רצף חינוכי גולני תשפ”א

בחודש האחרון, התקיים תהליך משתף ומחבר, בהובלת מנהלי האשכולות במרכז הקהילתי גולן, במטרה להדק עד כמה שניתן את הרצף החינוכי גולני, גם בשנהל תשפא


הכמיהה ליצירת ופיתוח רצף חינוכי בגולן הייתה משאת נפשה של המנהיגות החינוכית והציבורית בגולן, כבר מעל לעשור. בימים אלו של פתיחת עוד שנת חינוך בגולן, כולנו שמחים על קפיצת מדרגה ביכולות המערכת הארגונית ובמענים במעגלי השטח החינוכיים בגולן. בעיקר גאים אנחנו בדרך המשותפת שמובילה את כולנו ליצירה משותפת, תוך עיצוב והעצמת דור העתיד שלנו בגולן.

בחודש האחרון, התקיים תהליך משתף ומחבר, בהובלת מנהלי האשכולות במרכז הקהילתי גולן. התהליך כלל שיחות, מעגלי חשיבה, מיפויים, משובים והעברת צרכים ופערים ממסגרות החינוך השונות בגולן, לרבות בתי ספר, מערכות חינוך יישוביות ותכניות פנאי וחוגים באשכולות המרכז הקהילתי, אגף החינוך ועוד.

מנהלי האשכולות נבחרו להוביל את התהליך המשתף ונתבקשו, בלוח זמנים מטורף, להעביר נתונים ותמונת מצב מדויקת ככל הניתן, אל מול המשימה של כולנו: פתיחת שנת החינוך בזמן, עם מענה איכותי (לא בייביסיטר) ועם איגום משאבים של שלוש הבמות החינוכיות המובהקות שלנו בגולן: בתי הספר, מערכות החינוך החברתיותקהילתיות ותכניות הפנאי והחוגים.

כל בית ספר, בליווי אגף החינוך והפיקוח של משרד החינוך, בנה מערכת מסודרת על פי הגדרות משרד החינוך לפעילות הביתספרית לשנת תשפא.

יצא קול קורא למערכות החינוך החברתיותקהילתיות ביישובי הגולן, להפעלת רצף חינוכי, משעת חזרת הילד (א‘-ו‘) מבית הספר ועד השעה 16:00 בימי החול ובנוסף, מתן מענה לכיתות ה‘-חגם בימים שהם אינם נוסעים לבית הספר

בהמשך לכך, יצא קול קורא למערכות החינוך החברתיותקהילתיות ביישובי הגולן, להפעלת רצף חינוכי, משעת חזרת הילד (א‘-ו‘) מבית הספר ועד השעה 16:00 בימי החול ובנוסף, מתן מענה לכיתות ה‘-חגם בימים שהם אינם נוסעים לבית הספר. קול קורא זה יאפשר ליישובים הרחבה של הפעילות השגרתית, דרך השתתפות גדולה יותר בשכר המדריכים, על מנת לתת מענה חינוכי, ראוי וערכי, בהמשך לפעילות מערכת החינוך הביתספרית, או לייצר מודל יישובי פרטני. כלומר, יישוב יקבל תקציב פתוח וגמיש (על פי מפתח מספרי ילדים), בנוסף לפורמט המדליקים/ תלמוד תורה הקיימים להגשת תכנית פעילות שנתית, על פי קריטריונים מובחנים.

מהלך זה מאפשר למנהיגות היישובית שקיפות, בחירה, חופש פעולה ומסגרתהגדרות, תקציב וזמן. בימים אלו, הצוות של מחלקת הילדים והנוער, במרכז הקהילתי, עומלים על קבלת התכניות ואישורן. זו גאווה גדולה לראות חלק גדול מיישובי הגולן שלא חיכו לקול הקורא ועל בסיס של משאבים יישוביים פנימיים וקיימים, ייצרו מענה איכותי ומקצועי ליצירת הרצף החינוכי.

כל זאת, בנוסף לפעילות החברתיתקהילתית ביישובי הגולן, דרך פעילות מדריכי הנוער והילדים ותנועות וארגוני הנוער, שגם כן פותחים שנה ומשולבים בתוך הרצף החינוכי הגולני.

קרן תמיכה חינוכית

בשבוע האחרון של אוגוסט, המרכז הקהילתי גולן פרסם את חוברת של תכניות הפנאי והחוגים לשנה זו, העומדת בהגדרותהתו סגולומאושרת לפעילות חינוכית חברתית על פי משרדי הבריאות והחינוך. חשוב לציין שצוותי המרכז הקהילתי, בשיתוף מנהלי מערכות החינוך והקהילה ביישובים, עמלים על הכנסת כמה שיותר תכניות פנאי וחוגים לכלל הגילאים ביישובי הגולן. כולנו מבינים, שלפחות בשנה זו, נכון לעבוד ולהפעיל בקפסולות מצומצמות יותר, מה עוד שעלות החוג ביישוב נמוכה בהרבה.

בימים אלו, אנו מודעים ומכירים מקרוב את הסוגיה הכלכלית הפוגשת אותנואת כולנו בכל המעגלים. המועצה האזורית גולן והמרכז הקהילתי גולן, בהחלטה מושכלת, תוך הגדרת סדרי עדיפויות, מפנה משאבים פיננסיים רבים, הן לתכניות השלמת הרצף החינוכי והן לתמיכה פרטנית, דרך קרנות.

קרן תמיכה חינוכית הנה קרן שהמרכז הקהילתי מפעיל זה שנים, לסבסוד פעילות חינוכית לילדי ונוער הגולן (א‘-יב). הגשת הבקשה היא ממש פשוטה והשנה, בפרט, גדלה הקרן בעוד משאבים, לאור הבנת המציאות הכלכלית והצורך של המשפחות.

המרכז הקהילתי חרט על דגלו: “לא יהיה ילד שלא ישתתף בפעילות חינוכית בגלל קושי כלכלי של משפחתו“. אנו מזמינים אתכם ההורים להשתמש במשאב זה. טופס הגשה לקרן תמיכה חינוכית קיים באשכולות המרכז הקהילתי ואצל מנהלי ומנהלות מערכות החינוך ביישובים.

לכל הילדים והילדות, ההורים, המורים והמורות, הגננים והגננות, הסייעים והסייעות, המדריכים והמדריכות, צוותי החינוך השונים, סוכני החיברות, המבוגרים המשמעותיים של ילדינו, שעמלים בעיצוב דור העתיד של החברה הישראליתשנת חינוך פורייה ומוצלחת.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?