סניף של האגודה למלחמה בסרטן ייפתח בגולן

סניף האגודה למלחמה בסרטן בגולן עומד להיפתח בתחילת שנת 2017. האגודה מבססת את פעילותה על מתנדבים הפועלים בתחומים שונים ומגוונים, במטרה לסייע לחולי הסרטן. פנו כבר עכשיו


בשנים האחרונות, גדלה אוכלוסיית הגולן והתבגרה. עם השינויים הדמוגרפים עלה הצורך במתן מענה לאוכלוסיות של חולים ומחלימים ובני משפחתם.

מנהלת יחידת הבריאות במחלקה ליעוץ וטיפול, מ. א. גולן  ויו”ר סניף האגודה בגולן, מיכל נאור: “לשם טיפול בחולים, מחלימים ובני המשפחה, חברו שתי המועצות בגולן והאגודה למלחמה בסרטן. לקראת פתיחת הסניף בגולן, התכנסה קבוצת מיקוד של חולים מחלימים ובני משפחה, על מנת לשמוע צרכים וצפיות מפעילות האגודה”.

מפעילויות הסניף: קבוצות התמיכה מהוות מקור לתמיכה, לחילופי מידע, לשיתוף חוויות ולהעלאת בעיות. הן מונחות על ידי אנשי מקצוע מתחום הפסיכו-אונקולוגיה, המסייעים למשתתפים בהתמודדות עם הקשיים הרגשיים, הנפשיים והסביבתיים הנובעים מהמחלה

היום חיים בישראל כ-200,000 חולי סרטן,  הנמצאים בטיפול, או במעקב. הנתונים מראים כי מדי שנה נוספים בארץ כ-28,000 חולי סרטן חדשים. הודות לקידום המחקר, המניעה, הגילוי המוקדם, שיפור הטיפול, קידום זכויות החולים והשיקום של חולי הסרטן, חל גידול משמעותי במספר האנשים הנרפאים מן המחלה וניכר שיפור באיכות חייהם של המטופלים.

האגודה מבססת את פעילותה על מתנדבים הפועלים בתחומים שונים ומגוונים, במטרה לסייע לחולי הסרטן. בראשית שנת 2017, מתוכנן להיפתח קורס הדרכה ראשון למתנדבים והרוצים להתנדב נקראים לפנות כבר עתה.

מיכל נאור: “כעשר שנים כבר מתקיימים שיתופי פעולה עם האגודה בתחום המניעה וההסברה. עיקר ההסברה נעשית במערכת החינוך ובשנים האחרונות, מתמקדת בקייטנות הקיץ. נציגי האגודה מקיימים הדרכה והסברה לילדים ולצוות החינוכי כיצד להימנע מנזקי שמש ולקיים אורח חיים בריא על פי תכנית ‘חכם בשמש'”.

פעילויות הסניף בגולן

לרווחת הגוף והנפש:

המפגשים כוללים מגוון רב של סדנאות ופעילויות בהיבטים של גוף- נפש, יוגה צחוק, מדיטציה ודמיון מודרך, חוגי אומנות ופעילות גופנית: יוגה, פלדנקרייז, פילאטיס, צי’ קונג ועוד. ההשתתפות בפעילויות מעצימה את המטופל, מפחיתה מתחים, עוזרת בהתמודדות עם תופעות הלוואי של המחלה ובשיפור איכות החיים, בכל שלבי הטיפול וההחלמה.

קבוצות תמיכה לחולים, למחלימים ולבני משפחותיהם:

קבוצות התמיכה מהוות מקור לתמיכה, לחילופי מידע, לשיתוף חוויות ולהעלאת בעיות. הן מונחות על ידי אנשי מקצוע מתחום הפסיכו-אונקולוגיה, המסייעים למשתתפים בהתמודדות עם הקשיים הרגשיים, הנפשיים והסביבתיים הנובעים מהמחלה.

מרכז תמיכה ומידע:

במקום ניתן לקבל את חוברות ההסברה והמידע של האגודה למלחמה בסרטן וכן תשובות בכל נושא הקשור בזכויות חולי הסרטן, במחלות הסרטן, דרכי הטיפול, ההתמודדות והשיקום.

ימי עיון ומפגשי הרצאות לחולים, למחלימים ולבני משפחותיהם.

נאור: “כיושבת ראש הסניף בגולן, אני מזמינה מתנדבים, חולים מחלימים לפנות אליי כבר עתה ולעזור לנו לבנות תכניות שיתנו מענה מיטבי”.

מנהלת יחידת המתנדבים במחלקה ליעוץ וטיפול,  מ. א. גולן, יעל גלמור: “באגודה למלחמה בסרטן, עיקר התפקידים נעשים בהתנדבות. בשלב זה, אנו עסוקים בחיפוש מתנדבים ורכז/ת סניף הגולן. אנו מאמינים כי המתנדבים הם לב האגודה ופעילותה ויחד, בכוחות של נתינה ועשייה משותפת, נצליח להקים סניף שהוא בית, בו החולה ובני משפחתו אינם נמצאים לבד במערכה”.


מגע אנושי

ריאיון עם ורד משעלי, שחלתה ומחלימה ממחלת הסרטן


 מיכל נאור 

ורד משעלי, בת 59, גרה במושב שעל, בצפון הגולן. נשואה ואם לשני ילדים בוגרים וסבתא לנכדים. עובדת סוציאלית בהכשרתה ועבדה שנים רבות ברווחה בקריית שמונה ובחמש שנים האחרונות, במיט”ר, במועצה האזורית גולן. ורד חלתה בסרטן והקשר עם האגודה למלחמה בסרטן היה לה לעוגן במהלך המחלה.

ורד: “לפני קצת יותר משנתיים, בבדיקת ממוגרפיה שגרתית, התגלה אצלי גידול סרטני בשד. עברתי ניתוח להוצאת הגידול ובהמשך הקרנות בבית החולים רמב”ם בחיפה. מתנדבת של האגודה למלחמה בסרטן פגשה אותי בכניסה לבניין האונקולוגיה וליוותה אותי בכל אותו היום, במסע הרפואי בין רופא לרופא. זה שהייתה שם אישה, שמבינה במה מדובר, מאוד הרגיע אותי ויכולתי לשאול הכול לגבי ההליך שאני עוברת. בהמשך, נציג של האגודה התקשר לבדוק אתי אם אני רוצה וצריכה המשך סיוע בקהילה בכל מיני דרכים, על ידי מתנדבים של האגודה. מבחינתי, המגע האנושי הלא צפוי הזה מבחינתי היה מרפא לנפש”.

ורד: “עבורי, גילוי מחלת הסרטן היה קריאת השכמה. באמונה שלי, מחלת הסרטן, המחלה המפחידה עם המשמעות הסופנית, הגיעה אליי כדי שאבחן ואבדוק מה בחיים שלי לא נכון. אני מאמינה שהגוף שלי מדבר אליי דרך כאבים ומחלות, כדי לומר לי מה הוא חש

ומה את היית צריכה?

“עבורי, גילוי מחלת הסרטן היה קריאת השכמה. באמונה שלי, מחלת הסרטן, המחלה המפחידה עם המשמעות הסופנית, הגיעה אליי כדי שאבחן ואבדוק מה בחיים שלי לא נכון. אני מאמינה שהגוף שלי מדבר אליי דרך כאבים ומחלות, כדי לומר לי מה הוא חש. היה חשוב להבין מה המחלה אומרת לי.

“מאז, קראתי הרבה ספרים על גוף ונפש ונעזרתי בשיטה של אהרן לופן, מגינוסר. הבנתי שהייתי מנוהלת בעיקר על ידי רגשות של פחד, דאגה ואשם. הוצאתי הרבה אנרגיה על אחרים, במקום על עצמי. לדוגמה, הבנתי שאם אני בצבע ירוק וכל השאר כתום, אז בכל פעם שאני בצבע כתום ולא בירוק, אני נבלעת בסביבה ולא ממוקדת בעצמי וכך מחלישה את המערכת החיסונית שלי”.

מהם השינויים שעשית בעקבות הלימוד הזה?

“קודם כול, עשיתי שינוי בתזונה והפכתי להיות טבעונית. הפסקתי לאכול סוכרים, מאחר שאני מאמינה שזה מקל על הגוף בתהליך העיכול וההתחדשות שלו. אני עוסקת בפעילות גופנית קבועה, כדי לפזר בגוף הורמונים שמסייעים בהחלמה ועושים טוב לנפש. אני מבררת לעצמי, באופן מודע, מתי אני בצבע הירוק ומתי בכתום, כדרך להישאר ממוקדת בקידום הבריאות שלי והחיים שלי. בכל רגע מודע, אני בוחרת להישאר ירוקה, אופטימית ושמחה בחיי, בעזרת משפטים של עידוד והומור, כמו ‘איזו נפלאה שאת’, ‘את אלופה ומלכה’. זה נשמע ילדותי, אבל לי זה עוזר מאוד לשמור על מורל גבוה של שמחה והתלהבות. בערב החשיפה, ארחיב את הסיפור שלי ואביא עוד דוגמאות לדרך בה אני מתרגלת חיים של אופטימיות ושמחת חיים.

“בנוסף, אני במעקב רפואי צמוד, עורכת בדיקות קבועות והכול תקין. עבורי, פתיחת סניף של האגודה למלחמה בסרטן, כל כך קרוב לבית, הוא סוג של סגירת מעגל ופתיחה של הרבה מעגלים חדשים של למידה, נתינה וקבלה בקהילה שלי”.

 סדר הדברים בערב פתיחת הסניף

16:30- 17:00 –  התכנסות

17:00- 17:30 –  מפגש ושיח עם נציגות האגודה למלחמה בסרטן

17:30- 18:00 –  ורד משעלי מספרת איך הסרטן החזיר לה את האופטימיות ושמחת החיים

18:00- 18:15 –  הפסקה

18:15- 19:00 –  גילה יולזרי – לנוע קדימה בחשיבה חיובית

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?