קהילה כמרחב להפגת בדידות

ככל שהאוכלוסייה מתבגרת, מקיף נושא הבדידות יותר ויותר אנשים. כחמישים נציגים מיישובי הגולן הגיעו למפגש שעסק בתחושת הבדידות שיש לפרט בתוך הקהילה


מרכז חוסן, באגף הייעוץ והטיפול, במועצה האזורית גולן, קיים בשבוע שעבר מפגש למידה למתנדבי ועדות לעזרה הדדית ביישובי המועצה. המפגש עסק בנושא “קהילה כמרחב להפגת בדידות”.

המפגש היה חלק מתהליך של עידוד היישובים לפעול באמצעות ועדות לעזרה הדדית, על מנת לחזק את החוסן הקהילתי. במקביל, עו”ס הקשר של היישוב מלווה את הוועדה בהיבטים מקצועיים לאורך הדרך.

את המפגש, הנחה ד”ר שי בן-יוסף, המתמחה בפיתוח קהילתי. כחמישים נציגים שהגיעו מהיישובים השונים נחשפו לנושא של תופעת הבדידות ההולכת ומתרחבת במאה העשרים ואחת וכן קיבלו כלים לעשייה משמעותית בתחום זה ביישובים.

נושא הבדידות פוגש את אנשי הקהילה במגוון מקרים – מאירועי מעבר המועדים לתחושה זו כמו גירושין, אלמנוּת ויציאה לפנסיה ועד לאירועי חיים כמו גיל ההתבגרות, בנים חוזרים ששבים ליישוב ומנסים למצוא את מקומם בקהילה ובחיים עצמם, או נקלטים חדשים שהסביבה זרה להם.

תפקידן של הוועדות לעזרה הדדית הוא לתת מענה לפרט בקהילה הזקוק לסיוע. חברי הוועדה מסתייעים בגורמים מקצועיים ומוסדות הקהילה, על פי צורך. כל הפניות לוועדה הן חסויות והטיפול בכל נושא הוא דיסקרטי ונעשה אך ורק בהסכמת מקבל העזרה

עלו סוגיות שנדונו בלמידת עמיתים משותפת – איך אפשר לזהות בדידות? מתי נכון להציע לאדם להיעזר בוועדה ואיך נכון לעשות זאת? חשיבות הרגישות שבתפקיד והאחריות הקיימת בו עלו גם הם. מתוך השיח המשותף, התגלה הכוח שבשיתופי פעולה בין היישובים וההפריה ההדדית.

ראש המועצה, חיים רוקח ומנהלת אגף הייעוץ והטיפול, אביטל פלכטמן, ברכו את משתתפי המפגש ודיברו על חשיבות העיסוק בנושא זה ביישובים. הדר חיון, סטודנטית לתואר שני בעבודה סוציאלית בתל-חי, מתמחה במרכז חוסן, הציגה מיפוי שעשתה, לאחר פגישות שקיימה ביישובים. במיפוי, עלו סוגיות ודילמות שחוזרות במספר יישובים. בעקבות עבודת השטח, עלה נושא הבדידות ביתר שאת ולכן נבחר כנושא הכנס.

במרבית היישובים בגולן, פועלת ועדה לעזרה הדדית. הוועדה נבחרת בהצבעה, או על פי בחירה של הנהגת הקהילה. הוועדה יוצרת תשתית המאפשרת חיי קהילה המבוססים על סולידריות ועזרה הדדית.

תפקידן של הוועדות הוא לתת מענה לפרט בקהילה הזקוק לסיוע. חברי הוועדה מסתייעים בגורמים מקצועיים ומוסדות הקהילה, על פי צורך. כל הפניות לוועדה הן חסויות והטיפול בכל נושא הוא דיסקרטי ונעשה אך ורק בהסכמת האדם מקבל העזרה.

מנהלת מרכז חוסן, ליאת יורב, מציינת כי תחומי העיסוק של הוועדה הם סיוע בשעת משבר. הוועדות מסייעות ליולדות, לחולים, תומכות בזמן שבעה ולאחריה, מתווכות בנושאים כלכליים ועוד. בהתאם לצרכים העולים מהקהילה, מתפתחים המענים השונים.

כתוצאה מפעולות אלו, הוועדה לעזרה הדדית למעשה מגבירה את תחושת השייכות בקרב התושבים לקהילתם ואת תחושת הביטחון החברתי שלהם.

דוברות מועצה אזורית גולן

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?