צחוק יפה לבריאות

הוא מקדם יחסי אנוש, מועיל לשיפור אווירה חברתית, יכול לנטרל מתחים, מעורר למחשבות חיוביות. הומור וצחוק טובים לבריאות? ועוד איך! בפרט בגיל השלישי


אדם קם בבוקר. הדבר הראשון שעליו לעשות הוא להתבונן במראה ולחייך לעצמו. נסו ובדקו כיצד החיוך משפיע עליכם בהתנהלות הראשונית של היום. הצעתה של מדריכת יוגהצחוק.

ההומור והצחוק הם שפה בין-לאומית. הומור, כמו שירה, יש לו את היכולת לבוא מתוך השכבה העמוקה ביותר של הנפש, בדרך בלתי כואבת. הומור הוא כמו אהבה, הוא אינו אקט של יחיד, צריך להתחלק בו. הוא מאפשר לגעת בנושאים שהם טאבו חברתי.

יום בלי צחוק הוא יום מבוזבז“, (צארלי צפלין); “אין קומי אלא בדברים אנושיים”, (אנרי ברגסון); “הצחוק הוא אלחוש של הרגש”, (אנרי ברגסון).

ההומור והצחוק משפיעים על תחומים רבים בחיינו. נזכיר כאן את ההיבטים החיוביים שבהם יש להומור השפעות חיוביות על החיים החברתיים. הוא מקדם יחסי אנוש, מועיל לשיפור אווירה חברתית. ההומור יכול לנטרל מתחים בין אנשים. מעורר למחשבות חיוביות. ההומור יכול לשנות דפוסי חשיבה בדרך עקיפה. ההומור משמש ככלי חינוכי.

להומור השפעה רבה על בריאותו של האדם. על דרך ההומור: “לפי מה שאני רואה, אתה סובל משפעת. אני רושם לך צפייה בפרק אחד שלתרגיע‘, פרק אחד שלקימי שמידטושני פרקים שלמשפחה מודרנית‘. אני מאמין שתוך יומייםשלושה תרגיש טוב הרבה יותר. אם המצב לא משתפר, או מחמיר, יש להעלות את המינון. רק להיזהר מתופעות הלוואי, כן?”, (מרשם רפואי מטאפורי המגדיר את השפעת ההומור על בריאותו של האדם).

בשנים האחרונות, מתפרסמים מחקרים רבים העוסקים בהשפעתו של ההומור והצחוק על בריאותו של האדם. דר ווילאם פריי, פסיכיאטר העוסק בחקר הצחוק, מצא שבזמן פעולת הצחוק, עוברים על הגוף שינויים פיזיולוגיים רבים. הוא משפיע על המערכת החיסונית, על המערכת ההורמונלית, על מערכת השרירים והשלד, על הנשימה ועל מערכת העצבים המרכזית.

הצחוק מפחית כאבים. בזמן שאנו צוחקים, משתחררים במוח אנדרופינים שבכוחם לשכך כאבים. צחוק הוא כלי להתמודדות עם מצבי דיכאון. צחוק תורם לזרימת הדם, תורם לשיפור הזיכרון ויש אומרים שהוא שורף קלוריות ועושה כושר.

לעורר את הצחוק

שימו לב, לרשימה הארוכה של תפקודי הגוף והנפש עליהם משפיעים ההומור והצחוק.

לא בכדי אומרים שצחוק יפה לבריאות“. מכאן, שצחוק הוא דבר רציני.

כל הדברים שנאמרו עד כה, נכונים לכל גיל והם נכונים במיוחד לגיל השלישי.

אתה לא מפסיק לצחוק, בגלל שאתה מתבגר. אתה מזדקן, משום שאתה מפסיק לצחוק“, (מישל פריטצרד, שחקנית ורקדנית).

הגיל השלישי הוא הגיל שבו מתעוררות בעיות בריאותיות. לא פעם, אנשים שחיים בבדידות סובלים ממצב רוח ירוד. לצד השמחות, יש בשלב הזה של החיים סיבות לעצב, כמו בעקבות פרידות מאנשים יקרים. לכן, בשלב זה של החיים, יש לעורר את הצורך לצחוק, כדי לשפר את הבריאות הפיסית ובעיקרהנפשית.

בשעה שצוחקים, העצב מוסת הצדה והשמחה מחליפה אותו. המוח לא מבחין בין צחוק מלאכותי לצחוק אמתי. התגובות הפיסיולוגיות החיוביות מתרחשות בשני המצבים. אם אנחנו לא מצליחים לצחוק, גם לחיוך יש השפעה חיובית על המוח

איך מעוררים את הצחוק? היום, מוכרות סדנאות יוגהצחוק ככלי לעורר את הצחוק והשמחה. ביוגהצחוק צוחקים, מתחילים מצחוק מלאכותי לצחוק אמתי. הצחוק מידבק ומתוך שלא לשמהבא לשמה. העיקרון הוא שאדם לא יכול להיות עצוב ושמח בוזמנית. בשעה שצוחקים, העצב מוסת הצדה והשמחה מחליפה אותו. המוח לא מבחין בין צחוק מלאכותי לצחוק אמתי. התגובות הפיסיולוגיות החיוביות מתרחשות בשני המצבים. אם אנחנו לא מצליחים לצחוק, גם לחיוך יש השפעה חיובית על המוח.

ביוגהצחוק מקבלים כלים כיצד לעורר את הצחוק במשך היום. לחייך אל עצמי במראה. לחשוב על דברים מצחיקים ולצחוק. אם אנחנו לבד, לא להתבייש לצחוק. לחפש תמיד הזדמנויות לצחוק.

תרופה חינם ששווה המון

בעולם, יש קבוצות צחוק הנפגשות במטרה לצחוק. אנשים מצטרפים לקבוצות אלו כדי לשמור על בריאות הגוף והנפש. אפשר למצוא את הקבוצות הללו בגנים ציבוריים, במרחבים פתוחים. למתבונן מהצד, זאת נראית תופעה מוזרה, אך מי שמשתתף במפגשים,  ממשיך את יומו עם אנרגיות חיוביות. קבוצות כאלה אפשר להקים ביישובים, לעודד את המבוגרים להגיע אליהן והרי לנו תרופה זמינה ופשוטה, ללא עלות. צריך אדם אחד שירים את הכפפה.

בבתי החולים, כבר כמה שנים טובות, מסתובבים ליצנים רפואיים. הליצנים משעשעים חולים, מילדים ועד זקנים. לליצנים יש יכולת להגיע כמעט אל כל חולה, להצחיק אותו, להסיח את דעתו מהכאבים ולשפר את מצב רוחו. רופאים טוענים שאף משפרים את מצב בריאותם.

צפו בקומדיות מצחיקות, צמצמו את ההאזנה לחדשות למינימום. חייכו אל עצמכם במראה. חייכו אל הסובבים אתכם. שמרו על אופטימיות. אם אתם יודעים לספר בדיחות, ספרו אותן בכל הזדמנות חברתית. חפשו את ההומור והצחוק בכל מקום אפשרי

צפו בקומדיות מצחיקות, צמצמו את ההאזנה לחדשות למינימום. חייכו אל עצמכם במראה. חייכו אל הסובבים אתכם. שמרו על אופטימיות. אם אתם יודעים לספר בדיחות, ספרו אותן בכל הזדמנות חברתית. חפשו את ההומור והצחוק בכל מקום אפשרי, זוהי תרופה זמינה, ששווה הרבה.

ניתן להאזין לנו במגוון נושאים הקשורים לגיל השלישי, יש בהם עניין לכולם, ברדיוארץ הגולן

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?