רעשים בפנים ובחוץ

קולות המלחמה מסוריה מתערבבים עם ההמולה העולה ממערכת הבחירות לרשויות. כמה מחשבות על מנהיגוּת ודבר אחד בטוח: זה לא זמן טוב כרגע לרעשים


20 שנה שאנחנו גרים בגולן, אוהבים את חבל הארץ שלנו, את האנשים את האוויר, האווירה, את הטבע מסביב ואת השקט והשלווה. לאחרונה, קולות המלחמה בסוריה קצת מפרים את השקט שאנחנו מורגלים אליו. נכון שאנחנו גרים ממש בסמוך לשטח אימונים, וכלי רכב צבאיים וחיילים ובומים הם חלק מהתפאורה הרגילה שלנו, אבל אנחנו חיים את השגרה שלנו ולא מייחסים להם תחושות של דאגה, או חשש. אבל כשמתחילות להישמע אזעקות מדי פעם והתקשורת מתעסקת בזה, ובשבתות קולות הרעם והנפילות משתוללים, משהו קצת מערער את השקט הזה והשלווה שאנחנו רגילים להם.

זה מתערבב לי גם עם התקופה של בחירות לרשויות והרעשים הם בפנים ובחוץ. מישהו שאל אותי השבוע אם אני מבינה מה עובר להם בראש, לאנשים האלה, שכל כך משתוקקים להיבחר לראש הרשות. הם משקעים כספים וזמן בקמפיין הבחירות שלהם, הם עוזבים עבודות בטוחות, מתרוצצים לשכנע אנשים שיתמכו בדרך שלהם, מוכנים לספוג הכפשות, רכילויות ושנאת חינם ובכל זאת, הם שם. מתמודדים על תפקיד נכסף.

בכל הארץ, אני שומעת על מועמדים ראויים שמתמודדים, שמוכנים לעשות הכול כדי להיבחר. אימא שלי בטח היית אומרת שזה כבוד להיות ראש העיר. פעם, כשהייתי מנהלת קהילה של היישוב שלי, שהיה אז עם שבעים וכמה משפחות, היא הייתה משוויצה לשכנות שהבת הקטנה שלה היא כמו ראש העיר של המושב שלה. גם היום, אחרי שנים, היא מזכירה לה שאהבה את העבודה הזאת, אבל אין לה שמץ של מושג, כמה קשה היא עבודתם של העוסקים בצרכי הציבור. תמיד יש מה להגיד עליהם, הם עובדים שעות רבות ויש להם אחריות גדולה.

תראו את ראש הממשלה שלנו. מה שהוא ואשתו עוברים, זה מטורף. כמה כוחות צריך בשביל לקום כל בוקר לחקירה חדשה, לעוד סיפור על אי סדרים ושוחד והשמצות על רעייתו ובתוך כל זה, הוא עוד צריך להנהיג מדינה במצב ביטחוני וכלכלי מורכב.

אז נראה לי, שזה לא הכבוד שמשחק את התפקיד בתפקיד שכזה, אלא משהו פנימי ואמתי באנשים שרוצים לעשות, להשפיע, להוביל, לקדם, לפתח. אנשים שמוכנים לצאת למירוץ הקשה הזה ולקבל את תפקיד המנהיג של הקהילה. כמה כוח ועוצמה יש בתפקיד הזה של ראש המועצה, העירייה, הממשלה.

כל קהילה חייבת מנהיג שיוביל ויתווה את הדרך. כל חברה, או קבוצה, צריכה ראש מנהל, שיהיה החץ. מקום שאין לו הנהגה טובה, לא יצליח להתקדם, כי לכל אחד בקבוצה יש דעה ואמירה ודרך וכשכל אחד רוצה למשוך לכיוון שלו, לא מגיעים לשום מקום

כל אחד – הכי טוב

כל קהילה חייבת מנהיג שיוביל ויתווה את הדרך. כל חברה, או קבוצה, צריכה ראש מנהל, שיהיה החץ. מקום שאין לו הנהגה טובה, לא יצליח להתקדם, כי לכל אחד בקבוצה יש דעה ואמירה ודרך וכשכל אחד רוצה למשוך לכיוון שלו, לא מגיעים לשום מקום. כשיש לקבוצה מנהיג עם חזון ואמירה, עם דרך והרבה ברק בעיניים ואמונה, הוא מסוגל להוביל את ההולכים אחריו למקום בטוח וטוב ונכון. לא פשוט לבחור מנהיג. יש כמה כללים שרובנו מסכימים עליהם. כולנו רוצים מנהיג שיהיה קודם בן אדם של ערכים ואהבת האדם. כולנו רוצים אותו איש ישר עם עשייה מאחוריו. כולנו רוצים שיוביל אותנו למקום טוב, אבל לכל אחד מאתנו יש נקודות שיותר משמעותיות, לפעמים, מתוך כאב והתנסות לא טובה ולפעמים, מתוך חלום וחזון. לפעמים, אנחנו רק מחפשים את המנהיג שידע להקשיב לנו ויפתח את הלב, אבל בסוף לא משנה ימין או שמאל, דתי, חילוני, נמוך, גבוה, כולנו רוצים שהמנהיג שלנו ידע להנהיג אותנו ולהיות סיפור הצלחה בכל התחומים.

המנהיגים לעתיד, אלו שיוצאים עכשיו למסע הבחירות שלהם, לכולם יש רצון אמתי לעשות, להשפיע, לשנות, לשפר, להפריח ולשמר וכל אחד מהם מאמין שהוא הכי טוב ונכון.

אנחנו, קהל הבוחרים, נצטרך להשתכנע ולבחור את מי שיעשה עבורנו את הטוב ביותר. אני רוצה להסתכל מהצד ולא להרגיש את המלחמה באוויר ולא לשמע את הרעמים והקולות. אני רוצה אותם משכנעים, חדורי מטרה, אנשי חזון ומעש, כי אני יודעת שחברה לא יכולה להתקדם ללא מנהיג.

בעיניי, מסע הבחירות הוא החלק הפחות נחמד, הזמן שכל אחד מנסה להילחם על מקומו. הדרך להגיע למנהיגות היא דרך לא קלה, שמי שיש לו את החיידק הזה, של העשייה הציבורית, מוכן להקריב מעצמו ולעבור אותה, כדי שבסוף, בבחירה הסופית, הוא ייבחר ויצליח להפיק עשייה משמעותית למען הקהילה שלו.

בעיניי, זו זכות גדולה להיות מנהיג. זכות שיש בה עשייה גם כפוית טובה לפעמים, אבל בסוף, היא משמעותית כל כך וחשובה לאיכות החיים שלנו. קולות המלחמה בסוריה, המלחמה שלהם בינם לבין עצמם, שלא קשורה אלינו בכלל, יוצרת אצלי קצת מתח וחששות. מקווה שהשקט בסוריה יגיע מהר ולא יישמעו יותר אזעקות מלחיצות וקולות נפץ ומנהיגי המדינה ידעו לפעול נכון, כי זה לא זמן טוב כרגע לרעשים. זה אף פעם לא זמן טוב, אבל עכשיו במיוחד – הילדים בחופש וזה הזמן ליהנות ולראות את הגולן פקוק עם הרבה מטיילים ואטרקציות פורחות. אז מאחלת הצלחה גדולה למתמודדים בבחירות, למנהיגי העתיד ולכולנו שקט ושלווה והרבה שמחה וטוב.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?