מרוץ אולטרה קצרין המסורתי התקיים ביום שישי שעבר וזכה להצלחה

ביום שישי שעבר נערך מרוץ אולטרה קצרין המסורתי בהשתתפות קרוב ל-1,000 רצים, מחציתם תלמידי בתי הספר ביישוב. למרוץ, במרחקים שונים מ-7 ק”מ ועד 82 ק”מ, הגיעו רצים מכל הארץ, שבאו לחוות את יפי הגולן והאוויר הצח, וליהנות מאירוח מרהיב


 

מרוץ אולטרה קצרין המסורתי התקיים ביום שישי שעבר וזכה להצלחה רבה ולמאות משתתפים שהגיעו מרחבי הארץ. מדובר במרוץ למרחקים שונים מ-7 ק”מ ועד למקצה דגל הנמשך 82 ק”מ ובתכנון, הכוונה היא להפוך את המרוץ לבינלאומי המציג את קצרין והגולן בפני העולם והארץ. המרוץ הוא שנתי ונערך במועד המדגיש את יופי הגולן בחודש אפריל, חודש הפריחות האביביות.

המרוץ הוקם מתוך אהבה לקצרין והגולן ובמטרה להמשיך בפיתוח וקידום הגולן ביופיו. אולטרה קצרין שואף להביא רצים רבים מרחבי הארץ והעולם לחוות את יופי הגולן, ליהנות מאירוח מרהיב, מזג אוויר משגע, אוויר צח ורוגע שמימי. מארגני אולטרה קצרין שואפים למצוינות ומקצוענות, עם התוצרת הטובה ביותר ותמיד נמצאים בשיפור מתמיד.

דימי אפרצב, ראש המועצה אמר לאחר המרוץ: “באולטרה קצרין לקחו חלק קרוב ל-1,000 משתתפים, מחציתם תלמידי בתי הספר ביישוב. הצימרים היו בתפוסה מלאה, ואזורי המסחר היו בפעילות רבה ומשמעותית לתקופה זו של השנה. האירוע היה מוצלח, מרהיב והשאיר טעם של עוד. אחת הסיבות להצלחה נעוצות בשותפות הקהילתית .

בעלי העסקים המקומיים התאגדו לטובת מחירון ארוחות לכל המשתתפים: השניצליה, בלו ברי, השף, בורגרים, פיצה רשב”י, פיצה מרגריטה, המזללה וחומוסילה.

כמו כן, די.ג’יי, פרנסואה, שהנעים את זמנם של רצי המרוץ בתחנות ההזנקה והרענון ומסעדת פרנצ’וק שהייתה אמונה על ארוחת הפסטה המזינה לפני ההזנקה.

פיתוח התיירות ביישוב מהווה כלי משמעותי לפריצת דרך קדימה ואירועים מסוג זה משמעותיים לקידום התיירות בקצרין. השנה נמשיך לקיים אירועים שהתחלנו בשנה שעברה, נשחזר אירועים מצוינים ויחודיים שהיו בקצרין בעבר ונקדם חדשים. קצרין תחזור למרכז העשייה הגולנית בתרבות ופנאי ותשפיע על אזור הגליל המזרחי בתחומים אלה. היעד המרכזי בתחום הכלכלי בשנים הקרובות הוא תיירות מכל הסוגים: ספורט, מורשת, קיימות ועוד.”

גילי פורת, מנהל מתנ”ס קצרין חש סיפוק רב מהצלחת האירוע: “השנה המתנ”ס היה אחראי על ההוצאה לפועל של האירוע – אולטרה קצרין. לאירוע היו שני מסלולים – המסלול התחרותי והמסלול העממי והפעם המתנ”ס לקח אחריות על ליווי של המסלול התחרותי משלב התכנון ועד שלב הביצוע, רישוי, משטרת התנועה, ביטחון ובטיחות, אחריות על תקציב האירוע, שיווק, רכש ואדמיניסטרציה. רכז הספורט, חיים אלטיט יחד עם חיים לחיאני, עבדו באופן נמרץ ובלעדי על האירוע. גם המסלול העממי כולו היה באחריות המתנ”ס – כולל הרישום, המסלול, ביטחון ובטיחות, קשר עם הצבא לרבות משתתפים מהצבא. צוות המתנ”ס כולו פעל להקמת האירוע והיה אחראי על קבלת הפנים וחלוקת הערכות למשתתפים.”

מהי התרומה של אירוע כזה לתרבות הפנאי והספורט בגולן?

תרומתו של אירוע מסוג כזה היא קודם כל במיצובו של היישוב כלב ובירת הגולן וחשיבותו של מיצוב כזה היא לאין שיעור. החל מהפן הכלכלי (מסחר ותיירות) דרך משיכה לפוטנציאל איכותי של צעירים ועד להפנמה כי הגולן אינו בר חלוף. לתושבי היישוב האירוע מסב גאווה רבה, עניין, מקור משיכה לפעילות ספורטיבית כמו מספר יוזמות חדשות של קבוצות רכיבת אופניים וקבוצת רצים שיביאו הרבה צבע.

האם צפויים אירועים דומים במהלך השנה או שהמתכונת החד-שנתית תישמר?

אנו מקווים כי האירוע יהפך למסורת ואף יגדל ויהיה אירוע ספורט בינלאומי יחיד מסוגו באזור כולו ובארץ בכלל אך במתכונתו הזאת הוא יהיה אירוע שנתי בלבד. אירוע זה יתווסף לאירועי הקיץ ולפסטיבלים בכל המועד סוכות ופסח וביחד הופכים את קצרין, בירת הגולן,  ללב הגולן וליישוב המספק אירועי תרבות וספורט בקנה מידה אזורי וארצי. קודם כל לטובת ולרווחת התושבים אך גם יישוב המארח עשרות אלפים של מטיילים במשך השנה שבאים באופן מכוון לקצרין.”

מי שסייע למתנ”ס קצרין בהפקת האירוע, הוא עופרי מילר, מפיק אירועים מטעם חברת sportweb , ונשוי לבת הגולן (בתו של צלצר) שמספר על חלקו באירוע: “המועצה המקומית קצרין יזמה, זו השנה השנייה ברציפות את מרוץ האולטרה קצרין ומתנ”ס קצרין היה אמון על הביצוע. מכללת אוהלו שיתפו את הסטודנטים שלהם בכל תחנות הריענון בשטח כשותפים מלאים. בנוסף, חשוב לציין את הספונסרים – מכבי ישראל, סילון ספורט, מי עדן, מכללת אוהלו, בראשית ,חברת ניו באלאנס ואפק – אנרגיות מתחדשות.

זאת השנה השנייה שהאירוע מתקיים במסגרת הנוכחית ובין היתר, חברת ספורטווב  פועלת לטובת הפקת מגוון אירועי ספורט – החל ממרוצי כביש בכל הארץ ומרוצי שטח כמו מרוץ השליחים תנ”ך תש”ח, מרוץ בשביל הבנים, Trail Run, ומרוץ היקבים.”

מה היתרונות והחסרונות בהפקת אירוע כזה בגולן?

“היתרון הגדול והכי מרשים בגולן זה כמובן הנופים, השטח המרהיב ומזג האויר הנוח גם כאשר חם במקומות אחרים. תוואי השטח בגולן הוא מאוד ייחודי וכל הזמן משתנה ולכן לרוב הוא קשה לריצה או רכיבה כי זה מצריך הרבה אנרגיות מצד המשתתפים. כמובן שגם הקהילה היא יתרון ענקי, הקהילה של מתנ”ס קצרין, מכללת אוהלו ורצי רמת הגולן.”

האם עמדתם בציפיות והיעדים שהצבתם לעצמכם בזמן הכנת האירוע?

ציפינו לכ-400 משתתפים, בפועל היו 430 משתתפים רשומים בתשלום ובנוסף לכך עוד כ-350 משתתפים במקצה עממי ל-7 ק”מ. היעדים הושגו ומעבר לכך. אנחנו כבר מתחילים לתכנן את שנה הבאה וצופים עלייה משמעותית הן מבחינת המשתתפים התחרותית, הן העממיים והן ברכיבת אופני שטח שכאן הדגש להפוך את האירוע למוביל בתחומו בארץ ובעולם. כמו כן נבנה שיתופי הפעולה עם יוזמות מקומיות, עסקים, קהילות ועוד.”

תודה מיוחדת לאלכסנדר אברבוך, אתלט ישראלי,אלוף אולימפי, בעל מדליית ארד מאליפות העולם, פעמיים ברציפות אלוף אירופה ואלוף אירופה באולם בקפיצה במוט, שהצטרף לאולטרה קצרין, מסלול עממי, למפגש מרגש ומלא משמעות עם תלמידי בתי הספר.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?