עמותת “פרקינסון בישראל” סניף בטבריה

מטרתה של עמותת “פרקינסון בישראל” הנה לשמש כתובת לחולי פרקינסון ולבני משפחותיהם. ציון אזרד, תושב קצרין לשעבר, הקים את הסניף ה-16 של העמותה בטבריה וכעת, יוצא במסר לתושבי הפריפריה ולחולי הפרקינסון אשר טרם נחשפו לעמותה


 

עמותת “פרקינסון בישראל” נוסדה בשנת 1993, על ידי קבוצת חולים ובני משפחותיהם מאזור חיפה והקריות ומונה 16 סניפים ברחבי הארץ. העמותה פועלת שלא למטרות רווח, ללא הבדל גזע, מין, דת, או דעות פוליטיות ומנוהלת על ידי חולים חברי העמותה, בני משפחה וידידים. הארגון הוא היחיד בארץ המספק שירותי סיוע ותמיכה לחולי פרקינסון.

מחלת הפרקינסון, רטטת בעברית, היא מחלה ניוונית של מערכת העצבים ומאופיינת על ידי האטה וירידה בתנועה, נוקשות שרירים, רעד במנוחה ואי יציבות. זו מחלה כרונית, פרוגרסיבית וחשוכת מרפא. החולה סובל מהפרעות תפקודיות קשות, הניכרות חיצונית בעמידה, בהליכה, באכילה, בכתיבה ובדיבור. בשלביה המתקדמים של המחלה, נפגעות מערכות גוף נוספות כמו מערכות העיכול והנשימה ואצל חלק מהחולים מתווספות תופעות של תנועות בלתי רצוניות, דיכאון ואף דמנציה, המדרדרות את החולה לכדי מצב סיעודי מלא. ממוצע הגיל לאבחון במחלה הוא 58, אך אנשים רבים מאובחנים כחולי פרקינסון כבר בגילאי 40 ורובם הם בני 70 ויותר.

אזרד: “אני קורא לכל החולים הגרים בצפון, שעד עתה לא הגיעו אלינו, לבוא ולהצטרף לקבוצה המגובשת, על אף הקשיים בחשיפה לציבור הרחב. אני קורא לבני משפחות החולים לעשות מאמץ ולסייע לי בהבאת קרוביהם החולים והוצאתם יום אחד בשבוע מהבית”

נושאי התפקידים והפעילים בעמותה מבצעים את תפקידיהם בהתנדבות ואינם מקבלים שכר. לצד הנהלת העמותה, פועלת ועדה רפואית מייעצת, המורכבת מבכירי הנוירולוגים בארץ, המתמחים במחלת הפרקינסון. פעילות העמותה זכתה בהוקרה ובהערכה במסגרות ממלכתיות רבות, ביניהן “אות הנשיא למתנדב”, “מגן משרד העבודה למתנדב”, “אות שר הבריאות למתנדבים מצטיינים”, “אות ראש העיר ירושלים למתנדבים מצטיינים” ועוד. בנוסף, העמותה מקיימת ומעדכנת באופן שוטף אתר מוערך ופופולרי, המספק במה ומקור למידע, חילופי דעות, מקום לקבלת תשובות לשאלות מציקות ובמה למומחים הנוגעים לנושא מחלת הפרקינסון.

פעמיים בשנה, מפרסמת העמותה מאמרים מקוריים של טובי הרופאים בארץ, לצד כתבות מתורגמות ועדכון לגבי מחקרים חדשים. העמותה אחראית גם על פעילות ציבורית להגברת המודעות למחלה, לחולים וסבלם וכן לשינוי תדמיתם בציבור ופועלת להרחבת סל הבריאות ולהכללת תרופות חדשות וטיפולים מתקדמים. במסגרת המאמצים הללו, הוקמה במהלך שנת 2013, שדולה בכנסת לטובת חולי פרקינסון. כיום חברים בעמותה כ-1,200 חולים.

 דרושים מתנדבים

סניף טבריה של עמותת “פרקינסון בישראל” הנו הסניף ה-16 של העמותה, שהוקם לאחרונה על ידי ציון אזרד, תושב קצרין לשעבר. הסניף מסייע במתן מענה לחולים בפריפריה הצפונית של המדינה: טבריה, עמק הירדן, צפת, ראש פנה, קריית שמונה, רמת הגולן, הגליל וכל היישובים הסמוכים להם. הסניף פועל לשיפור איכות חיי החולים במחלה ומהווה להם כתובת. החולים יכולים להיעזר בעמותה כדי להקל על הנטל הכרוך בחיים עם המחלה, ולשפר את איכות חייהם וחיי הקרובים אליהם.

תמצית מהפעילויות בסניף: מפגשים חברתיים, הרצאות וסדנאות, פעילות גופנית, צ’י-קונג, פלדנקרייז, הידרותרפיה, פיזיותרפיה, טיפול בדיבור ועוד. במדינת ישראל, חיים כ-28,000 חולי פרקינסון. בצפון – כ-4,000 חולים. בסניף טבריה, רשומים כ-60 חברים, מהם כ-15 באים בקביעות, בכל יום שני, למפגשים בטבריה. 10 חברים מהגולן נמנים על הקבוצה ומרביתם משתתפים בקביעות.

ציון אזרד הוא יליד טבריה, בן 64, נשוי לכרמלה, אב ללירן וניצן וסבא ל-4 נכדים. אזרד מתגורר כיום בקרית חיים מזה כ-25 שנה ומתנדב בעמותת “פרקינסון בישראל”. לפני 38 שנים, עלה לקצרין עם אשתו וניהל במשך חמש שנים את הסניף של בנק “לאומי” ביישוב. שנים רבות לאחר שעזב את הגליל והגולן, הוא שב לאזור במטרה אחת – להתנדב בקהילה.

בחודשים האחרונים, הקים בהתנדבות ובעבודת קודש את הסניף ה-16 של עמותת “פרקינסון בישראל” בטבריה, בעקבות מחלת אחיו, בן 61 וחולה מזה 4 שנים. בסניף מתקיים מפגש שבועי קבוע בעזרת מתנדבים יקרים, הכולל הרצאות, סדנאות ופעילויות שונות ומגוונות, לשיפור איכות חיי החולים ובני משפחותיהם.

יום נוסף בשבוע מקדיש אזרד להתנדבות במחלקה כירורגית חזה, בבית החולים רמב”ם בחיפה. “אני מודה לאל על הזכות שניתנה לי לתת”, אומר ציון וכעת, יוצא בפנייה מרגשת לכל תושבי הגליל ולכל חולי הפרקינסון אשר טרם נחשפו לעמותה:

“אני קורא לכל החולים הגרים בצפון, שעד עתה לא הגיעו אלינו, לבוא ולהצטרף לקבוצה המגובשת, על אף הקשיים בחשיפה לציבור הרחב. אני קורא לבני משפחות החולים לעשות מאמץ ולסייע לי בהבאת קרוביהם החולים והוצאתם יום אחד בשבוע מהבית. אני מבקש את עזרת כל ​תושבי הגולן, הגליל והעמקים, בגיוס מתנדבים. כמנהל גיוס המשאבים של ​עמותת ‘פרקינסון בישראל’, אני מבקש מכל האנשים הטובים ​בפריפריה הרחוקה של המדינה ויש רבים, לסייע לנו בתרומה לעמותה”.

בנוסף, ציון ממליץ לכולם להיכנס לדף הפייסבוק של הסניף ולהתרשם מהפעילויות.

המטרות העיקריות של ציון ושל העמותה כולה הן ייצוג הפריפריה הרחוקה בדיונים בכנסת, הקמת מרפאת פרקינסון בבית החולים רבקה “זיו”, בצפת והשתתפות בלובי פרקינסון בכנסת.

מעוניינים להתנדב בסניף החדש של עמותת פרקינסון בטבריה?

דרושים מתנדבים בתחומים: עובד/ת סוציאלית, אחות, פסיכולוג/ית –  (ליווי ייעוץ והכוונה) פיזיותרפיסט/ית, ריפוי בעיסוק, טיפול בדיבור וקלינאי תקשורת. מרצים בכל התחומים ובכל הנושאים, הנחיית קבוצת תמיכה וסדנאות בנושאים שונים, ליווי וסיוע בהליכה של חברים ונהגים להסעות קצרות. המקום – “המרכז לצעירים”, רח’ שקד 26, טבריה. מדובר על שעה אחת בשבוע בלבד!

לפרטים נא לפנות לציון אזרד – 054-562-9482  ואפשר גם במייל:  zionazrad2012@gmail.com

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?