קשוב ודרוך – סרן גיא ברונשטיין

בעידן הטכנולוגי, הדבר המתבקש הוא התפרסות כלים טכנולוגיים בכל תחום אפשרי. סרן גיא ברונשטיין, קצין הקשר של חטיבת הגולן, מסביר כיצד חדר הנושא גם אל הצבא, ומדוע למערכות השו”ב (שליטה ובקרה) תפקיד קריטי כל-כך במערכה


 

סרן גיא ברונשטיין, קצין הקשר של חטיבת הגולן ויד ימינו של המח”ט בענייני התקשוב, מתמרן בין תחום אחד לאחר תחת תפקידו הצבאי. “תפקידי בחטיבה מקשר בין הדור הקודם לדור הבא המתקדם טכנולוגית. כשיחידות צה”ל נלחמו להקים את המדינה לפני יותר מ-60 שנה, הן השתמשו לשם תקשורת ביוני דואר. אך בזמן שעבר, אמצעי התקשורת השתדרגו וכיום אמצעי התקשורת מושתתים על מערכות טכנולוגיות שעולות על כל דמיון. מי שאחראי לכך הם אנשי חיל התקשוב.

“אני, כקצין קשר חטיבתי, מייעץ למח”ט בכל הנוגע לתחום התקשוב, יושב בישיבות מטה איתו ומקבל איתו החלטות שמקדמות את התקשוב בחטיבה. נוסף על כך אני גם פועל כמ”פ פלוגת חיל קשר. תחום האחריות של הפלוגה הוא על הקשר, האלקטרוניקה, התקשורת והמחשוב”. אך לא די בכך. עליו להיות גם סוג של אב לחייליו: “צריך לבנות את החיילים כך שיהיו בסופו של דבר עצמאיים”. על האנשים שמרכיבים את הפלוגה מספר סרן גיא “רוב המחלקות מורכבות מנגדים, בגלל הצורך באנשים שהם ‘מוקדי ידע’, בעלי ניסיון בגזרה. ישנן גם קצינות מבצעים של תקשוב שמנהלות מהמטה את הפעלת מערכות הקשר אל מול החטיבה, האוגדה ואפילו הפיקוד כולו”.

גיא בן ה-27 עבר הרבה בחטיבת הגולן, ובין היתר לקח חלק במבצעים “עמוד ענן” ו”צוק איתן”. “ב-2011 גדוד הקשר הפיקודי שהייתי בו סיפק לדרג הלוחם בשטח את מכשירי הקשר. עשינו את העבודה הזאת תחת אש האויב, הייתי צריך לעבור בין כל הנקודות הללו וזו סיטואציה לא פשוטה. ב’צוק איתן’, היחידות הסדירות שלנו ירדו לדרום ואנחנו גייסנו אלינו את כוחות המילואים. הייתי אחראי על מחלקות הקשר שלהם. בינתיים היינו בקשר עם קציני הקשר הגדודיים, אותם הכנו ללחימה לקראת הירידה לעזה”.

על צורת העבודה שלהם הוא מסביר: “האויב תמיד מאזין לנו, ולכן עלינו להצפין את רשתות הרדיו בגזרה. כמות המצפינים היא עצומה וגודלם קטן מאד. אנחנו מבצעים בדיקת מערכות בכל יום ומוודאים שהכל תקין. יכולת נוספת שיש לנו, היא מערכת השו”ב – שליטה ובקרה. בשורה התחתונה, אפשר לומר שאנחנו צבא יבשה דיגיטלי”.

עם כל העבודה הקשה, שלעיתים נעשית תחת אש חיה, הוא מודה כי: “אין על הנוף של רמת הגולן ועל האוויר והעוצמה. זה אמנם לא פשוט להגיע מרחוק ולסגור הרבה, אבל התפקיד שווה את ההקרבות האלה. אם אחד הנשקים של מישהו לא יעבוד, יהיה אפשר לחפות עליו. אבל אם אמצעי השו”ב לא יעבוד, המפקד לא יוכל לקבל תמונת מצב, וזה קריטי”.

לכל אחד שמתלבט לאן להתגייס, סרן גיא יספק את התשובה שלו: “היחידה שלנו מורכבת מאנשים איכותיים, עם ראש על הכתפיים. התפקידים מעניינים מאוד ובעלי השפעה עצומה. ההשתלבות שלנו בשטח מהווה אתגר לא פשוט, אך מספק. אבל אתם יודעים, אני לא ממש אובייקטיבי”, הוא צוחק.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?