בסוכות פקדו כעשרת אלפים מבקרים את פסטיבל “צלילי בזלת”

בשנה השנייה לקיומו, פקדו כעשרת אלפים מבקרים את פסטיבל “צלילי בזלת” בקצרין והוא הולך ומתבסס במקום של כבוד על מפת הפסטיבלים השנתית


 

בסוכות הגיעו לגולן עשרות אלפי מטיילים ונופשים. בנוסף לנופים ולאתרים, הציע להם הגולן גם אפשרות ליהנות מפעילות תרבותית מגוונת. פארק קצרין העתיקה היה במוקד העניין ובו התקיים פסטיבל “צלילי בזלת”.

זו השנה השנייה בה מתקיים הפסטיבל ונראה שהוא מתבסס ותופס מקום של כבוד על במת הפסטיבלים השנתית. הפסטיבל התקיים כהפקה משותפת של מתנ”ס קצרין והמועצה המקומית, משרד התרבות והספורט, הקק”ל, ופארק ומוזאון קצרין העתיקה. הצלחת הפסטיבל מגיעה בד בבד עם ההצלחה של הפארק בשנה האחרונה, המתבטאת בעלייה של 25% במספר המבקרים השנתי.

כדי שהציבור מכל רחבי הארץ יידע על הפסטיבל, נעשה מאמץ מיוחד והרדיו הקהילתי של מתנ”ס קצרין קיים כמה שידורים ב”קול הכנרת”, שבהם קיבלו המאזינים דיווח על האירועים בקצרין. במתנ”ס אומרים שהיו לא מעט מטיילים ששמעו על המופעים תוך כדי נסיעה והחליטו להגיע.

פארק קצרין מצטיין כבר שנים ביכולת להפוך אתר עתיקות עתיק למציאות חיה ואטרקטיבית, וכך היה גם הפעם. לכך נוספה גם פעילות ברוח המסורת היהודית. ביום הראשון של חול המועד התקיים בבית הכנסת העתיק טקס “הלל” מסורתי, עם הזמר והיוצר יונתן רזאל. רבים הביאו עמם כלי נגינה והאווירה החגיגית והמיוחדת עלתה לגבהים בלתי רגילים, תוך השתלבות של כל הקהל.

עם רדת החשיכה האורות נצצו על אבני הבזלת העתיקות, לקראת “ערב הבירה” של הגולן שכלל שתוף פעולה יוצא דופן בין המבשלות והמזקקות של הגולן, לצד מוזיקה משובחת של להקות “מרש דונדורמה” ו”ג’הבלס”. ערב הבירה התייחד בקהל מגוון, מזג אוויר נפלא וחיבור מושלם בין כל הגורמים לערב בלתי נשכח. ערב הבירה עתיד להתרחב לפסטיבל שלם בשנים הבאות (אוקטובר פסט) והקהל הגדול שהגיע הרגיש את ההשקעה הרבה בהפקה המיוחדת הזו.

בכל ימי הפסטיבל התקיימו בקצרין העתיקה מופעים של תאטרון, מוזיקה ומחול, לצד סדנאות פעילות, וחוויית חפירה ארכיאולוגית ייחודית, אשר משכה אלפי מבקרים מכל הארץ. בערב השני לפסטיבל התקיים מופע של קובי אפללו שמגנט את הקהל הגדול, בהופעה משובחת שכללה את כל הלהיטים הגדולים.

הפסטיבל ננעל עם מופע פלמנקו איכותי ומשובח של להקת “רמנגאר”, שזכה לתשואות רמות בהיכל התרבות, שהיה מלא עד אפס מקום. להקת הפלמנקו “רמנגאר”, בניהולם האמנותי של צמד הרקדנים קרן ואבנר פסח, הוקמה ב-2006, עם חזרתם ארצה משהייה בת 10 שנים בספרד. במהלך שהותם בספרד, למדו, השתלמו והופיעו לצד אחת ממשפחות הפלמנקו הידועות בעולם.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?