התקיים טקס מרשים ומרגש בבית ספר שדה “קשת יהונתן” ליסוד “נתיב הגבורה”. “נתיב הגבורה” הוא חלק מהפעילות הענפה של “קשת יהונתן” בשנת היובל למלחמת יום הכיפורים.

“נתיב הגבורה” מחבר בין אתרים שונים המספרים את סיפור הלחימה של הכוחות שלחמו ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. בטקס נכחו אישי ציבור, לוחמים ומפקדים שהביעו את הערכתם לפרויקט. ראש המועצה, חיים רוקח, התכבד בהסרת הלוט מעל מפת “נתיב הגבורה”, יחד עם יהונדב עציון, מנהל מחלקת מחקר ומורשת קרב ב”קשת יהונתן”, ונעמי טל וודק, אחותו של יוני וודק, שעל שמו ולזכרו הוקם בית ספר שדה “קשת יהונתן”.

בדבריו, הביע ראש המועצה את הערכתו ליוזמה המבורכת ואת מחויבותה של המועצה להנצחת הנופלים והנחלת מורשת הקרב “לא רק בשימור האנדרטאות, אלא גם באופן חי ופעיל, באמצעות מפגשים בשטח עם המפקדים והלוחמים”.

פורום מרכזי משקים – עדכון תקופתי

אחת לתקופה, פורום רכזי המשקים מקיים שיח פתוח עם הנהגת המועצה בנושאים שונים. המפגש האחרון היה מעמיק ומעניין במיוחד מאחר והוא עסק בתחום ממשקי העבודה בין החברה הכלכלית והיישובים בתחומי ההרחבות, התיירות ונושאים נוספים הנמצאים בימים אלה על שולחן המועצה.

המועצה רואה חשיבות גדולה בקיומו של פורום רכזי המשקים ושיתוף פעולה אתו בליווי מנהלי הקהילות. כל זה כחלק אינטגרלי מהתפיסה של הנהגה מקומית מעורבת.

לקראת פיתוח תיירותי בגולן

אחרי שלוש שנים בהן לא התכנסה ועדת הצת”פ (צוות תקציב פיתוח) שבמשרד התיירות, בשבוע שעבר, החלו הרשויות המקומיות השונות להביא בפני חברי הוועדה את הפרויקטים התיירותיים הנחוצים שבשטחן. מהראשונות שבהן הייתה המועצה האזורית גולן. צוות המועצה הציג לוועדה את הפרויקט של תחנות הריענון במוקדים כמו המצפה לשלום, אמפי גולן ועוד. נקודות אלו יאפשרו טיול נוח במרחבי הגולן, ביקור בעוגנים התיירותיים השונים בנוחות, קבלת מידע ועוד. העלות הכוללת של הפרויקט היא כ-25 מיליון ש”ח. אנו צופים כי הבקשה תאושר וכי לאחר אישור הוועדה, היציאה לביצוע תהיה כבר בשנה הקרובה.

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח: “כולנו, מהגולן ומחוצה לו, אוהבים את הגולן ואת הטבע שבו. זו הבחירה המועדפת לנופש משפחתי, זוגי ואישי. נדרשת הקמה של נקודות ריענון שיאפשרו למטייל לעצור ולהתרענן ולהמשיך בטיול בנחת, לקבל מידע מקצועי במקום ולתכנן את הטיול במרחב הגולני. אלה יסייעו לחווית טיול מיטבית. כך נמשוך יותר תיירות, נוכל ליזום יותר פרויקטים, תהיה יותר תנועה כלכלית באזור והשגשוג התיירותי יהיה מנוע צמיחה אזורי. פיתוח תשתיות תיירותיות ייסוב סביב שלושת עוגני התיירות בגולן: מורשת יהודית ונוצרית, טבע וספורט ותיירות חקלאית. אנו נפעל לקידום יזמות והקמת מקורות תעסוקה לפיתוח אטרקציות ומקומות לינה, במרחבי הגולן”.

שר התיירות, יואל רזבוזוב (יש עתיד): “למועצה האזורית גולן יש פוטנציאל תיירותי רב ורשות אזורית שיש בידה לעשות טוב לתושבים, לאזרחי ישראל כולם ולתיירים שייכנסו למדינה. לכן, כשהמשרד החל לבחון פרויקטים, מצאנו את המועצה האזורית גולן כמקום בו הכסף הציבורי יכול להניב הכנסות למשק הישראלי, להביא ליצירת מקומות עבודה רבים ולספק מקורות פרנסה לתושבי האזור כולם”.

בגולן אומרים לא לסמים ולאלימות!

במועצה מתנהלות שתי ועדות סטטוטוריות – הוועדה למיגור האלימות והוועדה למלחמה בסמים והאלכוהול. בראשות שתי הוועדות, עומד ראש המועצה, חיים רוקח. הוועדות מתכנסות אחת לרבעון, בוחנות מגמות ונתונים ומסיקות מסקנות בכל הנוגע למצב בגולן בתחומים הללו.

בישיבות האחרונות של שתי הוועדות, עלו נתונים מדאיגים המשקפים עלייה בשימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער ובוגרים בקהילות הגולן.

בעקבות כך, החליט ראש המועצה לכנס ועדה נוספת אד-הוק, שבה יהיו שותפים גורמים שונים ממחלקות המועצה ומתוך הקהילה, וזאת בכדי לייצר תכנית מקיפה וכוללת למיגור התופעות, או לכל הפחות למזער אותן בצורה ניכרת.

בוועדה החדשה חברים גורמים מיחידת המתבגרים של המועצה ואגף הילדים והנוער, עו”ס התמכרויות, מלווים חינוכיים וגורמים נוספים שנמצאים בקשר שוטף עם נוער הגולן והקהילות. הרחבת השותפים נעשתה מתוך הכרה כי רק שיתוף פעולה של כל זרועות המועצה יוכל להביא לתוצאה הרצויה של צמצום התופעות הללו שמסכנות את הנוער, הבוגרים ואת הקהילה בכלל.

האיש האמון על תכלול שיתופי הפעולה בין הגופים הוא מנהל היחידה לביטחון הקהילתי, זאב שנקר, המהווה נציג של הרשות לביטחון קהילתי, שנמצאת תחת המשרד לביטחון פנים.

כאמור, בתכנית שותפות רבות ממחלקות המועצה, כמו גם משרד החינוך ומשרד הרווחה, מה שיאפשר איגום תקציבים לטובת הוצאת התכנית שתגובש מן הכוח אל הפועל.

מטרות התכנית, כפי שהוגדרו בידי ראש המועצה, הן: איתור ואיסוף נתונים, ניתוח משמעויות וגיבוש דרכי פעולה מתאימות לתכנית אפקטיבית וכן מדדי הצלחה.

הוועדה החדשה מתכנסת באופן סדיר אחת לכמה שבועות, בהשתתפות כל הגורמים החברים, על מנת להבטיח שנושא חשוב זה לא ירד מסדר היום.

קח מקל, קח תרמיל ובוא אתי אל… עמק הבוסתנים

החברה הכלכלית גולן עמלה מזה זמן על פרויקטים ושדרוגים בתחומי התיירות. בימים אלה, מבוצעות עבודות שדרוג להסדרת מסלול עמק הבוסתנים. עמק הבוסתנים נמצא בשביל היורד ממצפה רונן (מצפה קוניטרה), למרגלות הר הגעש אביטל. העבודות כוללות הסדרת שביל רחב ונוח להליכה המתאימה לכל המשפחה. במקום מוצבים שלטים בולטים עם כיתובים בעברית ובאנגלית, עמודי תאורה, ספסלים, עצי פרי ומבוצע גינון. הפרויקט מבוצע בשיתוף פעולה של אגף התיירות ואגף התשתיות בחכ”ל, בסיוע הקרן לשטחים פתוחים. אין ספק שהמסלול החדש ימשוך אליו מטיילים רבים.

במקביל, מתבצעות עבודות גם בדרום הגולן, בתוואי “שביל הגולן”, באזור “מצפה אופיר”. תוואי השביל הקודם חצה את כביש 789, בצורה שסיכנה את המטיילים. תלמידי “רגבים בגולן” נרתמו לפרויקט בהתנדבות מלאה ובמוטיבציה גבוהה. החבר’ה גזמו צמחייה, ניקוי מעברים מבוץ והתקינו מעברים למטיילים בשטחי הצאן לאורך השביל ושילוט ברור. השביל סומן מחדש על ידי הוועדה לסימון שבילים בחברה להגנת הטבע וכעת הנו בטוח למטיילים.

מתחם Hubazelet ואסט מתרחב

בימים אלה, מגיע לסיומו שיפוץ מתחם משרדים חדש בהאבזלת ואסט. המתחם החדש מתווסף למשרדים שפועלים במקום כבר ארבע שנים. המתחם החדש כולל 16 משרדים בגדלים שונים ועשר עמדות Open Space. בנוסף למשרדים מעוצבים, המתחם מציע גם אווירה עסקית מפרה, הצטרפות לקהילה תוססת הפועלת במתחם, חדרי ישיבות המאובזרים ברמה גבוהה ולאונצ’ לפגישות על קפה משובח. כמו כן מוצעת חבילת שירות הכוללת אינטרנט מהיר, המאפשר ראש שקט והתמקדות בעבודה והכול במחיר מסובסד. במתחם מתקיימים מפגשים והרצאות מקצועיות בשיתוף קהילת ההייטק של הגולן.

להשכרת משרדים ותיאום סיור במתחם ניתן לפנות לאדה, מנהלת האבזלת ואסט, בטלפון 050-5551165.

בחזרה למעגל – השתלבות מחדש במעגל העבודה

מרכז תעסוקה גולן, בשיתוף ארגון “בעצמי”, המפעיל את פרויקט שבי”ל – שבים לעבודה, מציע סדנה ייחודית בת חמישה מפגשים לתושבים המעוניינים לשוב לעבודה אחרי תקופה ארוכה (לדוגמה: חופשת לידה שהתארכה לכמה שנים) וכן תושבים שלא עבדו מעולם מסיבות שונות וכעת מעוניינים להשתלב במעגל העבודה. הסדנה תתקיים במהלך חודש נובמבר הקרוב, במתכונת אינטימית של עד 12 משתתפים וללא עלות.
לפרטים, נוספים פנו למרכז תעסוקה גולן – 04-6851004 / 050-7887012.

“ישן מפני חדש תוציאו”

במהלך עבודות שיקום של תשתיות ביוב ביישובים, בידי חברת “קולחי גולן”, נדרשת לא פעם החלפה של מקטעים בצנרת הביוב, תוך הימנעות מחפירה בשטח, אם בגלל בעיות צפיפות, תשתיות מקבילות, או חוסר אפשרות להיכנס לשטח עם כלים כבדים.

שיטה חדשנית המשלבת טכנולוגיות מאפשרת כיום התערבות רק באזורים הבעייתיים באמצעות נקודות חדירה, במרחקים נוחים ובמיקום על פי בחירת המבצע. ההחלפה נעשית דרך בור עמוק שנחפר בתחילת מקטע הצנרת, כשאל הבור מוכנסת מכונה המבצעת בעצמה את ההחלפה. השיטה מתבססת על העברת “ראש חץ” העובר בקו הישן, מבקע אותו וכך מאפשר החדרת צינור בקוטר זהה, או גדול יותר. לאחר סיום המעבר בקו הישן, המכונה מחברת את הצינור החדש כשראש החץ שלה מושך בכוח את הצנרת החדשה בתוך זו הישנה.

בשיטה זו, ניתן להחליף צינורות בקטרים שבין 110 ל-450 מ”מ, דרך צנרת קיימת מאסבסט, בטון, קרמיקה, או PVC. בטכנולוגיה זו, נעשה כעת שימוש בפרויקט שיקום תשתיות הביוב במושב רמות, במסגרתו מוחלפים חלק מקווי הביוב ביישוב.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?