קק”ל באגמון החולה

מרכז המבקרים החדש של קק”ל באגמון החולה נחנך השבוע, בהשקעה של כ-130 מיליון ש”ח. מרכז המבקרים כולל את קיר הציפורים הגדול ביותר במזרח התיכון


לאחר עשור של תכנון והקמה, ובהשקעה של כ-130 מיליון ש”ח, חנכה השבוע הקרן הקיימת לישראל את מרכז המבקרים החדש ע”ש סטיבן ג’יי הארפר, באגמון החולה. בטקס החגיגי, נכחו יו”ר קק”ל, דניאל עטר וראש ממשלת קנדה לשעבר, סטיבן ג’יי הארפר, שנרתם לקידום הפרויקט ותרם לו באופן אישי עוד בזמן כהונתו כראש ממשלת קנדה ועל שמו נקרא המרכז. יחד גזרו השניים את הסרט שפותח רשמית את מרכז המבקרים החדש של קק”ל באגמון החולה, שנחשב לאתר הצפרות הגדול ביותר בישראל ואחד הגדולים בעולם.

אגמון החולה נחשב בין אתרי התיירות הגדולים בישראל ומשמש כעוגן כלכלי ותיירותי לאזור הצפון כולו. האתר מושך אליו כ-420 אלף מבקרים בשנה, מישראל ומהעולם. פתיחת מרכז המבקרים החדש מהווה בשורה משמעותית עבור מדינת ישראל, בכלל ותושבי אזור הצפון, בפרט. כמות המבקרים באתר צפויה לגדול משמעותית ולהשפיע לטובה, במגוון מישורים, על האזור כולו.

אגמון החולה נחשב בין אתרי התיירות הגדולים בישראל ומשמש כעוגן כלכלי ותיירותי לאזור הצפון כולו. האתר מושך אליו כ-420 אלף מבקרים בשנה, מישראל ומהעולם. פתיחת מרכז המבקרים החדש מהווה בשורה משמעותית עבור מדינת ישראל, בכלל ותושבי אזור הצפון, בפרט

מרכז המבקרים החדש מציע למבקריו שלל אטרקציות טכנולוגיות מתקדמות, שמאפשרות למבקר לחוות את אגמון החולה ועולם הצפרות בצורה מעניינת, ייחודית ומלמדת. בין האטרקציות במרכז: תחנת VR, שכוללת מיטות וכורסאות מונגשות עם משקפי מציאות מדומה, בעזרתם ירגישו המבקרים איך זה להיות חלק מלהקת עגורים ולנדוד לאורך השבר הסורי-אפריקני; גלובוס לדים, המציג את נתיבי הנדידה העולמיים; קיר הציפורים הגדול ביותר במזרח התיכון, הקיר כולל אינפורמציה אודות ציפורים וחידון; “מיני אגמון” – מיצג אשר ממחיש את השינויים שעבר אגמון החולה משחר ההיסטוריה, דרך ייבוש החולה, אדמות הכבול וכו’, בצורה טופוגרפית, משולב עם טכנולוגיה מתקדמת ומוחשית; פינת קק”ל, בה תוצג ההיסטוריה של קק”ל על מסכי לד חדשניים ואולם הכנסים, בו תוצג תערוכת צילומי טבע. בנוסף, נבנה במרכז המבקרים אודיטוריום מפואר הכולל כ-200 מקומות ישיבה וישמש כבית קולנוע עבור תושבי הצפון, שעד כה היו צריכים לנסוע מעל לשעה בכדי לצפות בסרט בקולנוע ומעתה יוכלו ליהנות מכך בקרבת מגוריהם. בנוסף, באודיטוריום יוקרנו סרטים המתארים את ההיסטוריה של האגמון.

סגירת מעגל מרגשת

בחודשיים הראשונים, ייפתח מרכז המבקרים לתקופת “הרצה”, במהלכה הכניסה למרכז תהיה ללא עלות. לאחר מכן, הכניסה תהיה בתשלום סמלי, כאשר מחצית מהתשלום תועבר לחקלאיים המקומיים והמחצית השנייה תוקדש לתחזוקה, השקעה וטיפוח במרכז המבקרים על ידי קק”ל.

יו”ר קק”ל, דניאל עטר: “מרכז המבקרים החדש, שחנכנו השבוע, יפַתֵח את תיירות האזור וישפיע בצורה משמעותית על מעגלי התעסוקה וההכנסה באזור הצפון כולו: אחוז אחד נוסף, ממיליוני הצפרים בעולם, שיגיעו לבקר במרכז יהוו תרומה אדירה לכלכלת הגליל. עבורנו, כמי שגדלו על סיפורי החלוצים וייבוש הביצות ההרואי של קק”ל בשנות ה-50′ של המאה הקודמת, תהיה זו גם סגירת מעגל מרגשת”.

ראש ממשלת קנדה לשעבר, סטיבן ג’יי הארפר: “הפארק הזה הוא אחד מסיפורי השיקום הגדולים, ממש כמו שהמדינה הזו היא לעם היהודי. זהו כבוד גדול שהמרכז הזה ייקרא על שמי ואני אסיר תודה על האירוע היפה הזה שקק”ל ערכה”.

פתיחת מרכז המבקרים החדש מצטרפת לפעילותה הענפה של קק”ל למען הפריפריה ומשתלבת עם תכנית “רילוקיישן ישראלי – קק”ל בונה את ארץ המחר”, שהשיקה קק”ל בחודשים האחרונים ומטרתה להביא מיליון תושבים חדשים לנגב וחצי מיליון תושבים לגליל, עד לשנת 2040. קק”ל רואה בחיזוק הפריפריה, מבחינת כלכלית, חברתית, תיירותית ותרבותית, ערך עליון ופועלת כל העת למען מטרה זו.

צילום: מיכאל חורי, מערך הסברה קק”ל

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?